Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE KÜLTÜR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medya ile ilgili temel kavramları öğrenen öğrencilerin, medyanın toplum içerisindeki yeri ve topluma etkileri ile tanışmasını sağlamak, medyanın geleceği ile hukuksal düzenlemeler hakkında bilgilendirmek, medya etiği konusunda duyarlılıklarının gelişimini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş,Kitle iletişimi ve toplum,Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri,Dijital Medya ve kültürün etkileri,Dijital çağda popüler kültür,Medyada toplumsal cinsiyet kavramları,Medya ve çocuk,Medya, kamuoyu ve siyaset ilişkisi,Değişen iletişim ortamı, yeni medya ve gazetecilik,Medya ve şiddet,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim kavramını ve kitle iletişim araçlarının niteliklerini tanımlar. | 16, 9 | A |
Kitle iletişim araçlarının kamuoyu üzerindeki etkilerini anlatır. | 10, 16, 8, 9 | A |
Medya okur yazarlığı kavramını tanımlar. | 10, 9 | A |
Medya ve siyaset ilişkisini betimler. | 10, 9 | A |
Kitle iletişim araçlarında yayınlanan haberler ile medyanın toplumsal etkilerini yorumlar. | 10, 9 | A |
Medyanın toplumsal etkilerini hatırlayarak çocuklar üzerindeki etkisini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Medyanın sosyal, ekonomik ve kültürel alanlara olan etkisini tanımlar. | 16, 9 | A |
medyanın hukuksal düzenlemelerini ayırt eder. | 10, 18, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş | Ders notlarının okunması |
2 | Kitle iletişimi ve toplum | Ders notlarının okunması |
3 | Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri | Ders notlarının okunması |
4 | Dijital Medya ve kültürün etkileri | Ders notlarının okunması |
5 | Dijital çağda popüler kültür | Ders notlarının okunması |
6 | Medyada toplumsal cinsiyet kavramları | Ders notlarının okunması |
7 | Medya ve çocuk | Ders notlarının okunması |
8 | Medya, kamuoyu ve siyaset ilişkisi | Ders notlarının okunması |
9 | Değişen iletişim ortamı, yeni medya ve gazetecilik | Ders notlarının okunması |
10 | Medya ve şiddet | Ders notlarının okunması |
11 | Öğrenci sunumları | Ödev |
12 | Öğrenci sunumları | Ödev |
13 | Öğrenci sunumları | Ödev |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
1. Mebis üzerinden paylaşılan notlar |
[2] Küçükcan, Talip. Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. [3] Demir, M. Televizyon – İzleyici İlişkisinin, Özellikle Çocuklar Temelinde Kanada ve Türkiye Örneklerinde Değerlendirilmesi ve Çocuk İzleyiciler İçin Gerçekleştirilen Medya Okuryazarlığı İle İlgili Çalışmalar Üzerine, Ege Üniversitesi, Yeni Düşünceler Dergisi, Sayı.6, Ekim 2011 [4] T.C.Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, POLİTİKA DOKÜMANI, 2008, Ankara. [5] Güller, Savaş. Yeni İletişim Ortamlarının Habercilik Üzerine Etkileri, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bil.Ens.İletişim Bilimleri ABD., Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2007 [6] Çaplı, Bülent, Tuncel, Hakan. Televizyon Haberciliğinde Etik, Fersa Matbaacılık, 2010. [7] Belsey, A., Chadwick, R. Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, Ayrıntı Yayınları, 1994. [8] Pavlik, John. Journalism and New Media, Coumbia University Press, 2001. [9] Demir, M. , Yeni Medya Üzerine…, Literatürk Yayınevi, Konya, 2013 [10]Demir, M. Yeni Medya Üzerine Vol.2, Literatürk Yayınevi, Konya, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE KÜLTÜR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medya ile ilgili temel kavramları öğrenen öğrencilerin, medyanın toplum içerisindeki yeri ve topluma etkileri ile tanışmasını sağlamak, medyanın geleceği ile hukuksal düzenlemeler hakkında bilgilendirmek, medya etiği konusunda duyarlılıklarının gelişimini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş,Kitle iletişimi ve toplum,Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri,Dijital Medya ve kültürün etkileri,Dijital çağda popüler kültür,Medyada toplumsal cinsiyet kavramları,Medya ve çocuk,Medya, kamuoyu ve siyaset ilişkisi,Değişen iletişim ortamı, yeni medya ve gazetecilik,Medya ve şiddet,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim kavramını ve kitle iletişim araçlarının niteliklerini tanımlar. | 16, 9 | A |
Kitle iletişim araçlarının kamuoyu üzerindeki etkilerini anlatır. | 10, 16, 8, 9 | A |
Medya okur yazarlığı kavramını tanımlar. | 10, 9 | A |
Medya ve siyaset ilişkisini betimler. | 10, 9 | A |
Kitle iletişim araçlarında yayınlanan haberler ile medyanın toplumsal etkilerini yorumlar. | 10, 9 | A |
Medyanın toplumsal etkilerini hatırlayarak çocuklar üzerindeki etkisini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Medyanın sosyal, ekonomik ve kültürel alanlara olan etkisini tanımlar. | 16, 9 | A |
medyanın hukuksal düzenlemelerini ayırt eder. | 10, 18, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş | Ders notlarının okunması |
2 | Kitle iletişimi ve toplum | Ders notlarının okunması |
3 | Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri | Ders notlarının okunması |
4 | Dijital Medya ve kültürün etkileri | Ders notlarının okunması |
5 | Dijital çağda popüler kültür | Ders notlarının okunması |
6 | Medyada toplumsal cinsiyet kavramları | Ders notlarının okunması |
7 | Medya ve çocuk | Ders notlarının okunması |
8 | Medya, kamuoyu ve siyaset ilişkisi | Ders notlarının okunması |
9 | Değişen iletişim ortamı, yeni medya ve gazetecilik | Ders notlarının okunması |
10 | Medya ve şiddet | Ders notlarının okunması |
11 | Öğrenci sunumları | Ödev |
12 | Öğrenci sunumları | Ödev |
13 | Öğrenci sunumları | Ödev |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
1. Mebis üzerinden paylaşılan notlar |
[2] Küçükcan, Talip. Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. [3] Demir, M. Televizyon – İzleyici İlişkisinin, Özellikle Çocuklar Temelinde Kanada ve Türkiye Örneklerinde Değerlendirilmesi ve Çocuk İzleyiciler İçin Gerçekleştirilen Medya Okuryazarlığı İle İlgili Çalışmalar Üzerine, Ege Üniversitesi, Yeni Düşünceler Dergisi, Sayı.6, Ekim 2011 [4] T.C.Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, POLİTİKA DOKÜMANI, 2008, Ankara. [5] Güller, Savaş. Yeni İletişim Ortamlarının Habercilik Üzerine Etkileri, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bil.Ens.İletişim Bilimleri ABD., Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2007 [6] Çaplı, Bülent, Tuncel, Hakan. Televizyon Haberciliğinde Etik, Fersa Matbaacılık, 2010. [7] Belsey, A., Chadwick, R. Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, Ayrıntı Yayınları, 1994. [8] Pavlik, John. Journalism and New Media, Coumbia University Press, 2001. [9] Demir, M. , Yeni Medya Üzerine…, Literatürk Yayınevi, Konya, 2013 [10]Demir, M. Yeni Medya Üzerine Vol.2, Literatürk Yayınevi, Konya, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |