Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STOP MOTION UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Stop Motion Uygulamaları dersi, öğrencilere stop motion teknikleriyle hareketli görüntüler oluşturmayı öğreterek, öğrencilerin yaratıcı ve teknik becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu kapsamda öğrenciler, stop motion animasyon süreçlerini planlama, uygulama ve düzenleme yeteneklerini kazanarak, görsel anlatım becerilerini artırır ve projelerinde kendi tarzlarını geliştirirler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stop motionın temellerine giriş,Stop motionın temellerine devam,Görüntünün başlangıcı ve ilk görüntü aygıtları,Görüntü aygıtında uygulamalar ,Fotoğrafın bulunuşu, sinemanın gerçekleşmesi,Flipbook ve örnek analizleri,İlk stop motion örnekleri,Uygulama,Dünya´da stop motion film ve örnek analizleri. ,Günümüzden ve farklı tekniklerden örnekler,Türkiye´de stop motion ve örnekler,Stop motion uygulaması 1,Stop motion uygulaması 2,Proje değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Stop motion animasyonun temel prensiplerini anlar ve bunları pratiğe dökerek hareketli sahneler oluşturur. | 10, 11, 2, 9 | A, E |
Stop motion projeleri için senaryo yazma becerilerini geliştirir ve animasyon sürecini planlama aşamasında yönlendirici bir rol üstlenir. | 11, 2, 9 | A, E |
Stop motion setlerini tasarlar, malzemeleri seçer ve karakterlerin fiziksel özelliklerini oluşturarak kendi dünya ve hikayelerini yaratma yeteneği kazanır. | 11, 2, 9 | A, E |
Stop motion için fotoğraf çekme tekniklerini öğrenir, çekim sırasında dikkate alınması gereken unsurları anlar ve kurgu konusunda bilgi sahibi olur. | 1, 11, 9 | A, E |
Stop motion animasyonlarını düzenleme sürecini öğrenir ve projelerine ses efektleri, müzik ve diğer ses unsurlarını entegre ederek daha etkileyici animasyonlar oluşturma yeteneği kazanır. | 11, 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stop motionın temellerine giriş | |
2 | Stop motionın temellerine devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Görüntünün başlangıcı ve ilk görüntü aygıtları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Görüntü aygıtında uygulamalar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Fotoğrafın bulunuşu, sinemanın gerçekleşmesi | Ödev |
6 | Flipbook ve örnek analizleri | Ödev |
7 | İlk stop motion örnekleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Uygulama | |
9 | Dünya´da stop motion film ve örnek analizleri. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Günümüzden ve farklı tekniklerden örnekler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Türkiye´de stop motion ve örnekler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Stop motion uygulaması 1 | Ödev |
13 | Stop motion uygulaması 2 | Ödev |
14 | Proje değerlendirme | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
https://www.youtube.com/@brickbrosproductions https://www.youtube.com/@MlCHAELHlCKOXFilms/videos https://www.youtube.com/@shortoftheweek https://www.youtube.com/@Insider https://www.youtube.com/@kevinbparry |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STOP MOTION UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Stop Motion Uygulamaları dersi, öğrencilere stop motion teknikleriyle hareketli görüntüler oluşturmayı öğreterek, öğrencilerin yaratıcı ve teknik becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu kapsamda öğrenciler, stop motion animasyon süreçlerini planlama, uygulama ve düzenleme yeteneklerini kazanarak, görsel anlatım becerilerini artırır ve projelerinde kendi tarzlarını geliştirirler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stop motionın temellerine giriş,Stop motionın temellerine devam,Görüntünün başlangıcı ve ilk görüntü aygıtları,Görüntü aygıtında uygulamalar ,Fotoğrafın bulunuşu, sinemanın gerçekleşmesi,Flipbook ve örnek analizleri,İlk stop motion örnekleri,Uygulama,Dünya´da stop motion film ve örnek analizleri. ,Günümüzden ve farklı tekniklerden örnekler,Türkiye´de stop motion ve örnekler,Stop motion uygulaması 1,Stop motion uygulaması 2,Proje değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Stop motion animasyonun temel prensiplerini anlar ve bunları pratiğe dökerek hareketli sahneler oluşturur. | 10, 11, 2, 9 | A, E |
Stop motion projeleri için senaryo yazma becerilerini geliştirir ve animasyon sürecini planlama aşamasında yönlendirici bir rol üstlenir. | 11, 2, 9 | A, E |
Stop motion setlerini tasarlar, malzemeleri seçer ve karakterlerin fiziksel özelliklerini oluşturarak kendi dünya ve hikayelerini yaratma yeteneği kazanır. | 11, 2, 9 | A, E |
Stop motion için fotoğraf çekme tekniklerini öğrenir, çekim sırasında dikkate alınması gereken unsurları anlar ve kurgu konusunda bilgi sahibi olur. | 1, 11, 9 | A, E |
Stop motion animasyonlarını düzenleme sürecini öğrenir ve projelerine ses efektleri, müzik ve diğer ses unsurlarını entegre ederek daha etkileyici animasyonlar oluşturma yeteneği kazanır. | 11, 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stop motionın temellerine giriş | |
2 | Stop motionın temellerine devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Görüntünün başlangıcı ve ilk görüntü aygıtları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Görüntü aygıtında uygulamalar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Fotoğrafın bulunuşu, sinemanın gerçekleşmesi | Ödev |
6 | Flipbook ve örnek analizleri | Ödev |
7 | İlk stop motion örnekleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Uygulama | |
9 | Dünya´da stop motion film ve örnek analizleri. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Günümüzden ve farklı tekniklerden örnekler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Türkiye´de stop motion ve örnekler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Stop motion uygulaması 1 | Ödev |
13 | Stop motion uygulaması 2 | Ödev |
14 | Proje değerlendirme | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
https://www.youtube.com/@brickbrosproductions https://www.youtube.com/@MlCHAELHlCKOXFilms/videos https://www.youtube.com/@shortoftheweek https://www.youtube.com/@Insider https://www.youtube.com/@kevinbparry |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |