Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gönüllülük çalışmaları dersinde öğrencilerin gönüllülük bilincine sahip olmaları ve toplumun çeşitli kesimlerinin ihtiyacı olan konularda gönüllülük faaliyetleri gerçekleştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gönüllülük Kavramı ,Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı,Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları,Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri,Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları,Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları,Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları,Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri,Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama,Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gönüllülük Kavramı Hakkında Detaylı Bilgi Edinir. | 13, 16, 9 | F |
Gönüllülük çalışmalarının toplumdaki önemini kavrar. | 13, 16, 5, 9 | F |
Gönüllülük kampanyası planlar ve yürütür. | 13, 16, 37, 6, 9 | F |
Sivil toplum kuruluşlarının önemini ve işlevini kavrar. | 10, 13, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gönüllülük Kavramı | Gönüllülük kavramının araştırılması |
2 | Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı | Gönüllülük örneklerinin incelenmesi |
3 | Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları | Paylaşılan raporun incelenmesi |
4 | Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
5 | Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
6 | Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları | Özel sektör web sitelerinin incelenmesi |
7 | Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları | Kamu kurumlarının web sitelerinin incelenmesi |
8 | Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri | Gönüllülük çalışması örneklerinin incelenmesi |
9 | Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
10 | Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
11 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
12 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
13 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
14 | Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Proje sunumlarının hazırlanması |
Kaynak |
STÖ'ler İçin Gönüllülük ve Gönüllü Yönetimi Rehberi, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, Ekim 2009, Ankara. TEGV Gönüllülük Araştırmaları, Dr. Emre Erdoğan, TEGV, Mart 2012, İstanbul. Kurumsal Gönüllülük Programları El Kitabı, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, 2013, İstanbul. Gönüllülük ve Gönüllülerle Birlikte Çalışmak, Editör Murat Şentürk, İstanbul Üniversitesi Yayınevi, 2022, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 15 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gönüllülük çalışmaları dersinde öğrencilerin gönüllülük bilincine sahip olmaları ve toplumun çeşitli kesimlerinin ihtiyacı olan konularda gönüllülük faaliyetleri gerçekleştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gönüllülük Kavramı ,Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı,Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları,Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri,Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları,Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları,Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları,Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri,Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama,Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gönüllülük Kavramı Hakkında Detaylı Bilgi Edinir. | 13, 16, 9 | F |
Gönüllülük çalışmalarının toplumdaki önemini kavrar. | 13, 16, 5, 9 | F |
Gönüllülük kampanyası planlar ve yürütür. | 13, 16, 37, 6, 9 | F |
Sivil toplum kuruluşlarının önemini ve işlevini kavrar. | 10, 13, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gönüllülük Kavramı | Gönüllülük kavramının araştırılması |
2 | Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı | Gönüllülük örneklerinin incelenmesi |
3 | Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları | Paylaşılan raporun incelenmesi |
4 | Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
5 | Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
6 | Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları | Özel sektör web sitelerinin incelenmesi |
7 | Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları | Kamu kurumlarının web sitelerinin incelenmesi |
8 | Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri | Gönüllülük çalışması örneklerinin incelenmesi |
9 | Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
10 | Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
11 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
12 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
13 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
14 | Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Proje sunumlarının hazırlanması |
Kaynak |
STÖ'ler İçin Gönüllülük ve Gönüllü Yönetimi Rehberi, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, Ekim 2009, Ankara. TEGV Gönüllülük Araştırmaları, Dr. Emre Erdoğan, TEGV, Mart 2012, İstanbul. Kurumsal Gönüllülük Programları El Kitabı, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, 2013, İstanbul. Gönüllülük ve Gönüllülerle Birlikte Çalışmak, Editör Murat Şentürk, İstanbul Üniversitesi Yayınevi, 2022, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |