Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE SİYASET | INT2114418 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve ATEŞ EREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve ATEŞ EREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders lisans seviyesinde medya ve siyaset ilişkisini irdelemek üzere dizayn edildi. Dersin amacı öncelikle öğrencilere siyasal iletişim ve sosyalleşme medya sistemleri, medyada yanlılık ve çerçeveleme gibi kavramları tanıtmaktır. Medyanın kamuoyu oluşmasında, seçim kampanyalarında, demokratikleşmede ya da siyasi hesap verebilirliğin sağlanmasında ne gibi roller oynayabileceği eleştirel ve öğrenci-merkezli bir yaklaşımla ele alınacaktır. Öğrencilerin derse katılımı, verilen okumaları düzenli olarak yapmaları ve ayrıca edindikleri teorik bilgiyi pratikte bazı vaka ve malzemeler aracılığı ile sınıf içi etkinliklerde kullanmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ,Medya, siyaset ve siyasal iletişim konularında temel kavram ve yaklaşımlar,Siyasal sosyalleşme, psikoloji, siyasal kültür ve kamuoyu üzerine temel kavram ve yaklaşımlar,Karşılaştırmalı medya sistemleri ve siyasal iletişim şekilleri,Medya etkisi: Gündem belirleme, ön hazırlama ve çerçeveleme etkileri,Medya yanlılığı,Sınıf içi tartışma ve uygulama,Algıda seçicilik ve yankı odaları,Yumuşak haber ve eğlence medyası,Sosyal medya ve dijital siyaset,Yalan haber, mezenformasyon, dezenformasyon,Medya ve demokrasi,Medya ve dış politika,Medya ve cinsiyet; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Demokrasilerde medyanın oynadığı farklı rolleri ve etkileri açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A, G |
Medyanın çerçeveleme ya da önceleme gibi farklı etki türlerinin neler olduğunu bilir, bunları karşılaştırır ve örnekler verir. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 4, 5, 6, 9 | A, G |
Medyanın politika yapım ve kamuoyu oluşturma süreçlerine olan etkilerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
Medya ve siyaset arasındaki ilişkiyi eleştirel bir şekilde irdeler. İlgili aktör, süreç, etki ve sonuçları tanımlar. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
Farklı dönemlerde politika yapım süreçlerinde medya siyaset arasında kurulan ilişkileri ve etkileşimleri, temel medya kavramlarını kullanarak tartışır. | 10, 13, 14, 16, 19, 8, 9 | A |
Farklı medya tür ve araçlarını tanır; geleneksel medya, sosyal medya, eğlence medyası gibi medya türleri ile siyasi seçimler, politika yapım süreçleri, demokrasi gibi kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 13, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma | yok |
2 | Medya, siyaset ve siyasal iletişim konularında temel kavram ve yaklaşımlar | haftalık okumalar |
3 | Siyasal sosyalleşme, psikoloji, siyasal kültür ve kamuoyu üzerine temel kavram ve yaklaşımlar | haftalık okumalar |
4 | Karşılaştırmalı medya sistemleri ve siyasal iletişim şekilleri | Haftalık okumalar |
5 | Medya etkisi: Gündem belirleme, ön hazırlama ve çerçeveleme etkileri | haftalık okumalar |
6 | Medya yanlılığı | haftalık okumalar |
7 | Sınıf içi tartışma ve uygulama | yok |
9 | Algıda seçicilik ve yankı odaları | haftalık okumalar |
10 | Yumuşak haber ve eğlence medyası | haftalık okumalar |
11 | Sosyal medya ve dijital siyaset | haftalık okumalar |
12 | Yalan haber, mezenformasyon, dezenformasyon | haftalık okumalar |
13 | Medya ve demokrasi | haftalık okumalar |
14 | Medya ve dış politika | yok |
15 | Medya ve cinsiyet | haftalık okumalar |
Kaynak |
- Baker, Edwin C. 2006. Media Concentration and Democracy: Why Ownership Matters. New York: Cambridge University Press. - Chomsky, Noam. 1989. Necessary Illusions: Thought Control in Democratic Societies. London: Pluto Press. - Esser, Frank, and Barbara Pfetsch, eds. 2004. Comparing Political Communication: Theories, Cases, and Challenges. Communication, Society and Politics. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511606991. - Gainous, Jason and Kevin M. Wager. 2013. Tweeting to Power: The Social Media Revolution in American Politics. Oxford University Press. - Howard, Philip N. And Muzammil M. Hussain. 2013. Democracy’s Fourth Wave? Digital Media and the Arab Spring. Oxford University Press. - Kenski, Kate and Kathleen Hall Jamieson. 2017. The Political Handbook of Political Communication. New York NY: Oxford University Press., - Ross, Karen. 2010. Gendered Media: Women, Men, and Identity Politics. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers. - Prior, Markus. 2007. Post-Broadcast Democracy: How Media Choice Increases Inequality in Political Involvement and Polarizes Elections. New York: Cambridge University Press. |
Her hafta için dersin hocası farklı makale ve kaynaklar önerecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE SİYASET | INT2114418 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve ATEŞ EREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve ATEŞ EREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders lisans seviyesinde medya ve siyaset ilişkisini irdelemek üzere dizayn edildi. Dersin amacı öncelikle öğrencilere siyasal iletişim ve sosyalleşme medya sistemleri, medyada yanlılık ve çerçeveleme gibi kavramları tanıtmaktır. Medyanın kamuoyu oluşmasında, seçim kampanyalarında, demokratikleşmede ya da siyasi hesap verebilirliğin sağlanmasında ne gibi roller oynayabileceği eleştirel ve öğrenci-merkezli bir yaklaşımla ele alınacaktır. Öğrencilerin derse katılımı, verilen okumaları düzenli olarak yapmaları ve ayrıca edindikleri teorik bilgiyi pratikte bazı vaka ve malzemeler aracılığı ile sınıf içi etkinliklerde kullanmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ,Medya, siyaset ve siyasal iletişim konularında temel kavram ve yaklaşımlar,Siyasal sosyalleşme, psikoloji, siyasal kültür ve kamuoyu üzerine temel kavram ve yaklaşımlar,Karşılaştırmalı medya sistemleri ve siyasal iletişim şekilleri,Medya etkisi: Gündem belirleme, ön hazırlama ve çerçeveleme etkileri,Medya yanlılığı,Sınıf içi tartışma ve uygulama,Algıda seçicilik ve yankı odaları,Yumuşak haber ve eğlence medyası,Sosyal medya ve dijital siyaset,Yalan haber, mezenformasyon, dezenformasyon,Medya ve demokrasi,Medya ve dış politika,Medya ve cinsiyet; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Demokrasilerde medyanın oynadığı farklı rolleri ve etkileri açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A, G |
Medyanın çerçeveleme ya da önceleme gibi farklı etki türlerinin neler olduğunu bilir, bunları karşılaştırır ve örnekler verir. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 4, 5, 6, 9 | A, G |
Medyanın politika yapım ve kamuoyu oluşturma süreçlerine olan etkilerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
Medya ve siyaset arasındaki ilişkiyi eleştirel bir şekilde irdeler. İlgili aktör, süreç, etki ve sonuçları tanımlar. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A |
Farklı dönemlerde politika yapım süreçlerinde medya siyaset arasında kurulan ilişkileri ve etkileşimleri, temel medya kavramlarını kullanarak tartışır. | 10, 13, 14, 16, 19, 8, 9 | A |
Farklı medya tür ve araçlarını tanır; geleneksel medya, sosyal medya, eğlence medyası gibi medya türleri ile siyasi seçimler, politika yapım süreçleri, demokrasi gibi kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 13, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma | yok |
2 | Medya, siyaset ve siyasal iletişim konularında temel kavram ve yaklaşımlar | haftalık okumalar |
3 | Siyasal sosyalleşme, psikoloji, siyasal kültür ve kamuoyu üzerine temel kavram ve yaklaşımlar | haftalık okumalar |
4 | Karşılaştırmalı medya sistemleri ve siyasal iletişim şekilleri | Haftalık okumalar |
5 | Medya etkisi: Gündem belirleme, ön hazırlama ve çerçeveleme etkileri | haftalık okumalar |
6 | Medya yanlılığı | haftalık okumalar |
7 | Sınıf içi tartışma ve uygulama | yok |
9 | Algıda seçicilik ve yankı odaları | haftalık okumalar |
10 | Yumuşak haber ve eğlence medyası | haftalık okumalar |
11 | Sosyal medya ve dijital siyaset | haftalık okumalar |
12 | Yalan haber, mezenformasyon, dezenformasyon | haftalık okumalar |
13 | Medya ve demokrasi | haftalık okumalar |
14 | Medya ve dış politika | yok |
15 | Medya ve cinsiyet | haftalık okumalar |
Kaynak |
- Baker, Edwin C. 2006. Media Concentration and Democracy: Why Ownership Matters. New York: Cambridge University Press. - Chomsky, Noam. 1989. Necessary Illusions: Thought Control in Democratic Societies. London: Pluto Press. - Esser, Frank, and Barbara Pfetsch, eds. 2004. Comparing Political Communication: Theories, Cases, and Challenges. Communication, Society and Politics. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511606991. - Gainous, Jason and Kevin M. Wager. 2013. Tweeting to Power: The Social Media Revolution in American Politics. Oxford University Press. - Howard, Philip N. And Muzammil M. Hussain. 2013. Democracy’s Fourth Wave? Digital Media and the Arab Spring. Oxford University Press. - Kenski, Kate and Kathleen Hall Jamieson. 2017. The Political Handbook of Political Communication. New York NY: Oxford University Press., - Ross, Karen. 2010. Gendered Media: Women, Men, and Identity Politics. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers. - Prior, Markus. 2007. Post-Broadcast Democracy: How Media Choice Increases Inequality in Political Involvement and Polarizes Elections. New York: Cambridge University Press. |
Her hafta için dersin hocası farklı makale ve kaynaklar önerecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |