Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTALLEŞME VE PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR | YMİ3215527 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama kavramını, pazarlamanın tarihsel gelişimini değişen dinamiklerle birlikte dönüşen pazarlama uygulamalarını kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleri,Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklik,Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması,Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamaları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacı,Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreci,Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçiş,Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karması,Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamak,Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketing,Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımı,Dijital Pazarlama: SEO ve SEM,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital pazarlama stratejilerini inceler ve bunların işletme başarısı üzerindeki etkilerini analiz eder. | 10, 9 | A, E |
Sosyal medya platformlarının etkin kullanımını kavramak ve bu platformlarda müşteri etkileşimini artırmak. | 11, 2, 9 | F |
Veri analitiği ve yapay zeka uygulamalarının pazarlama süreçlerine entegrasyonunu inceler. | 11, 2, 9 | A, E |
Mobil teknolojiler ve uygulamaların pazarlama faaliyetleri üzerindeki rolünü araştırır. | 10, 9 | A |
Geleceğin pazarlama trendlerini öngörmek ve bu trendlere uyum sağlamak için gerekli stratejileri geliştirmek. | 11, 13, 6 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleri | İlgili dokümanların okunması |
0 | Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklik | İlgili dokümanların okunması |
0 | Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması | İlgili dokümanların okunması |
0 | Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamaları | İlgili dokümanların okunması |
0 | Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları | İlgili dokümanların okunması |
1 | Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacı | İlgili dokümanların okunması |
2 | Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreci | İlgili dokümanların okunması |
3 | Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçiş | İlgili dokümanların okunması |
4 | Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karması | İlgili dokümanların okunması |
5 | Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamak | İlgili dokümanların okunması |
6 | Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar | İlgili dokümanların okunması |
8 | Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketing | İlgili dokümanların okunması |
9 | Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımı | İlgili dokümanların okunması |
11 | Dijital Pazarlama: SEO ve SEM | İlgili dokümanların okunması |
12 | Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları | İlgili dokümanların okunması |
13 | Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları | İlgili dokümanların okunması |
Kaynak |
Dersin Öğretim Elemanının Notları, Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTALLEŞME VE PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR | YMİ3215527 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama kavramını, pazarlamanın tarihsel gelişimini değişen dinamiklerle birlikte dönüşen pazarlama uygulamalarını kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleri,Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklik,Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması,Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamaları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacı,Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreci,Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçiş,Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karması,Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamak,Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketing,Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımı,Dijital Pazarlama: SEO ve SEM,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital pazarlama stratejilerini inceler ve bunların işletme başarısı üzerindeki etkilerini analiz eder. | 10, 9 | A, E |
Sosyal medya platformlarının etkin kullanımını kavramak ve bu platformlarda müşteri etkileşimini artırmak. | 11, 2, 9 | F |
Veri analitiği ve yapay zeka uygulamalarının pazarlama süreçlerine entegrasyonunu inceler. | 11, 2, 9 | A, E |
Mobil teknolojiler ve uygulamaların pazarlama faaliyetleri üzerindeki rolünü araştırır. | 10, 9 | A |
Geleceğin pazarlama trendlerini öngörmek ve bu trendlere uyum sağlamak için gerekli stratejileri geliştirmek. | 11, 13, 6 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleri | İlgili dokümanların okunması |
0 | Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklik | İlgili dokümanların okunması |
0 | Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması | İlgili dokümanların okunması |
0 | Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamaları | İlgili dokümanların okunması |
0 | Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları | İlgili dokümanların okunması |
1 | Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacı | İlgili dokümanların okunması |
2 | Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreci | İlgili dokümanların okunması |
3 | Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçiş | İlgili dokümanların okunması |
4 | Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karması | İlgili dokümanların okunması |
5 | Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamak | İlgili dokümanların okunması |
6 | Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar | İlgili dokümanların okunması |
8 | Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketing | İlgili dokümanların okunması |
9 | Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımı | İlgili dokümanların okunması |
11 | Dijital Pazarlama: SEO ve SEM | İlgili dokümanların okunması |
12 | Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları | İlgili dokümanların okunması |
13 | Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları | İlgili dokümanların okunması |
Kaynak |
Dersin Öğretim Elemanının Notları, Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |