Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİYE GİRİŞ | INT2213796 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları ile ilgili bilgileri aktarmaktır. Kuramsal bilginin yanı sıra öğrencilerin günlük yaşam olayları karşısında duygu, düşünce ve davranışlarının başkalarının varlığında nasıl etkilendiğini bilimsel olarak incelemeyi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Genel Tanıtımı,Sosyal Psikoloji'ye Giriş,Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz,Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz?,Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak,Tutum ve Davranış - 1,Tutum ve Davranış - 2,Uyma ve İtaat: Davranışları Etkileme,Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki,Kişilerarası Çekim: İlk İzlenimden Yakın İlişkilere,Toplum Yanlısı Davranışlar: Neden Yardım Ederiz?,Saldırganlık: Neden Başkalarının Canını Yakarız?,Önyargı,Sosyal Psikoloji ve Sürdürülebilir Gelecek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve araştırma konularını açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
2. Sosyal psikolojide kullanılan kavramları günlük yaşam olayları ile ilişkilendirir. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
3. Sosyal biliş kavramını ve sosyal dünya üzerine düşünme biçimlerimizi analiz eder. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
4. Benlik ve kültür arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
5. Tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
6. Uyma ve itaat kavramlarının birey üzerindeki etkisini çözümler. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
7. Grup süreçlerine ilişkin farklı dinamikleri açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
8. Kişilerarası çekim sürecine ilişkin kavram ve açıklamaları yorumlar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
9. Farklı kuramsal bakış açılarının yardım etme davranışını nasıl açıkladığını tanımlar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
10. Saldırganlığın, önyargının ve ayrımcılığın kökenlerini açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
11. Gruplar arası çatışmanın nedenleri ve bu çatışmaların çözümünü teşhis eder. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
12. Sosyal psikolojinin farklı disiplinler ile olan ilişkilerini açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı | |
2 | Sosyal Psikoloji'ye Giriş | Aronson ve ark. (2010), B1 |
3 | Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz | Aronson ve ark. (2010), B3 |
4 | Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz? | Aronson ve ark. (2010), B4 |
5 | Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak | Aronson ve ark. (2010), B5 |
6 | Tutum ve Davranış - 1 | Aronson ve ark. (2010), B7 |
7 | Tutum ve Davranış - 2 | Aronson ve ark. (2010), B7 |
8 | Uyma ve İtaat: Davranışları Etkileme | Aronson ve ark. (2010), B8 |
9 | Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki | Aronson ve ark. (2010), B9 |
10 | Kişilerarası Çekim: İlk İzlenimden Yakın İlişkilere | Aronson ve ark. (2010), B10 |
11 | Toplum Yanlısı Davranışlar: Neden Yardım Ederiz? | Aronson ve ark. (2010), B11 |
12 | Saldırganlık: Neden Başkalarının Canını Yakarız? | Aronson ve ark. (2010), B12 |
13 | Önyargı | Aronson ve ark. (2010), B13 |
14 | Sosyal Psikoloji ve Sürdürülebilir Gelecek | Aronson ve ark. (2010), B16 |
Kaynak |
Aronson, E.,Wilson, T.D., Akert, R.M. (2010). Sosyal psikoloji. (O. Gündüz, Çev.) İstanbul: Kaknüs Yayınevi. |
Myers, D. G. (2012). Social psychology. (S. Akfırat, Çev.). New York: McGraw Hill. Smith, J.R.& Haslam, S.A. (2012). Social psychology: Revisiting the classic studies. (Ç. Çoker, G. Tekdemir Yurtdaş, S. Cesur, Çev.). London: Sage Publications. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. Myers, D. G. (2012). Social psychology. (S. Akfırat, Çev.). New York: McGraw Hill. Smith, J.R.& Haslam, S.A. (2012). Social psychology: Revisiting the classic studies. (Ç. Çoker, G. Tekdemir Yurtdaş, S. Cesur, Çev.). London: Sage Publications. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | ||||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | ||||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 171 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(171/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİYE GİRİŞ | INT2213796 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları ile ilgili bilgileri aktarmaktır. Kuramsal bilginin yanı sıra öğrencilerin günlük yaşam olayları karşısında duygu, düşünce ve davranışlarının başkalarının varlığında nasıl etkilendiğini bilimsel olarak incelemeyi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Genel Tanıtımı,Sosyal Psikoloji'ye Giriş,Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz,Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz?,Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak,Tutum ve Davranış - 1,Tutum ve Davranış - 2,Uyma ve İtaat: Davranışları Etkileme,Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki,Kişilerarası Çekim: İlk İzlenimden Yakın İlişkilere,Toplum Yanlısı Davranışlar: Neden Yardım Ederiz?,Saldırganlık: Neden Başkalarının Canını Yakarız?,Önyargı,Sosyal Psikoloji ve Sürdürülebilir Gelecek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve araştırma konularını açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
2. Sosyal psikolojide kullanılan kavramları günlük yaşam olayları ile ilişkilendirir. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
3. Sosyal biliş kavramını ve sosyal dünya üzerine düşünme biçimlerimizi analiz eder. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
4. Benlik ve kültür arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
5. Tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
6. Uyma ve itaat kavramlarının birey üzerindeki etkisini çözümler. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
7. Grup süreçlerine ilişkin farklı dinamikleri açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
8. Kişilerarası çekim sürecine ilişkin kavram ve açıklamaları yorumlar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
9. Farklı kuramsal bakış açılarının yardım etme davranışını nasıl açıkladığını tanımlar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
10. Saldırganlığın, önyargının ve ayrımcılığın kökenlerini açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
11. Gruplar arası çatışmanın nedenleri ve bu çatışmaların çözümünü teşhis eder. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
12. Sosyal psikolojinin farklı disiplinler ile olan ilişkilerini açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı | |
2 | Sosyal Psikoloji'ye Giriş | Aronson ve ark. (2010), B1 |
3 | Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz | Aronson ve ark. (2010), B3 |
4 | Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz? | Aronson ve ark. (2010), B4 |
5 | Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak | Aronson ve ark. (2010), B5 |
6 | Tutum ve Davranış - 1 | Aronson ve ark. (2010), B7 |
7 | Tutum ve Davranış - 2 | Aronson ve ark. (2010), B7 |
8 | Uyma ve İtaat: Davranışları Etkileme | Aronson ve ark. (2010), B8 |
9 | Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki | Aronson ve ark. (2010), B9 |
10 | Kişilerarası Çekim: İlk İzlenimden Yakın İlişkilere | Aronson ve ark. (2010), B10 |
11 | Toplum Yanlısı Davranışlar: Neden Yardım Ederiz? | Aronson ve ark. (2010), B11 |
12 | Saldırganlık: Neden Başkalarının Canını Yakarız? | Aronson ve ark. (2010), B12 |
13 | Önyargı | Aronson ve ark. (2010), B13 |
14 | Sosyal Psikoloji ve Sürdürülebilir Gelecek | Aronson ve ark. (2010), B16 |
Kaynak |
Aronson, E.,Wilson, T.D., Akert, R.M. (2010). Sosyal psikoloji. (O. Gündüz, Çev.) İstanbul: Kaknüs Yayınevi. |
Myers, D. G. (2012). Social psychology. (S. Akfırat, Çev.). New York: McGraw Hill. Smith, J.R.& Haslam, S.A. (2012). Social psychology: Revisiting the classic studies. (Ç. Çoker, G. Tekdemir Yurtdaş, S. Cesur, Çev.). London: Sage Publications. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. Myers, D. G. (2012). Social psychology. (S. Akfırat, Çev.). New York: McGraw Hill. Smith, J.R.& Haslam, S.A. (2012). Social psychology: Revisiting the classic studies. (Ç. Çoker, G. Tekdemir Yurtdaş, S. Cesur, Çev.). London: Sage Publications. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | ||||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | ||||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |