Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TERÖRİZM, İSYAN VE İÇ SAVAŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere, nicel yaklaşımı benimseyen en son araştırmalara özellikle vurgu yaparak, iç çatışma ve terörizm literatürünü tanıtmaktadır. Dönem boyunca öğrenciler temel olarak aşağıdaki sorulara odaklanacaktır: İç savaş ve terörizmin kavramsal ve operasyonel tanımları nelerdir? İç çatışmanın nedenleri nelerdir? İsyancı faaliyetlere kimler ve neden katılır? İsyancı gruplar neden terörist saldırılara başvurur? Olası isyan karşıtı stratejiler nelerdir ve isyan faaliyetlerini sonlandırmada ne ölçüde etkilidirler? İç savaşlar nasıl sona erer? İç çatışmaların sosyal ve siyasi sonuçları nelerdir? Bu soruları ele alırken öğrencilerin aşağıdaki öğrenme hedeflerine ulaşmaları beklenmektedir: İlk olarak, iç çatışmayı tetikleyen sosyal ve siyasi mekanizmalar hakkında daha iyi bir fikir sahibi olacaklar ve bunun nedenleri ve sonuçları hakkında daha incelikli bir anlayışa sahip olacaklardır. İkinci olarak, bu mekanizmaların açıklanmasının ne kadar karmaşık olduğunu ve ilgili soruları yanıtlamak için sağlam bir metodolojinin ne kadar gerekli olduğunu fark edeceklerdir. Son olarak ve daha da önemlisi, şimdiye kadar literatürde verilen cevaplara karşı eleştirel bir bakış açısı kazanacaklar - önceki çalışmaları eleştirecekler ve bilinçli bir şekilde bazı politika önerileri getirecekler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Giriş,2. Hafta: Kavramsal Sorunlar: İç Savaş,3. Hafta: Çatışmanın Nedenleri: Devlet ve Sistem,4. Hafta: Çatışmanın Nedenleri: Etnisite ve Kimlik,5. Hafta: Kavramsal Sorunlar: İç Savaş, İsyan ve Terörizm,6. Hafta: İsyancı Katılımı/ Devşirme,7. Hafta: Terörizmin Nedenleri,8. Hafta: Şiddet ve Terörizmin Etkisi,9. Hafta: Stratejilerin Değerlendirilmesi,10. Hafta: Uluslararası Destek ve Dış Yardımlar,11. Hafta: Sonuç: Ne Yapmalı?,12. Hafta: Süreç ve Sonuçlar,13. Hafta: Ders Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İç çatışmayı tetikleyen sosyal ve siyasi mekanizmaları daha iyi anlayacak ve çatışmanın nedenleri ve sonuçları hakkında daha incelikli bir kavrayışa sahip olacaklardır. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
Öğrenciler, iç savaşı tetikleyen mekanizmaların açıklanmasının ne kadar karmaşık olduğunu ve ilgili soruları yanıtlamak için sağlam bir metodolojinin ne kadar gerekli olduğunu anlayıp metodolojik bir çerçevede açıklayacaklar | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğrenciler, şimdiye kadar iç savaş literatüründe ortaya konan bulgulara karşı eleştirel bir zihniyet kazanacaklar, önceki çalışmaları eleştirecek bir seviyeye gelecekler ve basit politika önerileri geliştirebilecekler. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Giriş | |
2 | 2. Hafta: Kavramsal Sorunlar: İç Savaş | Sambanis, N. (2004). What is civil war? conceptual and empirical complexities of an operational definition. Journal of Conflict Resolution, 48(6):814–858. Walter, B. F. (2017). The new new civil wars. Annual Review of Political Science, 20(1):469–486. |
3 | 3. Hafta: Çatışmanın Nedenleri: Devlet ve Sistem | Fearon, J. D. and Laitin, D. D. (2003). Ethnicity, insurgency, and civil war. American Political Science Review, 97(1):75–90. Collier, P. and Hoeffler, A. (2004). Greed and grievance in civil war. Oxford Economic Papers, 56(4):563–595. |
4 | 4. Hafta: Çatışmanın Nedenleri: Etnisite ve Kimlik | Fearon, James D., and David D. Laitin. 2011. “Sons of the Soil, Migrants, and Civil War.” World Development 39 (2): 199–211. Cederman, Lars-Erik, Andreas Wimmer, and Brian Min. 2010. “Why Do Ethnic Groups Rebel? New Data and Analysis.” World Politics 62 (1): 87–119. |
5 | 5. Hafta: Kavramsal Sorunlar: İç Savaş, İsyan ve Terörizm | Huff, Connor, and Joshua Kertzer. 2018. “How The Public Defines Terrorism.” American Journal of Political Science 62 (1): 55–71. |
6 | 6. Hafta: İsyancı Katılımı/ Devşirme | Humphreys, Macartan, and Jeremy M. Weinstein. 2008. “Who Fights? The Determinants of Participation in Civil War.” American Journal of Political Science 52 (2): 436–55. Beber, Bernd, and Christopher Blattman. 2013. “The Logic of Child Soldiering and Coercion.” International Organization 67 (1): 65–104. |
7 | 7. Hafta: Terörizmin Nedenleri | Krueger, Alan B., and Jitka Maleckova. 2003. “Education, Poverty and Terrorism: Is There a Causal Connection?” Journal of Economic Perspectives 17 (4): 119–44. Aksoy, Deniz, and David B. Carter. 2014. “Electoral Institutions and the Emergence of Terrorist Groups.” British Journal of Political Science 44 (1): 181–204. Laitin, David and Jacob Shapiro. 2008. “The Sources of Terrorism: An Ecological and Organizational Perspective.” In Keefer, Philip and Norman Loayza (eds.) Terrorism, Economic Development, and Political Openness. Cambridge: Cambridge University Press. |
8 | 8. Hafta: Şiddet ve Terörizmin Etkisi | Pape, Robert A. 2003. “The Strategic Logic of Suicide Terrorism.” American Political Science Review 97 (3): 343–61. Abrahms, Max. 2006. “Why Terrorism Does Not Work.” International Security 31 (2): 42–78. Kıbrıs, Arzu. 2010. “Funerals and Elections: The Effects of Terrorism on Voting Behavior in Turkey.” Journal of Conflict Resolution 55 (2): 220–47. |
9 | 9. Hafta: Stratejilerin Değerlendirilmesi | Lyall, Jason. 2009. “Does Indiscriminate Violence Incite Insurgent Attacks? Evidence from Chechnya.” Journal of Conflict Resolution 53 (3): 331–62. Lyall, Jason. 2010. “Are Coethnics More Effective Counterinsurgents? Evidence from the Second Chechen War.” American Political Science Review 104 (1): 1–20. Shapiro, Jacob N., and Nils B. Weidmann. 2015. “Is the Phone Mightier Than the Sword? Cellphones and Insurgent Violence in Iraq.” International Organization 69 (2): 247–74. |
10 | 10. Hafta: Uluslararası Destek ve Dış Yardımlar | San Akca, Belgin. 2009. “Supporting Non-State Armed Groups: A Resort to Illegality?” Journal of Strategic Studies 32 (4): 589–613. |
11 | 11. Hafta: Sonuç: Ne Yapmalı? | |
12 | 12. Hafta: Süreç ve Sonuçlar | Kibris, A. (2015). The conflict trap revisited: Civil conflict and educational achievement. Journal of Conflict Resolution, 59(4):645–670. |
13 | 13. Hafta: Ders Tekrarı |
Kaynak |
Konu kapsamına göre her dönem güncellenen haftalık bilimsel makaleler. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TERÖRİZM, İSYAN VE İÇ SAVAŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere, nicel yaklaşımı benimseyen en son araştırmalara özellikle vurgu yaparak, iç çatışma ve terörizm literatürünü tanıtmaktadır. Dönem boyunca öğrenciler temel olarak aşağıdaki sorulara odaklanacaktır: İç savaş ve terörizmin kavramsal ve operasyonel tanımları nelerdir? İç çatışmanın nedenleri nelerdir? İsyancı faaliyetlere kimler ve neden katılır? İsyancı gruplar neden terörist saldırılara başvurur? Olası isyan karşıtı stratejiler nelerdir ve isyan faaliyetlerini sonlandırmada ne ölçüde etkilidirler? İç savaşlar nasıl sona erer? İç çatışmaların sosyal ve siyasi sonuçları nelerdir? Bu soruları ele alırken öğrencilerin aşağıdaki öğrenme hedeflerine ulaşmaları beklenmektedir: İlk olarak, iç çatışmayı tetikleyen sosyal ve siyasi mekanizmalar hakkında daha iyi bir fikir sahibi olacaklar ve bunun nedenleri ve sonuçları hakkında daha incelikli bir anlayışa sahip olacaklardır. İkinci olarak, bu mekanizmaların açıklanmasının ne kadar karmaşık olduğunu ve ilgili soruları yanıtlamak için sağlam bir metodolojinin ne kadar gerekli olduğunu fark edeceklerdir. Son olarak ve daha da önemlisi, şimdiye kadar literatürde verilen cevaplara karşı eleştirel bir bakış açısı kazanacaklar - önceki çalışmaları eleştirecekler ve bilinçli bir şekilde bazı politika önerileri getirecekler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Giriş,2. Hafta: Kavramsal Sorunlar: İç Savaş,3. Hafta: Çatışmanın Nedenleri: Devlet ve Sistem,4. Hafta: Çatışmanın Nedenleri: Etnisite ve Kimlik,5. Hafta: Kavramsal Sorunlar: İç Savaş, İsyan ve Terörizm,6. Hafta: İsyancı Katılımı/ Devşirme,7. Hafta: Terörizmin Nedenleri,8. Hafta: Şiddet ve Terörizmin Etkisi,9. Hafta: Stratejilerin Değerlendirilmesi,10. Hafta: Uluslararası Destek ve Dış Yardımlar,11. Hafta: Sonuç: Ne Yapmalı?,12. Hafta: Süreç ve Sonuçlar,13. Hafta: Ders Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İç çatışmayı tetikleyen sosyal ve siyasi mekanizmaları daha iyi anlayacak ve çatışmanın nedenleri ve sonuçları hakkında daha incelikli bir kavrayışa sahip olacaklardır. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
Öğrenciler, iç savaşı tetikleyen mekanizmaların açıklanmasının ne kadar karmaşık olduğunu ve ilgili soruları yanıtlamak için sağlam bir metodolojinin ne kadar gerekli olduğunu anlayıp metodolojik bir çerçevede açıklayacaklar | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğrenciler, şimdiye kadar iç savaş literatüründe ortaya konan bulgulara karşı eleştirel bir zihniyet kazanacaklar, önceki çalışmaları eleştirecek bir seviyeye gelecekler ve basit politika önerileri geliştirebilecekler. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Giriş | |
2 | 2. Hafta: Kavramsal Sorunlar: İç Savaş | Sambanis, N. (2004). What is civil war? conceptual and empirical complexities of an operational definition. Journal of Conflict Resolution, 48(6):814–858. Walter, B. F. (2017). The new new civil wars. Annual Review of Political Science, 20(1):469–486. |
3 | 3. Hafta: Çatışmanın Nedenleri: Devlet ve Sistem | Fearon, J. D. and Laitin, D. D. (2003). Ethnicity, insurgency, and civil war. American Political Science Review, 97(1):75–90. Collier, P. and Hoeffler, A. (2004). Greed and grievance in civil war. Oxford Economic Papers, 56(4):563–595. |
4 | 4. Hafta: Çatışmanın Nedenleri: Etnisite ve Kimlik | Fearon, James D., and David D. Laitin. 2011. “Sons of the Soil, Migrants, and Civil War.” World Development 39 (2): 199–211. Cederman, Lars-Erik, Andreas Wimmer, and Brian Min. 2010. “Why Do Ethnic Groups Rebel? New Data and Analysis.” World Politics 62 (1): 87–119. |
5 | 5. Hafta: Kavramsal Sorunlar: İç Savaş, İsyan ve Terörizm | Huff, Connor, and Joshua Kertzer. 2018. “How The Public Defines Terrorism.” American Journal of Political Science 62 (1): 55–71. |
6 | 6. Hafta: İsyancı Katılımı/ Devşirme | Humphreys, Macartan, and Jeremy M. Weinstein. 2008. “Who Fights? The Determinants of Participation in Civil War.” American Journal of Political Science 52 (2): 436–55. Beber, Bernd, and Christopher Blattman. 2013. “The Logic of Child Soldiering and Coercion.” International Organization 67 (1): 65–104. |
7 | 7. Hafta: Terörizmin Nedenleri | Krueger, Alan B., and Jitka Maleckova. 2003. “Education, Poverty and Terrorism: Is There a Causal Connection?” Journal of Economic Perspectives 17 (4): 119–44. Aksoy, Deniz, and David B. Carter. 2014. “Electoral Institutions and the Emergence of Terrorist Groups.” British Journal of Political Science 44 (1): 181–204. Laitin, David and Jacob Shapiro. 2008. “The Sources of Terrorism: An Ecological and Organizational Perspective.” In Keefer, Philip and Norman Loayza (eds.) Terrorism, Economic Development, and Political Openness. Cambridge: Cambridge University Press. |
8 | 8. Hafta: Şiddet ve Terörizmin Etkisi | Pape, Robert A. 2003. “The Strategic Logic of Suicide Terrorism.” American Political Science Review 97 (3): 343–61. Abrahms, Max. 2006. “Why Terrorism Does Not Work.” International Security 31 (2): 42–78. Kıbrıs, Arzu. 2010. “Funerals and Elections: The Effects of Terrorism on Voting Behavior in Turkey.” Journal of Conflict Resolution 55 (2): 220–47. |
9 | 9. Hafta: Stratejilerin Değerlendirilmesi | Lyall, Jason. 2009. “Does Indiscriminate Violence Incite Insurgent Attacks? Evidence from Chechnya.” Journal of Conflict Resolution 53 (3): 331–62. Lyall, Jason. 2010. “Are Coethnics More Effective Counterinsurgents? Evidence from the Second Chechen War.” American Political Science Review 104 (1): 1–20. Shapiro, Jacob N., and Nils B. Weidmann. 2015. “Is the Phone Mightier Than the Sword? Cellphones and Insurgent Violence in Iraq.” International Organization 69 (2): 247–74. |
10 | 10. Hafta: Uluslararası Destek ve Dış Yardımlar | San Akca, Belgin. 2009. “Supporting Non-State Armed Groups: A Resort to Illegality?” Journal of Strategic Studies 32 (4): 589–613. |
11 | 11. Hafta: Sonuç: Ne Yapmalı? | |
12 | 12. Hafta: Süreç ve Sonuçlar | Kibris, A. (2015). The conflict trap revisited: Civil conflict and educational achievement. Journal of Conflict Resolution, 59(4):645–670. |
13 | 13. Hafta: Ders Tekrarı |
Kaynak |
Konu kapsamına göre her dönem güncellenen haftalık bilimsel makaleler. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |