Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT FOTOĞRAFÇILIĞI | RTS3174040 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Engin GERÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fotoğrafçılığın sanatsal alt yapısını ortaya çıkarmak. Fotoğraf kültürü ve teknik anlamda bilinçli bir yetkinlik kazandırmak. Hayata iki boyutlu bir bakış açısı kazandırmak. Fotoğraf teknolojisi ve kullanım metotlarına yönelik temel bilginin aktarılması, bir konsept bağlamında fayda sağlayacak biçimde etkin kullanılabilmeleri ve gerçekleştirilen uygulamalarla edinilecek sanatsal duruş ve mesleki tecrübeye katkı sağlaması amaçlanır. Fotoğraf teknik ekipmanlarının/donanımlarının tanıtılması ve özellikleri hakkında farkındalık yaratmak, söz konusu ekipmanların/donanımların amaca uygun kullanımı konusunda bilgi vermek ve kullanım disiplinini kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğrafın tarihine giriş,Sanat fotoğrafı tarihi Sanat fotoğrafının öncüleri Man ray, rayogram dageurre Asillerin ve ünlülerin portrelerini çektirmek istemesi Gerçeğin aynısını resmettiği için resim sanatını değiştirmesi Ressamların fotoğrafı araç olarak kullanması İlk fotoğraf sanatçıları fotoğrafı tablo gibi oluşturmak için kullanmışlardır.,Fotoğraf sanat mıdır? Görme, algılama ve anlamlandırma Sanat fotoğrafının ve sanatçısının nitelikleri Bir fotoğraf üretimini sanat yapan özellikler Limitli edisyon Kışkırtıcı olması Öncü olması Ezber bozması Güçlü bir görselliği ve fikri olması Yeni içerik ve tekniklerin denenmiş olması,Sanat fotoğrafında eğilimler Soyut, Somut, Manipülasyon, Kolaj, enstelasyon yağlı boya tablo veya heykelin fotoğrafla yeniden üretimi,Günümüz Sosyal medya paylaşımları sanat mıdır NFT Çağdaş sanat içinde fotoğrafın yeri,Sanat piyasası Galeriler Müzeler Sanat kurumları Koleksiyonerlik Küratörlük Sanat uzmanlığı,Bir sanat kurumunu ziyaret,Sanat kurumunu ziyaret,Bir sanatçıyı ziyaret,Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme ,Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme ,Hukuki boyut Final ödevinin ön hazırlığın yapma,Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması ,Final ödevini geliştirmek için beyin fırtınası,Final ödevlerinin sunumu ve müzakeresi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğrafın tarihi gelişimini ışığında uygulama yapar. | 6 | E |
Kullanacağı ekipmanları doğru tespit edebilecektir. | 6 | E |
Tamamen manuel bir yaklaşımla çekim yapabilen özgün fotoğraf tekniklerini uygulayabilecektir. | 6 | E |
Kullanılan makinenin, insan bakış açısındaki kontrolünü sınırlandırabilecektir. | 6 | E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanabilecektir. | 6 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafın tarihine giriş | Fotoğraf tarihine genel bir giriş yapmak için temel kaynakları ve belgeselleri inceleyin. |
2 | Sanat fotoğrafı tarihi Sanat fotoğrafının öncüleri Man ray, rayogram dageurre Asillerin ve ünlülerin portrelerini çektirmek istemesi Gerçeğin aynısını resmettiği için resim sanatını değiştirmesi Ressamların fotoğrafı araç olarak kullanması İlk fotoğraf sanatçıları fotoğrafı tablo gibi oluşturmak için kullanmışlardır. | Sanat fotoğrafının kökenlerini ve öncülerini, özellikle Man Ray, Daguerre gibi isimleri araştırın. |
3 | Fotoğraf sanat mıdır? Görme, algılama ve anlamlandırma Sanat fotoğrafının ve sanatçısının nitelikleri Bir fotoğraf üretimini sanat yapan özellikler Limitli edisyon Kışkırtıcı olması Öncü olması Ezber bozması Güçlü bir görselliği ve fikri olması Yeni içerik ve tekniklerin denenmiş olması | Fotoğrafın sanat olup olmadığına dair tartışmaları ve sanat fotoğrafının özelliklerini anlamak için ilgili literatürü inceleyin. |
4 | Sanat fotoğrafında eğilimler Soyut, Somut, Manipülasyon, Kolaj, enstelasyon yağlı boya tablo veya heykelin fotoğrafla yeniden üretimi | Sanat fotoğrafındaki farklı eğilimleri, soyut, somut, manipülasyon, kolaj gibi teknikleri araştırın ve örnekleri inceleyin. |
5 | Günümüz Sosyal medya paylaşımları sanat mıdır NFT Çağdaş sanat içinde fotoğrafın yeri | Fotoğrafın günümüzdeki rolünü, özellikle sosyal medya paylaşımları, NFT'ler ve çağdaş sanat içindeki yerini değerlendirin. |
6 | Sanat piyasası Galeriler Müzeler Sanat kurumları Koleksiyonerlik Küratörlük Sanat uzmanlığı | Sanat piyasasını ve sanat kurumlarını, galerileri, müzeleri, koleksiyonerliği, küratörlüğü ve sanat uzmanlığını araştırın. |
7 | Bir sanat kurumunu ziyaret | Bir sanat kurumunu ziyaret edin ve sergilenen fotoğraf eserlerini inceleyin. |
8 | Sanat kurumunu ziyaret | |
9 | Bir sanatçıyı ziyaret | Bir sanatçıyı ziyaret edin veya sanatçının çalışmalarını derinlemesine inceleyin. |
10 | Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme | inal projenizi geliştirmek için sahaya çıkın, fotoğraf çekin ve üzerinde çalışın. |
11 | Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme | Final projesi için çekim ve rötuş tekniklerini geliştirmek için pratik yapın. |
12 | Hukuki boyut Final ödevinin ön hazırlığın yapma | Final projesinin hukuki boyutunu anlamak için gerekli ön hazırlıkları yapın ve konuya dair literatürü inceleyin. |
13 | Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması | Final projenizi geliştirmek için sahaya çıkın, fotoğraf çekin ve üzerinde çalışın. |
14 | Final ödevini geliştirmek için beyin fırtınası | Final projenizi tamamlayın, sunuma hazırlanın ve projenizi sınıfa sunmak için müzakereler yapın. |
15 | Final ödevlerinin sunumu ve müzakeresi |
Kaynak |
1. David Hurn - Fotoğrafçı Olmak; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. John Berger - Bir Fotoğrafı Anlamak; Metis Yayınları 3. Jackie Higgins - Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir; HayalPerest Kitap 4. Gisele Freund - Fotoğraf ve Toplum; Sel Yayıncılık 5. Roland Barthes - Fotoğraf Üzerine Düşünceler; AltıKırkbeş Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT FOTOĞRAFÇILIĞI | RTS3174040 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Engin GERÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fotoğrafçılığın sanatsal alt yapısını ortaya çıkarmak. Fotoğraf kültürü ve teknik anlamda bilinçli bir yetkinlik kazandırmak. Hayata iki boyutlu bir bakış açısı kazandırmak. Fotoğraf teknolojisi ve kullanım metotlarına yönelik temel bilginin aktarılması, bir konsept bağlamında fayda sağlayacak biçimde etkin kullanılabilmeleri ve gerçekleştirilen uygulamalarla edinilecek sanatsal duruş ve mesleki tecrübeye katkı sağlaması amaçlanır. Fotoğraf teknik ekipmanlarının/donanımlarının tanıtılması ve özellikleri hakkında farkındalık yaratmak, söz konusu ekipmanların/donanımların amaca uygun kullanımı konusunda bilgi vermek ve kullanım disiplinini kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğrafın tarihine giriş,Sanat fotoğrafı tarihi Sanat fotoğrafının öncüleri Man ray, rayogram dageurre Asillerin ve ünlülerin portrelerini çektirmek istemesi Gerçeğin aynısını resmettiği için resim sanatını değiştirmesi Ressamların fotoğrafı araç olarak kullanması İlk fotoğraf sanatçıları fotoğrafı tablo gibi oluşturmak için kullanmışlardır.,Fotoğraf sanat mıdır? Görme, algılama ve anlamlandırma Sanat fotoğrafının ve sanatçısının nitelikleri Bir fotoğraf üretimini sanat yapan özellikler Limitli edisyon Kışkırtıcı olması Öncü olması Ezber bozması Güçlü bir görselliği ve fikri olması Yeni içerik ve tekniklerin denenmiş olması,Sanat fotoğrafında eğilimler Soyut, Somut, Manipülasyon, Kolaj, enstelasyon yağlı boya tablo veya heykelin fotoğrafla yeniden üretimi,Günümüz Sosyal medya paylaşımları sanat mıdır NFT Çağdaş sanat içinde fotoğrafın yeri,Sanat piyasası Galeriler Müzeler Sanat kurumları Koleksiyonerlik Küratörlük Sanat uzmanlığı,Bir sanat kurumunu ziyaret,Sanat kurumunu ziyaret,Bir sanatçıyı ziyaret,Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme ,Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme ,Hukuki boyut Final ödevinin ön hazırlığın yapma,Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması ,Final ödevini geliştirmek için beyin fırtınası,Final ödevlerinin sunumu ve müzakeresi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğrafın tarihi gelişimini ışığında uygulama yapar. | 6 | E |
Kullanacağı ekipmanları doğru tespit edebilecektir. | 6 | E |
Tamamen manuel bir yaklaşımla çekim yapabilen özgün fotoğraf tekniklerini uygulayabilecektir. | 6 | E |
Kullanılan makinenin, insan bakış açısındaki kontrolünü sınırlandırabilecektir. | 6 | E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanabilecektir. | 6 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafın tarihine giriş | Fotoğraf tarihine genel bir giriş yapmak için temel kaynakları ve belgeselleri inceleyin. |
2 | Sanat fotoğrafı tarihi Sanat fotoğrafının öncüleri Man ray, rayogram dageurre Asillerin ve ünlülerin portrelerini çektirmek istemesi Gerçeğin aynısını resmettiği için resim sanatını değiştirmesi Ressamların fotoğrafı araç olarak kullanması İlk fotoğraf sanatçıları fotoğrafı tablo gibi oluşturmak için kullanmışlardır. | Sanat fotoğrafının kökenlerini ve öncülerini, özellikle Man Ray, Daguerre gibi isimleri araştırın. |
3 | Fotoğraf sanat mıdır? Görme, algılama ve anlamlandırma Sanat fotoğrafının ve sanatçısının nitelikleri Bir fotoğraf üretimini sanat yapan özellikler Limitli edisyon Kışkırtıcı olması Öncü olması Ezber bozması Güçlü bir görselliği ve fikri olması Yeni içerik ve tekniklerin denenmiş olması | Fotoğrafın sanat olup olmadığına dair tartışmaları ve sanat fotoğrafının özelliklerini anlamak için ilgili literatürü inceleyin. |
4 | Sanat fotoğrafında eğilimler Soyut, Somut, Manipülasyon, Kolaj, enstelasyon yağlı boya tablo veya heykelin fotoğrafla yeniden üretimi | Sanat fotoğrafındaki farklı eğilimleri, soyut, somut, manipülasyon, kolaj gibi teknikleri araştırın ve örnekleri inceleyin. |
5 | Günümüz Sosyal medya paylaşımları sanat mıdır NFT Çağdaş sanat içinde fotoğrafın yeri | Fotoğrafın günümüzdeki rolünü, özellikle sosyal medya paylaşımları, NFT'ler ve çağdaş sanat içindeki yerini değerlendirin. |
6 | Sanat piyasası Galeriler Müzeler Sanat kurumları Koleksiyonerlik Küratörlük Sanat uzmanlığı | Sanat piyasasını ve sanat kurumlarını, galerileri, müzeleri, koleksiyonerliği, küratörlüğü ve sanat uzmanlığını araştırın. |
7 | Bir sanat kurumunu ziyaret | Bir sanat kurumunu ziyaret edin ve sergilenen fotoğraf eserlerini inceleyin. |
8 | Sanat kurumunu ziyaret | |
9 | Bir sanatçıyı ziyaret | Bir sanatçıyı ziyaret edin veya sanatçının çalışmalarını derinlemesine inceleyin. |
10 | Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme | inal projenizi geliştirmek için sahaya çıkın, fotoğraf çekin ve üzerinde çalışın. |
11 | Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme | Final projesi için çekim ve rötuş tekniklerini geliştirmek için pratik yapın. |
12 | Hukuki boyut Final ödevinin ön hazırlığın yapma | Final projesinin hukuki boyutunu anlamak için gerekli ön hazırlıkları yapın ve konuya dair literatürü inceleyin. |
13 | Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması | Final projenizi geliştirmek için sahaya çıkın, fotoğraf çekin ve üzerinde çalışın. |
14 | Final ödevini geliştirmek için beyin fırtınası | Final projenizi tamamlayın, sunuma hazırlanın ve projenizi sınıfa sunmak için müzakereler yapın. |
15 | Final ödevlerinin sunumu ve müzakeresi |
Kaynak |
1. David Hurn - Fotoğrafçı Olmak; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. John Berger - Bir Fotoğrafı Anlamak; Metis Yayınları 3. Jackie Higgins - Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir; HayalPerest Kitap 4. Gisele Freund - Fotoğraf ve Toplum; Sel Yayıncılık 5. Roland Barthes - Fotoğraf Üzerine Düşünceler; AltıKırkbeş Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |