Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMA VE EDEBİYAT | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinema ve Edebiyat dersinin amacı 7. sanat olarak kabul edilen Sinemanın kültürün temel öğelerinden olan edebiyat olgusu ile bağlantısını kurmayı ve özellikle basılı hikâyelerin ayırt edici özellikleri, sinemaya uyarlama biçimleri, dil ve görsel ilişkisinde yazar, yönetmen, senarist önemine dikkati çekerek dilsel, görsel ve estetik yapıları bağlamında analiz ve sentezini yapabilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinema ve Edebiyat bağlantısı, kavramsal ve terminolojik giriş,Edebi eserler; edebi eserin özellikleri: Dünya edebiyatına yön verenler :Edebi türler ve özellikleri- Türk Edebiyatı klasik romancılar; Ahmet Hamdi Tanpınar, Halit Ziya Uşaklıgil, Ömer Seyfettin, Halide Edip Adıvar, Namık Kemal, R.Halit Karay, Yakup Kadri Karaosmanoğlu,vb ,Anlatı sanatı türleri,Sinema Edebiyat ilişkisi,Türk/Dünya edebiyatı Edebiyatı sinema uyarlamaları örnek film ve eserle paralel görsel inceleme,İngiliz Edbiyatı Sinema uyarlamaları,Amerikan Edebiyatı sinema uyarlamaları/Hollywood Sineması,Amerikan Edebiyatı sinema uyarlamaları/Hollywood Sineması,Türk Edebiyatından uyarlanan filmler,Fransız Edebiyatından yapılan film uyarlamaları,Rus Edebiyatından uyarlanmış sinema filmleri,ItalyanEdebiyatından yapılmış sinema uyarlamaları,Diğer/ dünya edebiyatı ve uyarlamaları: Uzak Doğu, İngiliz, İran, Hint edebiyatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Sinema ve kültürün temel öğelerinden olan edebiyat olgusu ile bağ kurar ve her iki alanı birbiri ile ilişkilendirir. | 2, 29, 6 | F |
2-Basılı hikâyelerin beyaz perdeye yansıtılması, zorlukları, ayırt edici özellikleri, uyarlama biçimleri, dil ve görsel ilişkisinde yazar, yönetmen, senarist ayırt etme becerisini elde eder. | 9 | F |
3-Edebiyattan esinlenen uyarlama sinema eserlerinin dilsel, görsel ve estetik yapıları bağlamında eleştirir, tartışır ve açıklar. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 29: Anlam Çözümleme Tablo Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinema ve Edebiyat bağlantısı, kavramsal ve terminolojik giriş | sinema ve edebiyata dair sanatsal bakış ortak noktaları ve farklılıkları edebi ve sinemasal türler araştırılması önerilir. |
2 | Edebi eserler; edebi eserin özellikleri: Dünya edebiyatına yön verenler :Edebi türler ve özellikleri- Türk Edebiyatı klasik romancılar; Ahmet Hamdi Tanpınar, Halit Ziya Uşaklıgil, Ömer Seyfettin, Halide Edip Adıvar, Namık Kemal, R.Halit Karay, Yakup Kadri Karaosmanoğlu,vb | Dersten önce Türk Edebiyatı dönemleri, önemli eserleri ve önemli kişileri ile ilgili bilgi sahibi olunması önerilir. İlahi Komedya, Savaş ve Barış, Gazap Üzümleri, Romeo & Jülyet, Gülün Adı’ |
3 | Anlatı sanatı türleri | Verilen kitap bölümünü okuyarak gelinmesi önerilir: Dervişcemaloğlu, Bahar, Anlatıbilime Giriş 1. bölüm Adanır,Oğuz, Sinemada Anlam ve Anlatım, sayfa 15-77 |
4 | Sinema Edebiyat ilişkisi | |
5 | Türk/Dünya edebiyatı Edebiyatı sinema uyarlamaları örnek film ve eserle paralel görsel inceleme | Hamlet, Romeo Juliet, A Tale of Two Cities, Herry Potter, Pride and Prejudice, James Joyce, Virginia Wolf, A.Hitchcock, Henrik İbsen, Dostoyevsky, Notre Dame De Paris, Suç ve Ceza, Wuthering Heights, Treasure Island, African Queen,101 Dalmaçyalı, Rear Window, Sense &Sensebility; Harry Potter Series, Narnia Dairies, Lord of the Rings, Lord of the Flies,etc. |
6 | İngiliz Edbiyatı Sinema uyarlamaları | Hamlet, Romeo Juliet, A Tale of Two Cities, Herry Potter, Pride and Prejudice, Wuthering Heights, Treasure Island, African Queen,101 Dalmaçyalı, Sense &Sensebility |
7 | Amerikan Edebiyatı sinema uyarlamaları/Hollywood Sineması | Ön hazırlık-Muhteşem Gatsby, Huckleberry Finn, Moby Dick,Gazap Üzümleri, Cennetin Doğusu,Bülbülü Öldürmek, Fareler ve İnsanlar, Silahlara Veda,Tom Sawyer, Martı, Beyaz Diş,Ölü Ozanlar Derneği, Tom Amca'nın Kulübesi |
8 | Amerikan Edebiyatı sinema uyarlamaları/Hollywood Sineması | Muhteşem Gatsby, Huckleberry Finn, Moby Dick,Gazap Üzümleri, Cennetin Doğusu,Bülbülü Öldürmek, Fareler ve İnsanlar, Silahlara Veda,Tom Sawyer, Martı, Beyaz Diş,Ölü Ozanlar Derneği, Tom Amca'nın Kulübesi |
10 | Türk Edebiyatından uyarlanan filmler | Ateşten Gömlek, Aşkı Memnu, Çalıkuşu, Sinekli Bakkal, Kuyucaklı Yusuf, Anayurt Oteli,Yaprak Dökümü,Kiralık Konak,Fatih Harbiye, 9. Harbiye Koğuşu,Yılanların Öcü, Zübük, Hababam sınıfı, İki Genç Kız, Ağrı Dağı Efsanesi,Kaçak, Eğreti Gelin,Vurun Kahpeye, Asılacak Kadın,Cingöz Recai, Kadının Adı yok, Fahriye Abla, Mutluluk, Ağır Roman,Susuz Yaz, Sarı Mercedes, Uçurtmayı Vurmasınlar |
11 | Fransız Edebiyatından yapılan film uyarlamaları | Madam Bovary, Notre Dame'ın Kamburu,Goriot Baba, Eugenia Grandet,Yabancı, Sefiller, Vadideki Zambak, Kızıl ile Kara, Üç silahşorlar,Nana, Parma Manastırı, Monte Cristo Kontu, Kibarlık Budalası, Hastalık Hastası,Denizler altında 20.000 fersah, Aya seyahat, Küçük Prens |
12 | Rus Edebiyatından uyarlanmış sinema filmleri | Anna Karenina, Suç ve Ceza, Savaş ve Barış, Dr. Dzjvago,Hakuci,Selvi Boylum, Maça Kızı,Solaris,Kafkas Esiri, Diptekiler, Viy,(Gogol, Tolstoy, Kafka,Puşkin,Aytmatov) |
13 | ItalyanEdebiyatından yapılmış sinema uyarlamaları | Bisiklet Hırsızları, Gülün adı filmlerin tarihsel, siyasi ve sosyolojik künyelerinin araştırılması; kitaptan iki bölüm filmde de aynı kısımların izlenerek filminin izlenmesi ve kitapla farklarının belirlenmesi çok yönlü incelenmesi |
14 | Diğer/ dünya edebiyatı ve uyarlamaları: Uzak Doğu, İngiliz, İran, Hint edebiyatı | Balıkçının Günlüğü kitabı ve filmi hakkında bilgi edinmek ve araştırma soruları üretmek |
Kaynak |
Sinema ve Edebiyat dersinin kaynakları öncelikle sinemanın ve edebiyatın toplumun aynası olduğu fikrinden hareketle Edebiyat ve Sinema üzerine olan temel ders kaynakları: Öğretim elemanı sunum ve ders notları Edebiyat ve Sinema: Sakallı,Fatih, Hat Yayınevi, 2011, İstanbul. Türk Edebiyatı ve Sinema : Budan, Cem YILMAZ, TEDEV, 2020, İstanbul Ve Sinema: Resim, Tiyatro, Müzik, Edebiyat, Mimari, Fotoğraf, Felsefe, Psikanaliz, Sosyoloji, Tarih, Çağdaş Sanatlar ve Türk Sineması. DORUK YAYINLARI. Gül Yaşartürk Dünya Edebiyatı klasik/kült eserleri, eleştiri ve inceleme yazıları |
Türk ve Dünya Edebiyatında :Klasik edebi eserler ve beyaz perdeye yapılmış uyarlamaları:(güncelleme yapılabilir, eserler değişebilir) Kuyucaklı Yusuf Ateşten Gömlek Aşk-ı Memnu Vurun Kahpeye Çalıkuşu Suç ve Ceza Hıçkırık Cennetin Doğusu- 1984 Fareler ve İnsanlar Gülün Adı Doğu Expresi Sherlock Holmes Agahta Christie Tiyatro-Shakespeare Henrik Ibsen Arzu Tramvayı Çılgınlar Kulübü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMA VE EDEBİYAT | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinema ve Edebiyat dersinin amacı 7. sanat olarak kabul edilen Sinemanın kültürün temel öğelerinden olan edebiyat olgusu ile bağlantısını kurmayı ve özellikle basılı hikâyelerin ayırt edici özellikleri, sinemaya uyarlama biçimleri, dil ve görsel ilişkisinde yazar, yönetmen, senarist önemine dikkati çekerek dilsel, görsel ve estetik yapıları bağlamında analiz ve sentezini yapabilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinema ve Edebiyat bağlantısı, kavramsal ve terminolojik giriş,Edebi eserler; edebi eserin özellikleri: Dünya edebiyatına yön verenler :Edebi türler ve özellikleri- Türk Edebiyatı klasik romancılar; Ahmet Hamdi Tanpınar, Halit Ziya Uşaklıgil, Ömer Seyfettin, Halide Edip Adıvar, Namık Kemal, R.Halit Karay, Yakup Kadri Karaosmanoğlu,vb ,Anlatı sanatı türleri,Sinema Edebiyat ilişkisi,Türk/Dünya edebiyatı Edebiyatı sinema uyarlamaları örnek film ve eserle paralel görsel inceleme,İngiliz Edbiyatı Sinema uyarlamaları,Amerikan Edebiyatı sinema uyarlamaları/Hollywood Sineması,Amerikan Edebiyatı sinema uyarlamaları/Hollywood Sineması,Türk Edebiyatından uyarlanan filmler,Fransız Edebiyatından yapılan film uyarlamaları,Rus Edebiyatından uyarlanmış sinema filmleri,ItalyanEdebiyatından yapılmış sinema uyarlamaları,Diğer/ dünya edebiyatı ve uyarlamaları: Uzak Doğu, İngiliz, İran, Hint edebiyatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Sinema ve kültürün temel öğelerinden olan edebiyat olgusu ile bağ kurar ve her iki alanı birbiri ile ilişkilendirir. | 2, 29, 6 | F |
2-Basılı hikâyelerin beyaz perdeye yansıtılması, zorlukları, ayırt edici özellikleri, uyarlama biçimleri, dil ve görsel ilişkisinde yazar, yönetmen, senarist ayırt etme becerisini elde eder. | 9 | F |
3-Edebiyattan esinlenen uyarlama sinema eserlerinin dilsel, görsel ve estetik yapıları bağlamında eleştirir, tartışır ve açıklar. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 29: Anlam Çözümleme Tablo Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinema ve Edebiyat bağlantısı, kavramsal ve terminolojik giriş | sinema ve edebiyata dair sanatsal bakış ortak noktaları ve farklılıkları edebi ve sinemasal türler araştırılması önerilir. |
2 | Edebi eserler; edebi eserin özellikleri: Dünya edebiyatına yön verenler :Edebi türler ve özellikleri- Türk Edebiyatı klasik romancılar; Ahmet Hamdi Tanpınar, Halit Ziya Uşaklıgil, Ömer Seyfettin, Halide Edip Adıvar, Namık Kemal, R.Halit Karay, Yakup Kadri Karaosmanoğlu,vb | Dersten önce Türk Edebiyatı dönemleri, önemli eserleri ve önemli kişileri ile ilgili bilgi sahibi olunması önerilir. İlahi Komedya, Savaş ve Barış, Gazap Üzümleri, Romeo & Jülyet, Gülün Adı’ |
3 | Anlatı sanatı türleri | Verilen kitap bölümünü okuyarak gelinmesi önerilir: Dervişcemaloğlu, Bahar, Anlatıbilime Giriş 1. bölüm Adanır,Oğuz, Sinemada Anlam ve Anlatım, sayfa 15-77 |
4 | Sinema Edebiyat ilişkisi | |
5 | Türk/Dünya edebiyatı Edebiyatı sinema uyarlamaları örnek film ve eserle paralel görsel inceleme | Hamlet, Romeo Juliet, A Tale of Two Cities, Herry Potter, Pride and Prejudice, James Joyce, Virginia Wolf, A.Hitchcock, Henrik İbsen, Dostoyevsky, Notre Dame De Paris, Suç ve Ceza, Wuthering Heights, Treasure Island, African Queen,101 Dalmaçyalı, Rear Window, Sense &Sensebility; Harry Potter Series, Narnia Dairies, Lord of the Rings, Lord of the Flies,etc. |
6 | İngiliz Edbiyatı Sinema uyarlamaları | Hamlet, Romeo Juliet, A Tale of Two Cities, Herry Potter, Pride and Prejudice, Wuthering Heights, Treasure Island, African Queen,101 Dalmaçyalı, Sense &Sensebility |
7 | Amerikan Edebiyatı sinema uyarlamaları/Hollywood Sineması | Ön hazırlık-Muhteşem Gatsby, Huckleberry Finn, Moby Dick,Gazap Üzümleri, Cennetin Doğusu,Bülbülü Öldürmek, Fareler ve İnsanlar, Silahlara Veda,Tom Sawyer, Martı, Beyaz Diş,Ölü Ozanlar Derneği, Tom Amca'nın Kulübesi |
8 | Amerikan Edebiyatı sinema uyarlamaları/Hollywood Sineması | Muhteşem Gatsby, Huckleberry Finn, Moby Dick,Gazap Üzümleri, Cennetin Doğusu,Bülbülü Öldürmek, Fareler ve İnsanlar, Silahlara Veda,Tom Sawyer, Martı, Beyaz Diş,Ölü Ozanlar Derneği, Tom Amca'nın Kulübesi |
10 | Türk Edebiyatından uyarlanan filmler | Ateşten Gömlek, Aşkı Memnu, Çalıkuşu, Sinekli Bakkal, Kuyucaklı Yusuf, Anayurt Oteli,Yaprak Dökümü,Kiralık Konak,Fatih Harbiye, 9. Harbiye Koğuşu,Yılanların Öcü, Zübük, Hababam sınıfı, İki Genç Kız, Ağrı Dağı Efsanesi,Kaçak, Eğreti Gelin,Vurun Kahpeye, Asılacak Kadın,Cingöz Recai, Kadının Adı yok, Fahriye Abla, Mutluluk, Ağır Roman,Susuz Yaz, Sarı Mercedes, Uçurtmayı Vurmasınlar |
11 | Fransız Edebiyatından yapılan film uyarlamaları | Madam Bovary, Notre Dame'ın Kamburu,Goriot Baba, Eugenia Grandet,Yabancı, Sefiller, Vadideki Zambak, Kızıl ile Kara, Üç silahşorlar,Nana, Parma Manastırı, Monte Cristo Kontu, Kibarlık Budalası, Hastalık Hastası,Denizler altında 20.000 fersah, Aya seyahat, Küçük Prens |
12 | Rus Edebiyatından uyarlanmış sinema filmleri | Anna Karenina, Suç ve Ceza, Savaş ve Barış, Dr. Dzjvago,Hakuci,Selvi Boylum, Maça Kızı,Solaris,Kafkas Esiri, Diptekiler, Viy,(Gogol, Tolstoy, Kafka,Puşkin,Aytmatov) |
13 | ItalyanEdebiyatından yapılmış sinema uyarlamaları | Bisiklet Hırsızları, Gülün adı filmlerin tarihsel, siyasi ve sosyolojik künyelerinin araştırılması; kitaptan iki bölüm filmde de aynı kısımların izlenerek filminin izlenmesi ve kitapla farklarının belirlenmesi çok yönlü incelenmesi |
14 | Diğer/ dünya edebiyatı ve uyarlamaları: Uzak Doğu, İngiliz, İran, Hint edebiyatı | Balıkçının Günlüğü kitabı ve filmi hakkında bilgi edinmek ve araştırma soruları üretmek |
Kaynak |
Sinema ve Edebiyat dersinin kaynakları öncelikle sinemanın ve edebiyatın toplumun aynası olduğu fikrinden hareketle Edebiyat ve Sinema üzerine olan temel ders kaynakları: Öğretim elemanı sunum ve ders notları Edebiyat ve Sinema: Sakallı,Fatih, Hat Yayınevi, 2011, İstanbul. Türk Edebiyatı ve Sinema : Budan, Cem YILMAZ, TEDEV, 2020, İstanbul Ve Sinema: Resim, Tiyatro, Müzik, Edebiyat, Mimari, Fotoğraf, Felsefe, Psikanaliz, Sosyoloji, Tarih, Çağdaş Sanatlar ve Türk Sineması. DORUK YAYINLARI. Gül Yaşartürk Dünya Edebiyatı klasik/kült eserleri, eleştiri ve inceleme yazıları |
Türk ve Dünya Edebiyatında :Klasik edebi eserler ve beyaz perdeye yapılmış uyarlamaları:(güncelleme yapılabilir, eserler değişebilir) Kuyucaklı Yusuf Ateşten Gömlek Aşk-ı Memnu Vurun Kahpeye Çalıkuşu Suç ve Ceza Hıçkırık Cennetin Doğusu- 1984 Fareler ve İnsanlar Gülün Adı Doğu Expresi Sherlock Holmes Agahta Christie Tiyatro-Shakespeare Henrik Ibsen Arzu Tramvayı Çılgınlar Kulübü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |