Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL PLATFORMLAR VE İÇERİK OKUMALARI | RTS4212008 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üye Kemal ÇELİK |
Dersin Amacı | Dijital platformların başarısının nedenlerini araştırmak ve bununla ilgili yapılan çıkarımlar sayesinde dijitalin ruhunu kavramak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; • İzlencenin tartışılması • Genel değerlendirme,Tanışma ,• Dijital platformlara genel bakış • Alıştırma: bir tane dijital platform tasarlayın. ,• Netflix • (200 milyon kullanıcı) • Dijital tez • Breaking Bad senaryo karakter ve yapısı incelenmesi • 1. ÖDEV: Yandaki iki dizinin karakter tanıtım ve kurulum sahneleri üzerinden analizi,• Netflix dizileri • 2. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. ,Netflix dizileri II • Örnek bir analiz: karakter tanıtımlarının yapıldığı sahne ve kurulumun yapıldığı sahne bulunup analiz edilecek. • 3. ÖDEV: Yandaki dizilerin birinin karakter tanıtım ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. ,Vize,• Vizelerin değerlendirilmesi. • HBO ve HBO Max • (Genel bakış ve Netflix’le karışlaştırma) • 4. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri.,• Amazon Prime • Genel bakış • 5. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri.,• Blu TV • Genel Bakış ve Değerlendirme • 6. ÖDEV: Yandaki dizilerin bir tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri.,• Youtube • Genel Bakış ve Değerlendirme,• Exxen ve Gain • Genel değerlendirme • 7. ÖDEV: Yandaki dizilerden birinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi,• TV dizileri I • Genel değerlendirme • 8. ÖDEV: Yandaki dizilerin 2 tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi. ,• TV dizileri II • 9. ÖDEV: Yandaki dizilerin 2 tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijitali tanımlar. | 6, 9 | A, F |
Dijital platformlar hakkında bilgi verir. | E | |
Dijital platformlarda yayınlanan dizi ve programları inceler. | ||
Dijital dizi yapısını analiz eder. | E | |
Dijitale proje hazırlama süreçlerini bilir. | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | • İzlencenin tartışılması • Genel değerlendirme | |
2 | Tanışma | |
3 | • Dijital platformlara genel bakış • Alıştırma: bir tane dijital platform tasarlayın. | |
4 | • Netflix • (200 milyon kullanıcı) • Dijital tez • Breaking Bad senaryo karakter ve yapısı incelenmesi • 1. ÖDEV: Yandaki iki dizinin karakter tanıtım ve kurulum sahneleri üzerinden analizi | • Dersten önce izlenilecek diziler: • Breaking Bad (1. Bölüm) • Fringe (1.bölüm) |
5 | • Netflix dizileri • 2. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. | • Dersten önce önceki derste verilen ödev ilgili dersin teams linkinden ödevler kısmına yüklenmiş olmalıdır. • Dersten önce izlenilecek diziler: • House of Cards (1. Bölüm) • Stranger Things (1. Bölüm) • Peaky Blinders (1. Bölüm) • Narcos (1. Bölüm) • Ozark (1. Bölüm) |
6 | Netflix dizileri II • Örnek bir analiz: karakter tanıtımlarının yapıldığı sahne ve kurulumun yapıldığı sahne bulunup analiz edilecek. • 3. ÖDEV: Yandaki dizilerin birinin karakter tanıtım ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. | • Dersten önce izlenilecek diziler: • Bir Başkadır (1. Bölüm) • Masum (1. Bölüm) • Hakan Muhafız (1. Bölüm) • Atiye (1. Bölüm) • Rise of Empires Ottoman (1. bölüm) |
7 | Vize | Yukarıdaki dizilerin derste yapıldığı gibi analiz edildiği ve Netflix platformunun genel olarak analiz edildiği dosyanın teslimi. (Derse katılmayanlar bu ödevi yapamaz!) |
8 | • Vizelerin değerlendirilmesi. • HBO ve HBO Max • (Genel bakış ve Netflix’le karışlaştırma) • 4. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. | • Dersten önce izlenilecek diziler: • The Sopranos (1. Bölüm) • The Wire (1. Bölüm) • Game of Thrones (1. Bölüm) • Westworld (1. Bölüm) |
9 | • Amazon Prime • Genel bakış • 5. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. | • Dersten önce izlenilmesi gereken diziler: • The man in The High Castle (1. Bölüm) • The Boys (1. Bölüm) • Sneaky Pete (1. Bölüm) • Goliath (1. Bölüm) |
10 | • Blu TV • Genel Bakış ve Değerlendirme • 6. ÖDEV: Yandaki dizilerin bir tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. | Dersten önce izlenilmesi gereken diziler: • Şahsiyet (1. Bölüm) • Alef (1. Bölüm) • Sıfır Bir – Bir Zamanlar Adana’da (1. Bölüm) • Bozkır (1. Bölüm) |
11 | • Youtube • Genel Bakış ve Değerlendirme | • Dersten önce izlenilmesi gereken diziler: • Takip ettiğiniz Youtube kanallarını niye takip ettiğinizi düşünün. • 3 Youtube kanalı |
12 | • Exxen ve Gain • Genel değerlendirme • 7. ÖDEV: Yandaki dizilerden birinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi | • Dersten önce izlenilmesi diziler: • İşte Bu Benim Masalım (1. Bölüm) • Şeref Bey (1. Bölüm) • Konuşanlar (1. Bölüm) • Gibi (1. Bölüm) |
13 | • TV dizileri I • Genel değerlendirme • 8. ÖDEV: Yandaki dizilerin 2 tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi. | • Dersten önce izlenilmesi gerekilen diziler: • Deli Yürek (1. Bölüm) • Kurtlar Vadisi (1. Bölüm) • Ezel (1. Bölüm) • EDHO (1. Bölüm) • Diriliş Ertuğrul (1. Bölüm) • Muhteşem Yüzyıl (1. Bölüm) |
14 | • TV dizileri II • 9. ÖDEV: Yandaki dizilerin 2 tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi. | • Dersten önce izlenilmesi gerekilen diziler: • Sen Anlat Karadeniz (1. Bölüm) • Binbir Gece (1. Bölüm) • Aşk-ı Memnun (1. Bölüm) • Yaprak Dökümü (1. Bölüm) • Kuzey Güney (1. Bölüm) • Masumlar Apartmanı (1. Bölüm) • Gönül Dağı (1. Bölüm) • Yargı (1. Bölüm) |
Kaynak |
Bordwell, David & Kristin Thompson (2009). Film Sanatı. Çev: E. Yılmaz, E.S.Onat, Ankara: De Ki |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL PLATFORMLAR VE İÇERİK OKUMALARI | RTS4212008 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üye Kemal ÇELİK |
Dersin Amacı | Dijital platformların başarısının nedenlerini araştırmak ve bununla ilgili yapılan çıkarımlar sayesinde dijitalin ruhunu kavramak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; • İzlencenin tartışılması • Genel değerlendirme,Tanışma ,• Dijital platformlara genel bakış • Alıştırma: bir tane dijital platform tasarlayın. ,• Netflix • (200 milyon kullanıcı) • Dijital tez • Breaking Bad senaryo karakter ve yapısı incelenmesi • 1. ÖDEV: Yandaki iki dizinin karakter tanıtım ve kurulum sahneleri üzerinden analizi,• Netflix dizileri • 2. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. ,Netflix dizileri II • Örnek bir analiz: karakter tanıtımlarının yapıldığı sahne ve kurulumun yapıldığı sahne bulunup analiz edilecek. • 3. ÖDEV: Yandaki dizilerin birinin karakter tanıtım ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. ,Vize,• Vizelerin değerlendirilmesi. • HBO ve HBO Max • (Genel bakış ve Netflix’le karışlaştırma) • 4. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri.,• Amazon Prime • Genel bakış • 5. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri.,• Blu TV • Genel Bakış ve Değerlendirme • 6. ÖDEV: Yandaki dizilerin bir tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri.,• Youtube • Genel Bakış ve Değerlendirme,• Exxen ve Gain • Genel değerlendirme • 7. ÖDEV: Yandaki dizilerden birinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi,• TV dizileri I • Genel değerlendirme • 8. ÖDEV: Yandaki dizilerin 2 tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi. ,• TV dizileri II • 9. ÖDEV: Yandaki dizilerin 2 tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijitali tanımlar. | 6, 9 | A, F |
Dijital platformlar hakkında bilgi verir. | E | |
Dijital platformlarda yayınlanan dizi ve programları inceler. | ||
Dijital dizi yapısını analiz eder. | E | |
Dijitale proje hazırlama süreçlerini bilir. | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | • İzlencenin tartışılması • Genel değerlendirme | |
2 | Tanışma | |
3 | • Dijital platformlara genel bakış • Alıştırma: bir tane dijital platform tasarlayın. | |
4 | • Netflix • (200 milyon kullanıcı) • Dijital tez • Breaking Bad senaryo karakter ve yapısı incelenmesi • 1. ÖDEV: Yandaki iki dizinin karakter tanıtım ve kurulum sahneleri üzerinden analizi | • Dersten önce izlenilecek diziler: • Breaking Bad (1. Bölüm) • Fringe (1.bölüm) |
5 | • Netflix dizileri • 2. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. | • Dersten önce önceki derste verilen ödev ilgili dersin teams linkinden ödevler kısmına yüklenmiş olmalıdır. • Dersten önce izlenilecek diziler: • House of Cards (1. Bölüm) • Stranger Things (1. Bölüm) • Peaky Blinders (1. Bölüm) • Narcos (1. Bölüm) • Ozark (1. Bölüm) |
6 | Netflix dizileri II • Örnek bir analiz: karakter tanıtımlarının yapıldığı sahne ve kurulumun yapıldığı sahne bulunup analiz edilecek. • 3. ÖDEV: Yandaki dizilerin birinin karakter tanıtım ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. | • Dersten önce izlenilecek diziler: • Bir Başkadır (1. Bölüm) • Masum (1. Bölüm) • Hakan Muhafız (1. Bölüm) • Atiye (1. Bölüm) • Rise of Empires Ottoman (1. bölüm) |
7 | Vize | Yukarıdaki dizilerin derste yapıldığı gibi analiz edildiği ve Netflix platformunun genel olarak analiz edildiği dosyanın teslimi. (Derse katılmayanlar bu ödevi yapamaz!) |
8 | • Vizelerin değerlendirilmesi. • HBO ve HBO Max • (Genel bakış ve Netflix’le karışlaştırma) • 4. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. | • Dersten önce izlenilecek diziler: • The Sopranos (1. Bölüm) • The Wire (1. Bölüm) • Game of Thrones (1. Bölüm) • Westworld (1. Bölüm) |
9 | • Amazon Prime • Genel bakış • 5. ÖDEV: Yandaki dizilerin iki tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. | • Dersten önce izlenilmesi gereken diziler: • The man in The High Castle (1. Bölüm) • The Boys (1. Bölüm) • Sneaky Pete (1. Bölüm) • Goliath (1. Bölüm) |
10 | • Blu TV • Genel Bakış ve Değerlendirme • 6. ÖDEV: Yandaki dizilerin bir tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizleri. | Dersten önce izlenilmesi gereken diziler: • Şahsiyet (1. Bölüm) • Alef (1. Bölüm) • Sıfır Bir – Bir Zamanlar Adana’da (1. Bölüm) • Bozkır (1. Bölüm) |
11 | • Youtube • Genel Bakış ve Değerlendirme | • Dersten önce izlenilmesi gereken diziler: • Takip ettiğiniz Youtube kanallarını niye takip ettiğinizi düşünün. • 3 Youtube kanalı |
12 | • Exxen ve Gain • Genel değerlendirme • 7. ÖDEV: Yandaki dizilerden birinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi | • Dersten önce izlenilmesi diziler: • İşte Bu Benim Masalım (1. Bölüm) • Şeref Bey (1. Bölüm) • Konuşanlar (1. Bölüm) • Gibi (1. Bölüm) |
13 | • TV dizileri I • Genel değerlendirme • 8. ÖDEV: Yandaki dizilerin 2 tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi. | • Dersten önce izlenilmesi gerekilen diziler: • Deli Yürek (1. Bölüm) • Kurtlar Vadisi (1. Bölüm) • Ezel (1. Bölüm) • EDHO (1. Bölüm) • Diriliş Ertuğrul (1. Bölüm) • Muhteşem Yüzyıl (1. Bölüm) |
14 | • TV dizileri II • 9. ÖDEV: Yandaki dizilerin 2 tanesinin karakter tanıtımı ve kurulum sahneleri üzerinden analizi. | • Dersten önce izlenilmesi gerekilen diziler: • Sen Anlat Karadeniz (1. Bölüm) • Binbir Gece (1. Bölüm) • Aşk-ı Memnun (1. Bölüm) • Yaprak Dökümü (1. Bölüm) • Kuzey Güney (1. Bölüm) • Masumlar Apartmanı (1. Bölüm) • Gönül Dağı (1. Bölüm) • Yargı (1. Bölüm) |
Kaynak |
Bordwell, David & Kristin Thompson (2009). Film Sanatı. Çev: E. Yılmaz, E.S.Onat, Ankara: De Ki |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |