Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOLOJİK PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, beynin biyolojik yapısı, kimyası, fonksiyonları hakkında temel bilgi edindirerek hormonlar, duyular, motivasyon, biliş ve duyguların öğrenilmesi yoluyla normal ve normal olmayan davranışların biyolojik temellerinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Sinir Sistemi,Nöron, Nörofizyoloji,Nöroanatomi,Nörotransmiterler,Algı, Motor Sistem,Nörolojik Bozukluklar: Uyku,Öğrenme ve Hafıza,Duygu,Epigenetik, Optogenetik ,Elektrofizyoloji ve Biliş,Şizofreni ve Kaygı Bozuklukları,Stres,Otizm ve Dikkat Bozuklukları,Okuma ve Yazma Bozuklukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sinir sistemini tanıyabilir. | 23, 9 | A |
2.Beyin yapısı ve işlevi hakkında fikir yürütebilir. | 9 | A |
3.Nöroanatomi, nörofizyoloji gibi kavramların içeriği hakkında fikri olur. | 10, 9 | A |
4.Hormon sistemlerini açıklayabilir. | 19, 9 | A |
5.Beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlayabilir. | 14, 9 | A |
6.Beyin yapısı ve normal olmayan davranışlar ve hastalıklar arasındaki ilişkiyi çözümleyebilir. | 13, 9 | A |
7. Epigenetik, optogenetik araştırmaları ve sonuçlarını izleyebilir. | 10, 9 | A |
8. Beyin fizyolojisi, öğrenme ve hafıza bağlantısını kurabilir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Sinir Sistemi | FP, Bl.1 |
2 | Nöron, Nörofizyoloji | FP, Bl.2 |
3 | Nöroanatomi | FP, Bl.3 |
4 | Nörotransmiterler | FP, Bl.4 |
5 | Algı, Motor Sistem | FP, Bl.6-7-8 |
6 | Nörolojik Bozukluklar: Uyku | FP, Bl.15-9 |
7 | Öğrenme ve Hafıza | FP, Bl.13 |
8 | Duygu | FP, Bl.10-11-17 |
9 | Epigenetik, Optogenetik | Fotokopi |
10 | Elektrofizyoloji ve Biliş | Fotokopi |
11 | Şizofreni ve Kaygı Bozuklukları | FP, Bl.15 |
12 | Stres | FP, Bl.16 |
13 | Otizm ve Dikkat Bozuklukları | FP, Bl.16 |
14 | Okuma ve Yazma Bozuklukları | FP, Bl.13 |
Kaynak |
James W. Kalat (2018), Biological Psychology (13. baskı), Cengage Learning. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 7 | 7 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOLOJİK PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, beynin biyolojik yapısı, kimyası, fonksiyonları hakkında temel bilgi edindirerek hormonlar, duyular, motivasyon, biliş ve duyguların öğrenilmesi yoluyla normal ve normal olmayan davranışların biyolojik temellerinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Sinir Sistemi,Nöron, Nörofizyoloji,Nöroanatomi,Nörotransmiterler,Algı, Motor Sistem,Nörolojik Bozukluklar: Uyku,Öğrenme ve Hafıza,Duygu,Epigenetik, Optogenetik ,Elektrofizyoloji ve Biliş,Şizofreni ve Kaygı Bozuklukları,Stres,Otizm ve Dikkat Bozuklukları,Okuma ve Yazma Bozuklukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sinir sistemini tanıyabilir. | 23, 9 | A |
2.Beyin yapısı ve işlevi hakkında fikir yürütebilir. | 9 | A |
3.Nöroanatomi, nörofizyoloji gibi kavramların içeriği hakkında fikri olur. | 10, 9 | A |
4.Hormon sistemlerini açıklayabilir. | 19, 9 | A |
5.Beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlayabilir. | 14, 9 | A |
6.Beyin yapısı ve normal olmayan davranışlar ve hastalıklar arasındaki ilişkiyi çözümleyebilir. | 13, 9 | A |
7. Epigenetik, optogenetik araştırmaları ve sonuçlarını izleyebilir. | 10, 9 | A |
8. Beyin fizyolojisi, öğrenme ve hafıza bağlantısını kurabilir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Sinir Sistemi | FP, Bl.1 |
2 | Nöron, Nörofizyoloji | FP, Bl.2 |
3 | Nöroanatomi | FP, Bl.3 |
4 | Nörotransmiterler | FP, Bl.4 |
5 | Algı, Motor Sistem | FP, Bl.6-7-8 |
6 | Nörolojik Bozukluklar: Uyku | FP, Bl.15-9 |
7 | Öğrenme ve Hafıza | FP, Bl.13 |
8 | Duygu | FP, Bl.10-11-17 |
9 | Epigenetik, Optogenetik | Fotokopi |
10 | Elektrofizyoloji ve Biliş | Fotokopi |
11 | Şizofreni ve Kaygı Bozuklukları | FP, Bl.15 |
12 | Stres | FP, Bl.16 |
13 | Otizm ve Dikkat Bozuklukları | FP, Bl.16 |
14 | Okuma ve Yazma Bozuklukları | FP, Bl.13 |
Kaynak |
James W. Kalat (2018), Biological Psychology (13. baskı), Cengage Learning. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |