Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTALLEŞME VE PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLARYMİ3215527Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin pazarlama kavramını, pazarlamanın tarihsel gelişimini değişen dinamiklerle birlikte dönüşen pazarlama uygulamalarını kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleri,Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklik,Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması,Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamaları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacı,Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreci,Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçiş,Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karması,Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamak,Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketing,Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımı,Dijital Pazarlama: SEO ve SEM,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital pazarlama stratejilerini inceler ve bunların işletme başarısı üzerindeki etkilerini analiz eder.10, 9A, E
Sosyal medya platformlarının etkin kullanımını kavramak ve bu platformlarda müşteri etkileşimini artırmak.11, 2, 9F
Veri analitiği ve yapay zeka uygulamalarının pazarlama süreçlerine entegrasyonunu inceler.11, 2, 9A, E
Mobil teknolojiler ve uygulamaların pazarlama faaliyetleri üzerindeki rolünü araştırır.10, 9A
Geleceğin pazarlama trendlerini öngörmek ve bu trendlere uyum sağlamak için gerekli stratejileri geliştirmek.11, 13, 6A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleriİlgili dokümanların okunması
0Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklikİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlamasıİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamalarıİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
1Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacıİlgili dokümanların okunması
2Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreciİlgili dokümanların okunması
3Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçişİlgili dokümanların okunması
4Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karmasıİlgili dokümanların okunması
5Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamakİlgili dokümanların okunması
6Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklarİlgili dokümanların okunması
8Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketingİlgili dokümanların okunması
9Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımıİlgili dokümanların okunması
11Dijital Pazarlama: SEO ve SEMİlgili dokümanların okunması
12Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
13Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
Kaynak
Dersin Öğretim Elemanının Notları, Sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTALLEŞME VE PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLARYMİ3215527Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin pazarlama kavramını, pazarlamanın tarihsel gelişimini değişen dinamiklerle birlikte dönüşen pazarlama uygulamalarını kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleri,Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklik,Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması,Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamaları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacı,Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreci,Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçiş,Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karması,Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamak,Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketing,Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımı,Dijital Pazarlama: SEO ve SEM,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital pazarlama stratejilerini inceler ve bunların işletme başarısı üzerindeki etkilerini analiz eder.10, 9A, E
Sosyal medya platformlarının etkin kullanımını kavramak ve bu platformlarda müşteri etkileşimini artırmak.11, 2, 9F
Veri analitiği ve yapay zeka uygulamalarının pazarlama süreçlerine entegrasyonunu inceler.11, 2, 9A, E
Mobil teknolojiler ve uygulamaların pazarlama faaliyetleri üzerindeki rolünü araştırır.10, 9A
Geleceğin pazarlama trendlerini öngörmek ve bu trendlere uyum sağlamak için gerekli stratejileri geliştirmek.11, 13, 6A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleriİlgili dokümanların okunması
0Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklikİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlamasıİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamalarıİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
1Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacıİlgili dokümanların okunması
2Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreciİlgili dokümanların okunması
3Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçişİlgili dokümanların okunması
4Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karmasıİlgili dokümanların okunması
5Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamakİlgili dokümanların okunması
6Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklarİlgili dokümanların okunması
8Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketingİlgili dokümanların okunması
9Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımıİlgili dokümanların okunması
11Dijital Pazarlama: SEO ve SEMİlgili dokümanların okunması
12Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
13Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
Kaynak
Dersin Öğretim Elemanının Notları, Sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10