Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | BAN2252730 | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yurdagül MERAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yurdagül MERAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders kapsamında yapılacak olan etkinlikler ile öğrencilerin toplumsal duyarlılık ve farkındalık, iş birliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini artırma, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturma yeterliliğinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders hakkında genel bilgi ve giriş, Toplumsal Hizmet Uygulamaları tanımı ve gelişimi,Ders kitaplarından ve diğer kaynaklardan yararlanarak, toplumsal hizmet uygulamaları konusunda yerel bakış açısı geliştirme.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturabilecektir. | | E, F |
1.1 Toplumsal bir problemin çözümüne yardımcı olurken, iletişim becerilerini geliştirir. | | E, F |
1.2 Toplumsal sorunları çözümü için, analitik düşünme yetkinliğini geliştirir. | | E, F |
1.3 Takım çalışması yaparken, görev bölümü ve sorumlulukları yerine getirme konusunda kendisini geliştirir. | | E, F |
2. Proje kapsamında gerekli uygulama tekniklerini kullanabilecektir. | | E, F |
2.1 Eğitim aldığı alanın dışındaki alanlarda, bilgisini geliştirir. | | E, F |
2.2 Yeni bilgiler edinme konusunda kendisini geliştirir. | | E, F |
2.3 Toplumsal sorunlara karşı yeni projeler üretilmesini planlar. | | E, F |
3. Öğrendiği uygulamalardan sonuç çıkararak diğer çalışmaları düzenleyebilecektir. | | E, F |
3.1 İletişim becerilerini diğer ders ve projelerinde kullanır. | | E, F |
3.2 Bilgiyi farklı kaynakları kullanarak tanımlar. | | E, F |
3.3 Öz değerlendirme becerisini geliştirir. | | E, F |
4. İlgili proje kapsamına ait bölümleri değerlendirebilecektir. | | E, F |
4.1 Proje kapsamına ait özellikleri belirler. | | E, F |
4.2 Toplumsal sorunları çözmede aktif katılım ile süreçleri yorumlar. | | E, F |
4.3 Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir. | | E, F |
5. İlgili proje kapsamında gerçekleşen çalışmaları tartışabilecektir. | | E, F |
5.1 Toplumsal sorunlara karşı çözümleri projeye uygun olarak yönetir. | | E, F |
5.2 Toplumsal sorunlara karşı duyarlılığını geliştirir. | | E, F |
5.3 Yeni projelerin yönetilmesi konusundaki çalışmaları uygular. | | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders hakkında genel bilgi ve giriş, Toplumsal Hizmet Uygulamaları tanımı ve gelişimi | |
2 | Ders kitaplarından ve diğer kaynaklardan yararlanarak, toplumsal hizmet uygulamaları konusunda yerel bakış açısı geliştirme. | |
3 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
4 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
5 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
6 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
7 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
8 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
9 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
10 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
11 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
12 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
13 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
14 | Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi | |
Kaynak |
Ders notları, konu ile ilgili web siteleri, powerpoint sunumlar. |
1. Topluma Hizmet Uygulamaları, K.Kuzucu- S.T.Kamer, Pegem Akademi, 2009
2. Medipol Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Topluma Hizmet Uygulamaları Yönergesi,2017.
"Service-Learning: From Passion to Objectivity" - Jacoby, Barbara, and Associates, Stylus Publishing, 2015.
Felten, Peter, and Clayton, Peter H. "Learning Through Serving: A Student Guidebook for Service-Learning and Civic Engagement Across Academic Disciplines and Cultural Communities" -, Stylus Publishing, 2011
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar. | | | | | |
2 | Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır. | | | | | |
4 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | | | | |
6 | Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir. | | | | | |
8 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular. | | | | X | |
10 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar. | | | | X | |
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır. | | | | | |
12 | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | BAN2252730 | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yurdagül MERAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yurdagül MERAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders kapsamında yapılacak olan etkinlikler ile öğrencilerin toplumsal duyarlılık ve farkındalık, iş birliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini artırma, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturma yeterliliğinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders hakkında genel bilgi ve giriş, Toplumsal Hizmet Uygulamaları tanımı ve gelişimi,Ders kitaplarından ve diğer kaynaklardan yararlanarak, toplumsal hizmet uygulamaları konusunda yerel bakış açısı geliştirme.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturabilecektir. | | E, F |
1.1 Toplumsal bir problemin çözümüne yardımcı olurken, iletişim becerilerini geliştirir. | | E, F |
1.2 Toplumsal sorunları çözümü için, analitik düşünme yetkinliğini geliştirir. | | E, F |
1.3 Takım çalışması yaparken, görev bölümü ve sorumlulukları yerine getirme konusunda kendisini geliştirir. | | E, F |
2. Proje kapsamında gerekli uygulama tekniklerini kullanabilecektir. | | E, F |
2.1 Eğitim aldığı alanın dışındaki alanlarda, bilgisini geliştirir. | | E, F |
2.2 Yeni bilgiler edinme konusunda kendisini geliştirir. | | E, F |
2.3 Toplumsal sorunlara karşı yeni projeler üretilmesini planlar. | | E, F |
3. Öğrendiği uygulamalardan sonuç çıkararak diğer çalışmaları düzenleyebilecektir. | | E, F |
3.1 İletişim becerilerini diğer ders ve projelerinde kullanır. | | E, F |
3.2 Bilgiyi farklı kaynakları kullanarak tanımlar. | | E, F |
3.3 Öz değerlendirme becerisini geliştirir. | | E, F |
4. İlgili proje kapsamına ait bölümleri değerlendirebilecektir. | | E, F |
4.1 Proje kapsamına ait özellikleri belirler. | | E, F |
4.2 Toplumsal sorunları çözmede aktif katılım ile süreçleri yorumlar. | | E, F |
4.3 Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir. | | E, F |
5. İlgili proje kapsamında gerçekleşen çalışmaları tartışabilecektir. | | E, F |
5.1 Toplumsal sorunlara karşı çözümleri projeye uygun olarak yönetir. | | E, F |
5.2 Toplumsal sorunlara karşı duyarlılığını geliştirir. | | E, F |
5.3 Yeni projelerin yönetilmesi konusundaki çalışmaları uygular. | | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders hakkında genel bilgi ve giriş, Toplumsal Hizmet Uygulamaları tanımı ve gelişimi | |
2 | Ders kitaplarından ve diğer kaynaklardan yararlanarak, toplumsal hizmet uygulamaları konusunda yerel bakış açısı geliştirme. | |
3 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
4 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
5 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
6 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
7 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
8 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
9 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
10 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
11 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
12 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
13 | İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi. | |
14 | Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi | |
Kaynak |
Ders notları, konu ile ilgili web siteleri, powerpoint sunumlar. |
1. Topluma Hizmet Uygulamaları, K.Kuzucu- S.T.Kamer, Pegem Akademi, 2009
2. Medipol Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Topluma Hizmet Uygulamaları Yönergesi,2017.
"Service-Learning: From Passion to Objectivity" - Jacoby, Barbara, and Associates, Stylus Publishing, 2015.
Felten, Peter, and Clayton, Peter H. "Learning Through Serving: A Student Guidebook for Service-Learning and Civic Engagement Across Academic Disciplines and Cultural Communities" -, Stylus Publishing, 2011
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar. | | | | | |
2 | Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır. | | | | | |
4 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | | | | |
6 | Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir. | | | | | |
8 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular. | | | | X | |
10 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar. | | | | X | |
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır. | | | | | |
12 | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:58