Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RTS PROJE ATÖLYESİ II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | RTS Proje Atölyesi 1 dersinde üretilen projelerin çekim ve kurgularının yapılarak yayın ve sunuma hazırlanması. Proje Atölyesi 1 dersini almadan ve proje üretmeden bu derse katılım kabul edilmemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; RTS Proje 1 Dersinde hazılanan projelerin çekim açısından değerlendirilmesi,Çekim için senaryo revizyon teknikleri,Senaryo Dökümü,Mekan, Ekipman ve çekim ekibi tasarımı,Proje sınırlılıklarının belirlenmesi ve çekimden önce teknik tasarım,Storyboard veya FotoBoard hazırlama teknikleri,Proje Çekimleri,Proje Çekimleri 2,Proje Çekimleri 3,Çekim ham görüntülerinin organize edilmesi ve kurguya hazır hale getirilmesi.,Çekim görüntülerinin kurgulanması,Kurgu,Kurgu Revizyonları,Proje Sunum ve Tanıtım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Senaryosu veya metni yazılmış bir projeyi farklı mecralarda yayın ve sunuma hazırlar. | 10, 19, 2, 5, 6 | E |
Yazılı bir projeyi, görsel dil kullanarak video / film projesine dönüştürme tecrübesine uygulamayla sahip olur. | 11, 2, 9 | A, E |
Kariyer planlamasında portfolyoda kullanılabilecek görsel bir eser sahibi olur. | 2 | E |
Film yapımında kullanılan ekipman ve cihazları kullanır. | 11, 2, 9 | D, E |
Film yapımı süreçlerine hakimdir. | 11, 13, 2, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | RTS Proje 1 Dersinde hazılanan projelerin çekim açısından değerlendirilmesi | |
2 | Çekim için senaryo revizyon teknikleri | Ödev |
3 | Senaryo Dökümü | Ödev |
4 | Mekan, Ekipman ve çekim ekibi tasarımı | Ekip toplantısı |
5 | Proje sınırlılıklarının belirlenmesi ve çekimden önce teknik tasarım | Pre-Prodüksiyon |
6 | Storyboard veya FotoBoard hazırlama teknikleri | Ödev |
7 | Proje Çekimleri | Prodüksiyon |
8 | Proje Çekimleri 2 | Prodüksiyon |
9 | Proje Çekimleri 3 | Prodüksiyon |
10 | Çekim ham görüntülerinin organize edilmesi ve kurguya hazır hale getirilmesi. | Post-Prodüksiyon |
11 | Çekim görüntülerinin kurgulanması | Post-Prodüksiyon |
12 | Kurgu | Post-Prodüksiyon |
13 | Kurgu Revizyonları | Post-Prodüksiyon |
14 | Proje Sunum ve Tanıtım | Sunuma hazırlık |
Kaynak |
1- A. Z. Özgür, Televizyon Reklamcılığı,Kavramlar-Süreçler, Der Yayınları, 2006. 2- G. Tayfur, Reklamcılık, Ankara:Nobel Yayıncılık. 2006. 3- N. Tan ve E. Balkaş, Adım adım reklam üretimi ve reklam filmi prodüksiyonu, İstanbul: Beta Yayınevi, 2006. 4- O. Yanık. Yaratıcılık. İstanbul: RYD Yayınları, 2008. 5- B. Mozato. Tasarım Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2007. 6- J. Adair, Etkili İletişim, BKY kitapevi, 2006. 7- R. Newton, Bütçe Hazırlamak, İstanbul: Optimist Yayınları, 2009. 8- R. Newton, Etkili Sunum, İstanbul: Optimist Yayınları,2009. 9- H. Yetişken, Estetiğin ABC’si, İstanbul: Say yayın, 2008. 10- R. Arnheim, Görsel Düşünme, İstanbul:Metis Yayıncılık, 2008. 12- Bir Filmin Serüveni - Mithat Alam Sinema Merkezi 11- Film Yapımı - Tom Holden |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 20 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RTS PROJE ATÖLYESİ II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | RTS Proje Atölyesi 1 dersinde üretilen projelerin çekim ve kurgularının yapılarak yayın ve sunuma hazırlanması. Proje Atölyesi 1 dersini almadan ve proje üretmeden bu derse katılım kabul edilmemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; RTS Proje 1 Dersinde hazılanan projelerin çekim açısından değerlendirilmesi,Çekim için senaryo revizyon teknikleri,Senaryo Dökümü,Mekan, Ekipman ve çekim ekibi tasarımı,Proje sınırlılıklarının belirlenmesi ve çekimden önce teknik tasarım,Storyboard veya FotoBoard hazırlama teknikleri,Proje Çekimleri,Proje Çekimleri 2,Proje Çekimleri 3,Çekim ham görüntülerinin organize edilmesi ve kurguya hazır hale getirilmesi.,Çekim görüntülerinin kurgulanması,Kurgu,Kurgu Revizyonları,Proje Sunum ve Tanıtım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Senaryosu veya metni yazılmış bir projeyi farklı mecralarda yayın ve sunuma hazırlar. | 10, 19, 2, 5, 6 | E |
Yazılı bir projeyi, görsel dil kullanarak video / film projesine dönüştürme tecrübesine uygulamayla sahip olur. | 11, 2, 9 | A, E |
Kariyer planlamasında portfolyoda kullanılabilecek görsel bir eser sahibi olur. | 2 | E |
Film yapımında kullanılan ekipman ve cihazları kullanır. | 11, 2, 9 | D, E |
Film yapımı süreçlerine hakimdir. | 11, 13, 2, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | RTS Proje 1 Dersinde hazılanan projelerin çekim açısından değerlendirilmesi | |
2 | Çekim için senaryo revizyon teknikleri | Ödev |
3 | Senaryo Dökümü | Ödev |
4 | Mekan, Ekipman ve çekim ekibi tasarımı | Ekip toplantısı |
5 | Proje sınırlılıklarının belirlenmesi ve çekimden önce teknik tasarım | Pre-Prodüksiyon |
6 | Storyboard veya FotoBoard hazırlama teknikleri | Ödev |
7 | Proje Çekimleri | Prodüksiyon |
8 | Proje Çekimleri 2 | Prodüksiyon |
9 | Proje Çekimleri 3 | Prodüksiyon |
10 | Çekim ham görüntülerinin organize edilmesi ve kurguya hazır hale getirilmesi. | Post-Prodüksiyon |
11 | Çekim görüntülerinin kurgulanması | Post-Prodüksiyon |
12 | Kurgu | Post-Prodüksiyon |
13 | Kurgu Revizyonları | Post-Prodüksiyon |
14 | Proje Sunum ve Tanıtım | Sunuma hazırlık |
Kaynak |
1- A. Z. Özgür, Televizyon Reklamcılığı,Kavramlar-Süreçler, Der Yayınları, 2006. 2- G. Tayfur, Reklamcılık, Ankara:Nobel Yayıncılık. 2006. 3- N. Tan ve E. Balkaş, Adım adım reklam üretimi ve reklam filmi prodüksiyonu, İstanbul: Beta Yayınevi, 2006. 4- O. Yanık. Yaratıcılık. İstanbul: RYD Yayınları, 2008. 5- B. Mozato. Tasarım Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2007. 6- J. Adair, Etkili İletişim, BKY kitapevi, 2006. 7- R. Newton, Bütçe Hazırlamak, İstanbul: Optimist Yayınları, 2009. 8- R. Newton, Etkili Sunum, İstanbul: Optimist Yayınları,2009. 9- H. Yetişken, Estetiğin ABC’si, İstanbul: Say yayın, 2008. 10- R. Arnheim, Görsel Düşünme, İstanbul:Metis Yayıncılık, 2008. 12- Bir Filmin Serüveni - Mithat Alam Sinema Merkezi 11- Film Yapımı - Tom Holden |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |