Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOANALİTİK TEORİLERE GİRİŞ | PSY4112814 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, psikanalitik teorileri (örneğin, Ego Psikolojisi ve Kişilerarası Psikanaliz), kişilik organizasyonunun gelişim düzeylerini ve psikanalitik psikoterapi uygulamasına ilişkin konuları kapsar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ,Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek,Ego Psikolojisi,Harry Stack Sullivan ve Kişilerarası Psikanaliz,Melanie Klein ve Çağdaş Kleincı Kuram,İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W. R. D. Fairbairn and D. W. Winnicott,Kimlik ve Kendilik Psikolojileri: Erik Erikson ve Heinz Kohut,Çağdaş Freudcu Revizyonistler: Otto Kernberg, Roy Schafer, Lans Loewald ve Jacques Lacan,Kişilik Örgütlenmesinin Gelişimsel Düzeyleri,Gelişimsel Örgütlenme Düzeylerinin Klinik Açıdan Anlamları,Analitik Çerçeve ve Analitik Tutum,Değerlendirme ve Formülasyon,Aktarım ve Karşıaktarım,Terapinin Sonlandırılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikanalitik kuramın tarihçesine katkı sağlayan kişilerin önemini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Kişilik örgütlenmesi değerlendirmesinde kuramsal bilgiyi kullanır. | 10, 16, 9 | A |
Terapiyi sonlandırma sürecinde klinik becerilerini kullanır. | 10, 16, 9 | A |
Psikanalitik Kuramdaki farklı yaklaşımların benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A |
Psikanalitik Terapideki çeşitli kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek | K1 - Ch1 |
3 | Ego Psikolojisi | K1- Ch2 |
4 | Harry Stack Sullivan ve Kişilerarası Psikanaliz | K1- Ch3 |
5 | Melanie Klein ve Çağdaş Kleincı Kuram | K1- Ch4 |
6 | İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W. R. D. Fairbairn and D. W. Winnicott | K1- Ch5 |
7 | Kimlik ve Kendilik Psikolojileri: Erik Erikson ve Heinz Kohut | K1- Ch6 |
8 | Çağdaş Freudcu Revizyonistler: Otto Kernberg, Roy Schafer, Lans Loewald ve Jacques Lacan | K1- Ch7 |
9 | Kişilik Örgütlenmesinin Gelişimsel Düzeyleri | K2- Ch3 |
10 | Gelişimsel Örgütlenme Düzeylerinin Klinik Açıdan Anlamları | K2- Ch4 |
11 | Analitik Çerçeve ve Analitik Tutum | K3- Ch3 |
12 | Değerlendirme ve Formülasyon | K3- Ch4 |
13 | Aktarım ve Karşıaktarım | K3- Ch7 |
14 | Terapinin Sonlandırılması | K3- Ch8 |
Kaynak |
K1. Mitchell, S. A., & Black, M. J. (2016). Freud and beyond: A history of modern psychoanalytic thought. Basic Books. K2. McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process. The Guilford Press. K3. Lemma, A. (2003). Introduction to the practice of psychoanalytic psychotherapy. John Wiley & Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 28 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOANALİTİK TEORİLERE GİRİŞ | PSY4112814 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, psikanalitik teorileri (örneğin, Ego Psikolojisi ve Kişilerarası Psikanaliz), kişilik organizasyonunun gelişim düzeylerini ve psikanalitik psikoterapi uygulamasına ilişkin konuları kapsar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ,Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek,Ego Psikolojisi,Harry Stack Sullivan ve Kişilerarası Psikanaliz,Melanie Klein ve Çağdaş Kleincı Kuram,İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W. R. D. Fairbairn and D. W. Winnicott,Kimlik ve Kendilik Psikolojileri: Erik Erikson ve Heinz Kohut,Çağdaş Freudcu Revizyonistler: Otto Kernberg, Roy Schafer, Lans Loewald ve Jacques Lacan,Kişilik Örgütlenmesinin Gelişimsel Düzeyleri,Gelişimsel Örgütlenme Düzeylerinin Klinik Açıdan Anlamları,Analitik Çerçeve ve Analitik Tutum,Değerlendirme ve Formülasyon,Aktarım ve Karşıaktarım,Terapinin Sonlandırılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikanalitik kuramın tarihçesine katkı sağlayan kişilerin önemini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Kişilik örgütlenmesi değerlendirmesinde kuramsal bilgiyi kullanır. | 10, 16, 9 | A |
Terapiyi sonlandırma sürecinde klinik becerilerini kullanır. | 10, 16, 9 | A |
Psikanalitik Kuramdaki farklı yaklaşımların benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A |
Psikanalitik Terapideki çeşitli kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek | K1 - Ch1 |
3 | Ego Psikolojisi | K1- Ch2 |
4 | Harry Stack Sullivan ve Kişilerarası Psikanaliz | K1- Ch3 |
5 | Melanie Klein ve Çağdaş Kleincı Kuram | K1- Ch4 |
6 | İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W. R. D. Fairbairn and D. W. Winnicott | K1- Ch5 |
7 | Kimlik ve Kendilik Psikolojileri: Erik Erikson ve Heinz Kohut | K1- Ch6 |
8 | Çağdaş Freudcu Revizyonistler: Otto Kernberg, Roy Schafer, Lans Loewald ve Jacques Lacan | K1- Ch7 |
9 | Kişilik Örgütlenmesinin Gelişimsel Düzeyleri | K2- Ch3 |
10 | Gelişimsel Örgütlenme Düzeylerinin Klinik Açıdan Anlamları | K2- Ch4 |
11 | Analitik Çerçeve ve Analitik Tutum | K3- Ch3 |
12 | Değerlendirme ve Formülasyon | K3- Ch4 |
13 | Aktarım ve Karşıaktarım | K3- Ch7 |
14 | Terapinin Sonlandırılması | K3- Ch8 |
Kaynak |
K1. Mitchell, S. A., & Black, M. J. (2016). Freud and beyond: A history of modern psychoanalytic thought. Basic Books. K2. McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process. The Guilford Press. K3. Lemma, A. (2003). Introduction to the practice of psychoanalytic psychotherapy. John Wiley & Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |