Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YATIRIM ANALİZİ VE PORTFÖY YÖNETİMİ | ECO3171620 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Mali yatırımların önemlilerinden olan hisse senetlerinin değerlenmesi için kullanılan araçlar ve yaklaşımlar hakkında ve portföy yönetiminin kuramsal temelleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Getiri kavramları,Risk ve risk primi kavramları,Çeşitlendirme,En iyi portföyü kurma,Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramı,Arbitraj Fiyatlama Kuramı,Etkin Piyasa Hipotezi,Davranışsal finans,Teknik analiz,Makroekonomik analiz,Sektör analizi,Hisse senedi değerleme ,Mali tablolar,Mali oranlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Risk ve getiri kavramları hakkında hesaplamalar yapabilecektir. | 10, 9 | A |
1.1. Çeşitli getiri kavramlarını kullanır. | 10, 9 | |
1.2. Portföy riskinin sayısal bir tanımını yapar. | 10, 9 | |
2. Modern portföy kuramının temel kavramlarını uygulayabilecektir. | 10, 9 | A |
2.1. Çeşitlendirmenin riski azaltmadaki önemini örneklerle gösterir. | 10, 9 | |
2.2. Tek riskli varlık ve risksiz bir varlıkla en iyi portföyü kurma hesabını kullanır. | 10, 9 | |
3. Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramını kullanabilecektir. | 10, 9 | A |
3.1. Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramının sonucu olan eşitliği kullanır. | 10, 9 | |
3.2. Başka yollarla elde edilebilecek beklenen getiri oranı bilgisini, Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramından elde edilen getiri oranı ile karşılaştırır. | 10, 9 | |
4. Etkin Piyasa Hipotezinin kuramsal altyapısını kullanabilecektir. | 10, 9 | A |
4.1. Etkin Piyasa Hipotezinin üç değişik formunu ifade eder. | 10, 9 | |
4.2. Verilebilecek çeşitli senaryolarda Etkin Piyasa Hipotezinin hangi formlarının işlerlik halinde olduğunu açıklar. | 10, 9 | |
5. Davranışsal finansın temel yaklaşımını ve teknik analizin ne olduğunu açıklayabilecektir. | 10, 9 | A |
5.1. Davranışsal finans çalışmalarında klasik iktisat görüşüne yöneltilen eleştirileri açıklar. | 10, 9 | |
5.2. Teknik analizin genel yaklaşımını ve bazı örnekleri açıklar. | 10, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Getiri kavramları | |
2 | Risk ve risk primi kavramları | |
3 | Çeşitlendirme | |
4 | En iyi portföyü kurma | |
5 | Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramı | |
6 | Arbitraj Fiyatlama Kuramı | |
7 | Etkin Piyasa Hipotezi | |
8 | Davranışsal finans | |
9 | Teknik analiz | |
10 | Makroekonomik analiz | |
11 | Sektör analizi | |
12 | Hisse senedi değerleme | |
13 | Mali tablolar | |
14 | Mali oranlar | |
Kaynak |
1. Bodie, Kane ve Marcus, Essentials of Investments, McGraw-Hill (2023)
Ek Okumalar
1. Sharpe, Alexander ve Bailey, Investments, Prentice Hall (2023)
2. Weston, Besley, Brigham. (2022) Essentials of Managerial Finance. Dryden |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | X | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | X | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | X | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | | | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | X | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | X | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YATIRIM ANALİZİ VE PORTFÖY YÖNETİMİ | ECO3171620 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Mali yatırımların önemlilerinden olan hisse senetlerinin değerlenmesi için kullanılan araçlar ve yaklaşımlar hakkında ve portföy yönetiminin kuramsal temelleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Getiri kavramları,Risk ve risk primi kavramları,Çeşitlendirme,En iyi portföyü kurma,Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramı,Arbitraj Fiyatlama Kuramı,Etkin Piyasa Hipotezi,Davranışsal finans,Teknik analiz,Makroekonomik analiz,Sektör analizi,Hisse senedi değerleme ,Mali tablolar,Mali oranlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Risk ve getiri kavramları hakkında hesaplamalar yapabilecektir. | 10, 9 | A |
1.1. Çeşitli getiri kavramlarını kullanır. | 10, 9 | |
1.2. Portföy riskinin sayısal bir tanımını yapar. | 10, 9 | |
2. Modern portföy kuramının temel kavramlarını uygulayabilecektir. | 10, 9 | A |
2.1. Çeşitlendirmenin riski azaltmadaki önemini örneklerle gösterir. | 10, 9 | |
2.2. Tek riskli varlık ve risksiz bir varlıkla en iyi portföyü kurma hesabını kullanır. | 10, 9 | |
3. Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramını kullanabilecektir. | 10, 9 | A |
3.1. Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramının sonucu olan eşitliği kullanır. | 10, 9 | |
3.2. Başka yollarla elde edilebilecek beklenen getiri oranı bilgisini, Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramından elde edilen getiri oranı ile karşılaştırır. | 10, 9 | |
4. Etkin Piyasa Hipotezinin kuramsal altyapısını kullanabilecektir. | 10, 9 | A |
4.1. Etkin Piyasa Hipotezinin üç değişik formunu ifade eder. | 10, 9 | |
4.2. Verilebilecek çeşitli senaryolarda Etkin Piyasa Hipotezinin hangi formlarının işlerlik halinde olduğunu açıklar. | 10, 9 | |
5. Davranışsal finansın temel yaklaşımını ve teknik analizin ne olduğunu açıklayabilecektir. | 10, 9 | A |
5.1. Davranışsal finans çalışmalarında klasik iktisat görüşüne yöneltilen eleştirileri açıklar. | 10, 9 | |
5.2. Teknik analizin genel yaklaşımını ve bazı örnekleri açıklar. | 10, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Getiri kavramları | |
2 | Risk ve risk primi kavramları | |
3 | Çeşitlendirme | |
4 | En iyi portföyü kurma | |
5 | Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramı | |
6 | Arbitraj Fiyatlama Kuramı | |
7 | Etkin Piyasa Hipotezi | |
8 | Davranışsal finans | |
9 | Teknik analiz | |
10 | Makroekonomik analiz | |
11 | Sektör analizi | |
12 | Hisse senedi değerleme | |
13 | Mali tablolar | |
14 | Mali oranlar | |
Kaynak |
1. Bodie, Kane ve Marcus, Essentials of Investments, McGraw-Hill (2023)
Ek Okumalar
1. Sharpe, Alexander ve Bailey, Investments, Prentice Hall (2023)
2. Weston, Besley, Brigham. (2022) Essentials of Managerial Finance. Dryden |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | X | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | X | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | X | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | | | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | X | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | X | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25