Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
JENERİK TASARIMINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer TOPALOĞLU, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri,Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş,Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci,Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi),jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler),Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler,Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler,Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması,Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama,Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel dili etkin şekilde kullanır. | 10, 16, 20, 6 | A, D, E, F |
Jenerik tasarım uygulaması yapar. | 2, 20, 6, 9 | E, F, G |
Jeneriğin kullanım amacını kavrar. | 10, 16 | A, D, G |
Jenerik amacına uygun içerik oluşturur. | 2, 6 | E, H |
Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması yapar. | 16, 2, 6 | A, D |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri | Göz Kırparken - Walter Murch |
2 | Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş | Göz Kırparken - Walter Murch |
3 | Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci | Göz Kırparken - Walter Murch |
4 | Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi) | Göz Kırparken - Walter Murch |
5 | jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler) | Göz Kırparken - Walter Murch |
6 | Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler | Göz Kırparken - Walter Murch |
7 | Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler | Göz Kırparken - Walter Murch |
8 | Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar | Göz Kırparken - Walter Murch |
9 | Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar | Göz Kırparken - Walter Murch |
10 | Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
11 | Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
12 | Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma | Göz Kırparken - Walter Murch |
13 | Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
14 | Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
Kaynak |
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 16 | 32 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
JENERİK TASARIMINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer TOPALOĞLU, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri,Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş,Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci,Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi),jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler),Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler,Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler,Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması,Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama,Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel dili etkin şekilde kullanır. | 10, 16, 20, 6 | A, D, E, F |
Jenerik tasarım uygulaması yapar. | 2, 20, 6, 9 | E, F, G |
Jeneriğin kullanım amacını kavrar. | 10, 16 | A, D, G |
Jenerik amacına uygun içerik oluşturur. | 2, 6 | E, H |
Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması yapar. | 16, 2, 6 | A, D |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri | Göz Kırparken - Walter Murch |
2 | Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş | Göz Kırparken - Walter Murch |
3 | Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci | Göz Kırparken - Walter Murch |
4 | Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi) | Göz Kırparken - Walter Murch |
5 | jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler) | Göz Kırparken - Walter Murch |
6 | Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler | Göz Kırparken - Walter Murch |
7 | Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler | Göz Kırparken - Walter Murch |
8 | Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar | Göz Kırparken - Walter Murch |
9 | Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar | Göz Kırparken - Walter Murch |
10 | Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
11 | Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
12 | Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma | Göz Kırparken - Walter Murch |
13 | Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
14 | Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
Kaynak |
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |