Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Rabia YAVUZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara psikologların çalışma alanlarını ve kullandıkları araştırma yöntemlerini göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri bireysel ve toplumsal sorunların çözümüne nasıl uyguladıklarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojiye Giriş,Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri ,Psikolojinin Alanları,Psikolojinin Tarihi ,Psikolojide Güncel Yaklaşımlar ,Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik ,Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik ,Öğrenme Temelleri,Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron ,Davranışın Biyolojik Temelleri: Sinir Sistemi ,Psikolojik Gelişim ,Duyum,Algı ,Sosyal Psikoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoloji bilimini tanımlar ve Psikoloji biliminin önemini kavrar. | 9 | A, G |
Psikolojinin kavram ve kuramlarını tanımlar | 9 | A, G |
Psikolojinin iletişim çalışmalarında rolü ve önemini anlar ve dile getirir. | 16, 9 | A, G |
Günlük olayları psikoloji terminolojisiyle izah edebilecektir. | 9 | A, G |
Psikolojinin bilimsel veri yöntemleri hakkında bilgi edinecektir. | 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojiye Giriş | İlgili Okuma -Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
2 | Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
3 | Psikolojinin Alanları | İlgili Okuma- Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
4 | Psikolojinin Tarihi | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
5 | Psikolojide Güncel Yaklaşımlar | İlgili Okuma |
6 | Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
7 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
8 | Öğrenme Temelleri | İlgili Okuma- Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
9 | Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
10 | Davranışın Biyolojik Temelleri: Sinir Sistemi | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
11 | Psikolojik Gelişim | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
12 | Duyum | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
13 | Algı | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
14 | Sosyal Psikoloji | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
Kaynak |
Kolektif, 2023. Psikolojiye Giriş. Nobel Yayıncılık Plotnik, R. 2020. Psikolojiye Giriş. Kaknüs Yayınları Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi, Nobel Yayıncılık Sayar K., Dinç, M. 2023. Psikolojiye Giriş. Dem Yayınları White, J. N. & Ciccarelli, S. K. (2016). Exploring Psychology, Pearson |
R.J. Gerrig ve P.G. Zimbardo, Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. (Çev. G. Sart), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Rabia YAVUZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara psikologların çalışma alanlarını ve kullandıkları araştırma yöntemlerini göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri bireysel ve toplumsal sorunların çözümüne nasıl uyguladıklarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojiye Giriş,Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri ,Psikolojinin Alanları,Psikolojinin Tarihi ,Psikolojide Güncel Yaklaşımlar ,Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik ,Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik ,Öğrenme Temelleri,Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron ,Davranışın Biyolojik Temelleri: Sinir Sistemi ,Psikolojik Gelişim ,Duyum,Algı ,Sosyal Psikoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoloji bilimini tanımlar ve Psikoloji biliminin önemini kavrar. | 9 | A, G |
Psikolojinin kavram ve kuramlarını tanımlar | 9 | A, G |
Psikolojinin iletişim çalışmalarında rolü ve önemini anlar ve dile getirir. | 16, 9 | A, G |
Günlük olayları psikoloji terminolojisiyle izah edebilecektir. | 9 | A, G |
Psikolojinin bilimsel veri yöntemleri hakkında bilgi edinecektir. | 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojiye Giriş | İlgili Okuma -Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
2 | Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
3 | Psikolojinin Alanları | İlgili Okuma- Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
4 | Psikolojinin Tarihi | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
5 | Psikolojide Güncel Yaklaşımlar | İlgili Okuma |
6 | Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
7 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
8 | Öğrenme Temelleri | İlgili Okuma- Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
9 | Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
10 | Davranışın Biyolojik Temelleri: Sinir Sistemi | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
11 | Psikolojik Gelişim | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
12 | Duyum | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
13 | Algı | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
14 | Sosyal Psikoloji | İlgili Okuma - Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi |
Kaynak |
Kolektif, 2023. Psikolojiye Giriş. Nobel Yayıncılık Plotnik, R. 2020. Psikolojiye Giriş. Kaknüs Yayınları Saundra K. Ciccarelli, J. Noland White. (2022). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi, Nobel Yayıncılık Sayar K., Dinç, M. 2023. Psikolojiye Giriş. Dem Yayınları White, J. N. & Ciccarelli, S. K. (2016). Exploring Psychology, Pearson |
R.J. Gerrig ve P.G. Zimbardo, Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. (Çev. G. Sart), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |