Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ses teknolojisiyle ilgili bilgilendirme yanında ses teknolojisi ekipmanının kullanımını öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ses nasıl oluşur? Duyum nasıl gerçekleşir? Kulak ve Duyum,Ses fiziği 1 Ses nedir? Ses dalgası, Ses Frekansı,Ses fiziği 2 Faz değişimi, Ses Gücü, Ses basıncı, ses yükseklik seviyeleri,,Akustik, Alanların algı, sinyal işlemciler(Equalizer, De-esser, expender. Reverb),Analog ve Dijital audio, Dijital edit, kayıt, örnekleme, sıralama, saklama, programların çalışma prensipleri ,Analog stüdyo ekipmanlarının tanıtımı ,Dijital stüdyo ekipmanları tanıtımı Bilgisayar teknolojisi ve çalışma prensipleri ,Mikrofonların çalışma prensipleri, mikrofon çeşitleri ve kullanım amaçlarına göre mikrofonlar ,Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 1- Laboratuar ,Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 2- Laboratuar ,Proje hazırlama teknikleri, kayıt montaj denemeleri,Proje hazırlama, Prodüksiyon yapım aşamaları,Prodüksiyon yapım,Prodüksiyon yapımı değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Ses teknolojisi ile ilgili tüm gelişim süreçlerini kavrar. | 14, 16 | A |
Analog ve dijital ekipmanları keşfeder ve uygular. | 16, 6 | A |
İleri derece kayıt-montaj yapar. | 14, 2, 6 | E |
Prodüksiyon (Yapım aşamalarını değerlendirir. | 14, 6 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses nasıl oluşur? Duyum nasıl gerçekleşir? Kulak ve Duyum | |
2 | Ses fiziği 1 Ses nedir? Ses dalgası, Ses Frekansı | |
3 | Ses fiziği 2 Faz değişimi, Ses Gücü, Ses basıncı, ses yükseklik seviyeleri, | |
4 | Akustik, Alanların algı, sinyal işlemciler(Equalizer, De-esser, expender. Reverb) | |
5 | Analog ve Dijital audio, Dijital edit, kayıt, örnekleme, sıralama, saklama, programların çalışma prensipleri | |
6 | Analog stüdyo ekipmanlarının tanıtımı | |
7 | Dijital stüdyo ekipmanları tanıtımı Bilgisayar teknolojisi ve çalışma prensipleri | |
8 | Mikrofonların çalışma prensipleri, mikrofon çeşitleri ve kullanım amaçlarına göre mikrofonlar | |
9 | Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 1- Laboratuar | |
10 | Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 2- Laboratuar | |
11 | Proje hazırlama teknikleri, kayıt montaj denemeleri | |
12 | Proje hazırlama, Prodüksiyon yapım aşamaları | |
13 | Prodüksiyon yapım | |
14 | Prodüksiyon yapımı değerlendirme |
Kaynak |
Ses kayıt ve müzik teknolojisi; Ufuk Onan, Digital Audio Broadcasting Principles and Applications of Digital Radio; Hoeg W.tez, Dijital İletişim ve Yeni Medya; İspir, Y. B, slayt sunum, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 15 | 75 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ses teknolojisiyle ilgili bilgilendirme yanında ses teknolojisi ekipmanının kullanımını öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ses nasıl oluşur? Duyum nasıl gerçekleşir? Kulak ve Duyum,Ses fiziği 1 Ses nedir? Ses dalgası, Ses Frekansı,Ses fiziği 2 Faz değişimi, Ses Gücü, Ses basıncı, ses yükseklik seviyeleri,,Akustik, Alanların algı, sinyal işlemciler(Equalizer, De-esser, expender. Reverb),Analog ve Dijital audio, Dijital edit, kayıt, örnekleme, sıralama, saklama, programların çalışma prensipleri ,Analog stüdyo ekipmanlarının tanıtımı ,Dijital stüdyo ekipmanları tanıtımı Bilgisayar teknolojisi ve çalışma prensipleri ,Mikrofonların çalışma prensipleri, mikrofon çeşitleri ve kullanım amaçlarına göre mikrofonlar ,Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 1- Laboratuar ,Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 2- Laboratuar ,Proje hazırlama teknikleri, kayıt montaj denemeleri,Proje hazırlama, Prodüksiyon yapım aşamaları,Prodüksiyon yapım,Prodüksiyon yapımı değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Ses teknolojisi ile ilgili tüm gelişim süreçlerini kavrar. | 14, 16 | A |
Analog ve dijital ekipmanları keşfeder ve uygular. | 16, 6 | A |
İleri derece kayıt-montaj yapar. | 14, 2, 6 | E |
Prodüksiyon (Yapım aşamalarını değerlendirir. | 14, 6 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses nasıl oluşur? Duyum nasıl gerçekleşir? Kulak ve Duyum | |
2 | Ses fiziği 1 Ses nedir? Ses dalgası, Ses Frekansı | |
3 | Ses fiziği 2 Faz değişimi, Ses Gücü, Ses basıncı, ses yükseklik seviyeleri, | |
4 | Akustik, Alanların algı, sinyal işlemciler(Equalizer, De-esser, expender. Reverb) | |
5 | Analog ve Dijital audio, Dijital edit, kayıt, örnekleme, sıralama, saklama, programların çalışma prensipleri | |
6 | Analog stüdyo ekipmanlarının tanıtımı | |
7 | Dijital stüdyo ekipmanları tanıtımı Bilgisayar teknolojisi ve çalışma prensipleri | |
8 | Mikrofonların çalışma prensipleri, mikrofon çeşitleri ve kullanım amaçlarına göre mikrofonlar | |
9 | Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 1- Laboratuar | |
10 | Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 2- Laboratuar | |
11 | Proje hazırlama teknikleri, kayıt montaj denemeleri | |
12 | Proje hazırlama, Prodüksiyon yapım aşamaları | |
13 | Prodüksiyon yapım | |
14 | Prodüksiyon yapımı değerlendirme |
Kaynak |
Ses kayıt ve müzik teknolojisi; Ufuk Onan, Digital Audio Broadcasting Principles and Applications of Digital Radio; Hoeg W.tez, Dijital İletişim ve Yeni Medya; İspir, Y. B, slayt sunum, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |