Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRKİYE EKONOMİSİ | ECO3171590 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hem tarihi hem de analitik perspektiften, Türkiye ekonomisinin dinamiklerine dair kapsamlı bir anlayış geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Cumhuriyetin İlk Döneminde Ekonomi (1923-1945),II. Dünya Savaşı Sonrası Dönem (1946-1980),1980'ler ve Liberal Ekonomiye Geçiş,Kayıp 90'lı Yıllar ve 2001 Krizi,Yeni Milenyumda Ekonomi 1: Küresel Kriz Öncesi (2001-2008),Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...),Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...),Verilerle Güncel Ekonomik Görünüm ,Sürdürülebilirlik için Reform Ajandası,Türkiye'nin Ekonomik İlişkileri,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türkiye ekonomisinin tarihi gelişimini anlatabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
1.1 Cumhuriyet tarihinin on yıllarına/periyotlarına özgü dinamikleri anlatır. | | |
1.2 İlgili periyotlardaki ekonomik gelişmeleri değerlendirir. | | |
2. Türkiye ekonomisine dair verileri değerlendirebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2.1 İlgili veri kaynaklarına hakim olur. | | |
2.2 Makroekonomik verileri analiz eder. | | |
2.3 Veri analizlerini yorumlar. | | |
3. Ekonomi politikalarını tartışabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
3.1 Geçmiş ve mevcut makroekonomik politikaları değerlendirir. | | |
3.2 Gözlemlenen ihtiyaçlara binaen politika önerileri geliştirir. | | |
4. Politika ve ekonomi yönetimi arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
4.1 Devlet kurumlarının ekonomideki rolünü değerlendirir. | | |
4.2 Hükümetlerin benimsediği siyasi perspektiflerin ekonomi politikalarına yansımasını tartışır. | | |
5. Çeşitli uluslararası dinamiklerin ulusal ekonomi politikalarına etkilerini analiz edebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
5.1 Uluslararası ekonomi kurumlarının ve yükselen küresel akımların çeşitli dönemlerdeki ulusal ekonomi kararlarındaki rolünü yorumlar. | | |
5.2 Uluslararası gelişmelerin ve/veya krizlerin ülkenin ekonomik performansına olan etkilerini tartışır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | |
2 | Cumhuriyetin İlk Döneminde Ekonomi (1923-1945) | |
3 | II. Dünya Savaşı Sonrası Dönem (1946-1980) | |
4 | 1980'ler ve Liberal Ekonomiye Geçiş | |
5 | Kayıp 90'lı Yıllar ve 2001 Krizi | |
6 | Yeni Milenyumda Ekonomi 1: Küresel Kriz Öncesi (2001-2008) | |
7 | Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...) | |
8 | Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...) | |
9 | Verilerle Güncel Ekonomik Görünüm | |
10 | Sürdürülebilirlik için Reform Ajandası | |
11 | Türkiye'nin Ekonomik İlişkileri | |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
Kaynak |
- On The Path To High Income Status: The Turkish Economy, Ahmet Faruk Aysan, Hatice Karahan, Mehmet Babacan and Nurullah GÜR (Eds.), Palgrave Macmillan, London, 2018.
|
- Turkey and the Global Economy, Ziya Öniş and Fikret Şenses (Eds.), Routledge, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | X | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | X | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 25 | 25 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 6 | 60 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRKİYE EKONOMİSİ | ECO3171590 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hem tarihi hem de analitik perspektiften, Türkiye ekonomisinin dinamiklerine dair kapsamlı bir anlayış geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Cumhuriyetin İlk Döneminde Ekonomi (1923-1945),II. Dünya Savaşı Sonrası Dönem (1946-1980),1980'ler ve Liberal Ekonomiye Geçiş,Kayıp 90'lı Yıllar ve 2001 Krizi,Yeni Milenyumda Ekonomi 1: Küresel Kriz Öncesi (2001-2008),Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...),Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...),Verilerle Güncel Ekonomik Görünüm ,Sürdürülebilirlik için Reform Ajandası,Türkiye'nin Ekonomik İlişkileri,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türkiye ekonomisinin tarihi gelişimini anlatabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
1.1 Cumhuriyet tarihinin on yıllarına/periyotlarına özgü dinamikleri anlatır. | | |
1.2 İlgili periyotlardaki ekonomik gelişmeleri değerlendirir. | | |
2. Türkiye ekonomisine dair verileri değerlendirebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2.1 İlgili veri kaynaklarına hakim olur. | | |
2.2 Makroekonomik verileri analiz eder. | | |
2.3 Veri analizlerini yorumlar. | | |
3. Ekonomi politikalarını tartışabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
3.1 Geçmiş ve mevcut makroekonomik politikaları değerlendirir. | | |
3.2 Gözlemlenen ihtiyaçlara binaen politika önerileri geliştirir. | | |
4. Politika ve ekonomi yönetimi arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
4.1 Devlet kurumlarının ekonomideki rolünü değerlendirir. | | |
4.2 Hükümetlerin benimsediği siyasi perspektiflerin ekonomi politikalarına yansımasını tartışır. | | |
5. Çeşitli uluslararası dinamiklerin ulusal ekonomi politikalarına etkilerini analiz edebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
5.1 Uluslararası ekonomi kurumlarının ve yükselen küresel akımların çeşitli dönemlerdeki ulusal ekonomi kararlarındaki rolünü yorumlar. | | |
5.2 Uluslararası gelişmelerin ve/veya krizlerin ülkenin ekonomik performansına olan etkilerini tartışır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | |
2 | Cumhuriyetin İlk Döneminde Ekonomi (1923-1945) | |
3 | II. Dünya Savaşı Sonrası Dönem (1946-1980) | |
4 | 1980'ler ve Liberal Ekonomiye Geçiş | |
5 | Kayıp 90'lı Yıllar ve 2001 Krizi | |
6 | Yeni Milenyumda Ekonomi 1: Küresel Kriz Öncesi (2001-2008) | |
7 | Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...) | |
8 | Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...) | |
9 | Verilerle Güncel Ekonomik Görünüm | |
10 | Sürdürülebilirlik için Reform Ajandası | |
11 | Türkiye'nin Ekonomik İlişkileri | |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
Kaynak |
- On The Path To High Income Status: The Turkish Economy, Ahmet Faruk Aysan, Hatice Karahan, Mehmet Babacan and Nurullah GÜR (Eds.), Palgrave Macmillan, London, 2018.
|
- Turkey and the Global Economy, Ziya Öniş and Fikret Şenses (Eds.), Routledge, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | X | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | X | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25