Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ I | INT2114416 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Antik Yunan'dan 19. yüzyıla (Karl Marx'a kadar) geçen süreçte ortaya çıkmış ve etkin olan siyasi düşünürlerin incelenmesidir. Bu bağlamda tarihsel bir süreçte, güç, iktidar, devlet, toplum, özgürlük, haklar, eşitlik, meşruiyet gibi modern siyaset felsefesinin temel kavramlarının farklı dönemlerde nasıl değerlendirildiğini incelemeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma - Derse giriş,Klasik Gelenek: Sokrates, Plato, Aristoteles,Yunan ve Roma Düşüncesi,Erken ve Ortaçağ Hristiyanlık Dönemi,Modernitenin Doğuşu,Hobbes ve Locke,Aydınlanma,Rousseau,Britanya'da 18. yüzyıl Siyasi Düşüncesi (D. Hume ve E. Burke),Faydacılık (J. Bentham ve J.S. Mill),Erken Dönem Amerikan Siyasi Düşüncesi,Hegel,Spencer, Green, ve Comte,Karl Marx,Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Modern siyaset felsefesinin temellerini açıklar. | 10, 14, 16, 19, 9 | C |
Batı siyasi düşünceler tarihinde tartışılan temel kavramların farklı dönemlerde nasıl değerlendirildiğini tartışır. | 10, 14, 16, 19, 9 | C |
Siyaset felsefesinin temel düşünürleri ve bu düşünürlerin yaklaşımları açıklar, birbiriyle karşılaştırarak değerlendirir. | 14, 16, 19, 9 | A, G |
Batı Siyasi Düşünce tarihinde hangi düşünürün hangi dönemde yaşadığını söyler, düşüncelerinin ortaya çıktığı dönemin şartlarını açıklar | 14, 16, 9 | A, C |
Güç, iktidar, eşitlik, özgürlük, meşruiyet, yönetim, toplum, birey üzerine temel felsefi tartışmaları karşılaştırmalı açıklar. | 10, 14, 16, 19, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma - Derse giriş | yok |
2 | Klasik Gelenek: Sokrates, Plato, Aristoteles | Haftalık okumalar |
3 | Yunan ve Roma Düşüncesi | Haftalık okumalar |
4 | Erken ve Ortaçağ Hristiyanlık Dönemi | haftalık okumalar |
5 | Modernitenin Doğuşu | Haftalık okumalar |
6 | Hobbes ve Locke | Haftalık okumalar |
7 | Aydınlanma | Haftalık okumalar |
8 | Rousseau | Haftalık okumalar |
9 | Britanya'da 18. yüzyıl Siyasi Düşüncesi (D. Hume ve E. Burke) | Haftalık okumalar |
10 | Faydacılık (J. Bentham ve J.S. Mill) | Haftalık okumalar |
11 | Erken Dönem Amerikan Siyasi Düşüncesi | Haftalık okumalar |
12 | Hegel | Haftalık okumalar |
13 | Spencer, Green, ve Comte | Haftalık okumalar |
14 | Karl Marx | Haftalık okumalar |
15 | Tekrar | okumalar |
Kaynak |
Doyle, P. (1961). A history of political thought. London: Bradford and Dickens. Germino, D. (1972). Machiavelli to Marx modern western political thought. Chicago, IL: The University of Chicago Press. Hampsher-Monk, I. (1992). A history of modern political thought. Malden, MA: Blackwell Publishing. Runkle, G. (1968). History of western political thought. New York, NY: The Ronald Press Company. Wiser, J. L. (1983). Political philosophy: a history of the search for order. New Jersey, NJ: Pearson Education. |
Dönem içerisinde dersin hocası başka kaynaklar da önerebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ I | INT2114416 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Antik Yunan'dan 19. yüzyıla (Karl Marx'a kadar) geçen süreçte ortaya çıkmış ve etkin olan siyasi düşünürlerin incelenmesidir. Bu bağlamda tarihsel bir süreçte, güç, iktidar, devlet, toplum, özgürlük, haklar, eşitlik, meşruiyet gibi modern siyaset felsefesinin temel kavramlarının farklı dönemlerde nasıl değerlendirildiğini incelemeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma - Derse giriş,Klasik Gelenek: Sokrates, Plato, Aristoteles,Yunan ve Roma Düşüncesi,Erken ve Ortaçağ Hristiyanlık Dönemi,Modernitenin Doğuşu,Hobbes ve Locke,Aydınlanma,Rousseau,Britanya'da 18. yüzyıl Siyasi Düşüncesi (D. Hume ve E. Burke),Faydacılık (J. Bentham ve J.S. Mill),Erken Dönem Amerikan Siyasi Düşüncesi,Hegel,Spencer, Green, ve Comte,Karl Marx,Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Modern siyaset felsefesinin temellerini açıklar. | 10, 14, 16, 19, 9 | C |
Batı siyasi düşünceler tarihinde tartışılan temel kavramların farklı dönemlerde nasıl değerlendirildiğini tartışır. | 10, 14, 16, 19, 9 | C |
Siyaset felsefesinin temel düşünürleri ve bu düşünürlerin yaklaşımları açıklar, birbiriyle karşılaştırarak değerlendirir. | 14, 16, 19, 9 | A, G |
Batı Siyasi Düşünce tarihinde hangi düşünürün hangi dönemde yaşadığını söyler, düşüncelerinin ortaya çıktığı dönemin şartlarını açıklar | 14, 16, 9 | A, C |
Güç, iktidar, eşitlik, özgürlük, meşruiyet, yönetim, toplum, birey üzerine temel felsefi tartışmaları karşılaştırmalı açıklar. | 10, 14, 16, 19, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma - Derse giriş | yok |
2 | Klasik Gelenek: Sokrates, Plato, Aristoteles | Haftalık okumalar |
3 | Yunan ve Roma Düşüncesi | Haftalık okumalar |
4 | Erken ve Ortaçağ Hristiyanlık Dönemi | haftalık okumalar |
5 | Modernitenin Doğuşu | Haftalık okumalar |
6 | Hobbes ve Locke | Haftalık okumalar |
7 | Aydınlanma | Haftalık okumalar |
8 | Rousseau | Haftalık okumalar |
9 | Britanya'da 18. yüzyıl Siyasi Düşüncesi (D. Hume ve E. Burke) | Haftalık okumalar |
10 | Faydacılık (J. Bentham ve J.S. Mill) | Haftalık okumalar |
11 | Erken Dönem Amerikan Siyasi Düşüncesi | Haftalık okumalar |
12 | Hegel | Haftalık okumalar |
13 | Spencer, Green, ve Comte | Haftalık okumalar |
14 | Karl Marx | Haftalık okumalar |
15 | Tekrar | okumalar |
Kaynak |
Doyle, P. (1961). A history of political thought. London: Bradford and Dickens. Germino, D. (1972). Machiavelli to Marx modern western political thought. Chicago, IL: The University of Chicago Press. Hampsher-Monk, I. (1992). A history of modern political thought. Malden, MA: Blackwell Publishing. Runkle, G. (1968). History of western political thought. New York, NY: The Ronald Press Company. Wiser, J. L. (1983). Political philosophy: a history of the search for order. New Jersey, NJ: Pearson Education. |
Dönem içerisinde dersin hocası başka kaynaklar da önerebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |