Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencinin var olan yabancı dil seviyesini ilgili mesleki alanında haber yazmada, sözlü kullanımlarda, uluslararası iletişim ortamlarında yabancı dilini alan bilinci kapsamında (röportaj veya kitle hitaplarında -haberi veya düşüncelerini ifade edebileceği kavramları yapıları haber süreci çerçevesinde öğrenmeleri ve bu yönde kendilerini geliştirme bilincini yerleştirmektir. Özellikle İş duyurularında orta üstü düzey olarak aranan (intermediate B+)düzeye erişmelerini sağlayabilmektir. Mesleki alanda kendini geliştirmesine olanak tanıyacak, terminolojik, kavramsal ve ses bilimsel (doğru telaffuz) bilgilerini metinler ve durumlar aracılığı ile kavratılması ve medyada alanına uygun terimler ve doğru fiiller gözetilerek yabancı dilde haber hazırlama, duygu düşüncelerin haber süreci kapsamında ifadesi ve yabancı medyada dil kullanımı-kuralları hakkında bilgilendirmek ve bilinçlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Profesyonel habercilik- HABER AKTARIMI giriş ,İleri düzeyde haber yazımı: ,Sanayi ve Mali işler haberciliği, işletme için hızlı rehber,Bilim, teknoloji ve zirai konularında haber yapımı,Din ve azınlıklarla ilgili haber yapma,suç haberleri- giriş,GÜZ DÖNEMİ ARASINAVI,Araştırmacı Gazetecilik haber yazım teknikleri ve uygulama örnekleri- araştırmacı Gazetecilik ve Etik,Ölüm ve felaket haberciliği- giriş ,Son dakika hikayesi Son dakika hikayesinin pratik bir örneği Haber resimleri; Haber resimlerinde altyazı ve grafikler,Radyo ve Televizyon Gazeteciliği,Spor yazarlığı,Yeni Medya ve sosyal medya haberciliği,GÜZ DÖNEMİ YILSONU SINAVI ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
-MESLEKİ iNGİLİZCE 1 DERSİNDE ÖĞRENDİĞİ TEMEL KURALLAR ÜZERİNE İNŞA EDECEĞİ İLERİ DÜZEYDE İNGİLİZCEYİ PROFESYONEL OLARAK KULLANABİLİR VE - ALANA İLİŞKİN BİLGİ BECERİLERİNİ İNGİLİZCE KULLANIMIYLA BİRLEŞTİREBİLİR - PROFESYONEL DÜZEYDE ALAN JARGONUNU İNGİLİZCE OLARAK KULLANABİLİR. - GÖRSEL İŞİTSEL MEDYA- SOSYAL MEDYA VEYA İNTERNET HABERCİLİĞİNİ İNGİLİZCE OLARAK TAKİP EDEBİLİR VE YORUMLAYABİLİR. -BİR HABERİ, AKIŞI TERMİNOLOJİK VE KAVRAMSAL AÇIDAN DOĞRU TERİM VE KAVRAMLARLA İNGİLİZCE KURGULAYABİLİR; - ULUSLARARASI PLATFORMLARI TAKİP EDEBİLİR, -ULUSLARARASI KANALLARDA İNGİLİZCE YAYIN, YAYIM,PROGRAM İÇERİK ÜRETİMİNİ YÜRÜTEBİLİR. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Profesyonel habercilik- HABER AKTARIMI giriş | Vocational 2, Vocational 1 in devamı niteliğinde olduğu için, Güz dönemi dersi Vocational 1 ders notları gözden geçirilmiş olarak derse gelinmelidir. |
2 | İleri düzeyde haber yazımı: | İlgili materyallerin ders öncesi mutlaka okunması dersin anlaşılması için gerekli önşarttır. |
3 | Sanayi ve Mali işler haberciliği, işletme için hızlı rehber | |
4 | Bilim, teknoloji ve zirai konularında haber yapımı | |
5 | Din ve azınlıklarla ilgili haber yapma | |
6 | suç haberleri- giriş | |
7 | GÜZ DÖNEMİ ARASINAVI | |
8 | Araştırmacı Gazetecilik haber yazım teknikleri ve uygulama örnekleri- araştırmacı Gazetecilik ve Etik | |
9 | Ölüm ve felaket haberciliği- giriş | |
10 | Son dakika hikayesi Son dakika hikayesinin pratik bir örneği Haber resimleri; Haber resimlerinde altyazı ve grafikler | |
11 | Radyo ve Televizyon Gazeteciliği | |
12 | Spor yazarlığı | |
13 | Yeni Medya ve sosyal medya haberciliği | |
14 | GÜZ DÖNEMİ YILSONU SINAVI |
Kaynak |
TEMEL KAYNAK KİTAP internet- bu linkten erişilecek sayfaların belirtilen bölümlerinden sorumlu olunacaktır. https://thenewsmanual.net/Manuals%20Volume%202/volume2_00intro.htm Alan terminolojisi için New York Film Akademisi https://www.nyfa.edu/student-resources/the-ultimate-list-of-broadcast-journalism-terms/ Wisconsin Üniversitesi University of Wisconsin-Eau Claire https://people.uwec.edu/kapferja/02-Fall08/335/GlossaryofBroadcastNewsTerms.htm |
Yabancı dilde üretilmiş görsel işitsel tüm haber kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencinin var olan yabancı dil seviyesini ilgili mesleki alanında haber yazmada, sözlü kullanımlarda, uluslararası iletişim ortamlarında yabancı dilini alan bilinci kapsamında (röportaj veya kitle hitaplarında -haberi veya düşüncelerini ifade edebileceği kavramları yapıları haber süreci çerçevesinde öğrenmeleri ve bu yönde kendilerini geliştirme bilincini yerleştirmektir. Özellikle İş duyurularında orta üstü düzey olarak aranan (intermediate B+)düzeye erişmelerini sağlayabilmektir. Mesleki alanda kendini geliştirmesine olanak tanıyacak, terminolojik, kavramsal ve ses bilimsel (doğru telaffuz) bilgilerini metinler ve durumlar aracılığı ile kavratılması ve medyada alanına uygun terimler ve doğru fiiller gözetilerek yabancı dilde haber hazırlama, duygu düşüncelerin haber süreci kapsamında ifadesi ve yabancı medyada dil kullanımı-kuralları hakkında bilgilendirmek ve bilinçlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Profesyonel habercilik- HABER AKTARIMI giriş ,İleri düzeyde haber yazımı: ,Sanayi ve Mali işler haberciliği, işletme için hızlı rehber,Bilim, teknoloji ve zirai konularında haber yapımı,Din ve azınlıklarla ilgili haber yapma,suç haberleri- giriş,GÜZ DÖNEMİ ARASINAVI,Araştırmacı Gazetecilik haber yazım teknikleri ve uygulama örnekleri- araştırmacı Gazetecilik ve Etik,Ölüm ve felaket haberciliği- giriş ,Son dakika hikayesi Son dakika hikayesinin pratik bir örneği Haber resimleri; Haber resimlerinde altyazı ve grafikler,Radyo ve Televizyon Gazeteciliği,Spor yazarlığı,Yeni Medya ve sosyal medya haberciliği,GÜZ DÖNEMİ YILSONU SINAVI ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
-MESLEKİ iNGİLİZCE 1 DERSİNDE ÖĞRENDİĞİ TEMEL KURALLAR ÜZERİNE İNŞA EDECEĞİ İLERİ DÜZEYDE İNGİLİZCEYİ PROFESYONEL OLARAK KULLANABİLİR VE - ALANA İLİŞKİN BİLGİ BECERİLERİNİ İNGİLİZCE KULLANIMIYLA BİRLEŞTİREBİLİR - PROFESYONEL DÜZEYDE ALAN JARGONUNU İNGİLİZCE OLARAK KULLANABİLİR. - GÖRSEL İŞİTSEL MEDYA- SOSYAL MEDYA VEYA İNTERNET HABERCİLİĞİNİ İNGİLİZCE OLARAK TAKİP EDEBİLİR VE YORUMLAYABİLİR. -BİR HABERİ, AKIŞI TERMİNOLOJİK VE KAVRAMSAL AÇIDAN DOĞRU TERİM VE KAVRAMLARLA İNGİLİZCE KURGULAYABİLİR; - ULUSLARARASI PLATFORMLARI TAKİP EDEBİLİR, -ULUSLARARASI KANALLARDA İNGİLİZCE YAYIN, YAYIM,PROGRAM İÇERİK ÜRETİMİNİ YÜRÜTEBİLİR. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Profesyonel habercilik- HABER AKTARIMI giriş | Vocational 2, Vocational 1 in devamı niteliğinde olduğu için, Güz dönemi dersi Vocational 1 ders notları gözden geçirilmiş olarak derse gelinmelidir. |
2 | İleri düzeyde haber yazımı: | İlgili materyallerin ders öncesi mutlaka okunması dersin anlaşılması için gerekli önşarttır. |
3 | Sanayi ve Mali işler haberciliği, işletme için hızlı rehber | |
4 | Bilim, teknoloji ve zirai konularında haber yapımı | |
5 | Din ve azınlıklarla ilgili haber yapma | |
6 | suç haberleri- giriş | |
7 | GÜZ DÖNEMİ ARASINAVI | |
8 | Araştırmacı Gazetecilik haber yazım teknikleri ve uygulama örnekleri- araştırmacı Gazetecilik ve Etik | |
9 | Ölüm ve felaket haberciliği- giriş | |
10 | Son dakika hikayesi Son dakika hikayesinin pratik bir örneği Haber resimleri; Haber resimlerinde altyazı ve grafikler | |
11 | Radyo ve Televizyon Gazeteciliği | |
12 | Spor yazarlığı | |
13 | Yeni Medya ve sosyal medya haberciliği | |
14 | GÜZ DÖNEMİ YILSONU SINAVI |
Kaynak |
TEMEL KAYNAK KİTAP internet- bu linkten erişilecek sayfaların belirtilen bölümlerinden sorumlu olunacaktır. https://thenewsmanual.net/Manuals%20Volume%202/volume2_00intro.htm Alan terminolojisi için New York Film Akademisi https://www.nyfa.edu/student-resources/the-ultimate-list-of-broadcast-journalism-terms/ Wisconsin Üniversitesi University of Wisconsin-Eau Claire https://people.uwec.edu/kapferja/02-Fall08/335/GlossaryofBroadcastNewsTerms.htm |
Yabancı dilde üretilmiş görsel işitsel tüm haber kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |