Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | ECO4111514 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere sosyal bilimlerdeki araştırma türlerini, tasarımlarını ve uygulamalarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim ve Araştırma,Araştırma Türleri ve Sınıflandırma,Temel APA stili gösterimi,Frekans analizi yorumlama,Korelasyon analizi ve yorumlanması,Anket Tasarlama,Veri toplama ve Bireysel Çalışma,Veri Toplama ve Bireysel Çalışma,Veri Toplama ve Bireysel Çalışma,Verilerin Analizi ve Geribildirim Alma,Takım olarak makale yazımı,Takım olarak makale yazımı,Takım olarak makale yazımı,Takım olarak makale yazımı ve teslimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma amacına uygun yöntem belirleyebilecektir. | 5, 8, 9 | A, F |
1.1. Araştırma sorusu ve hipotez oluşturur. | 5, 8, 9 | A, F |
1.2. Nitel araştırma yöntemlerine aşina olur. | 5, 8, 9 | A, F |
1.3. Nicel araştırma yöntemlerine aşina olur. | 5, 8, 9 | A, F |
2. Bilimsel araştırma sürecini bilmek. | 5, 8, 9 | A, F |
2.1. Araştırma sorusu belirleyebilir | 5, 8, 9 | A, F |
2.2. Literatür taraması yapabilir. | 5, 8, 9 | A, F |
2.3. APA stiline göre makale yazabilir | 5, 8, 9 | A, F |
2.4. Frekans analizi sonuçlarını yorumlar | 5, 8, 9 | A, F |
2.5. Korelasyon analizi sonuçlarını yorumlar. | 5, 8, 9 | A, F |
3. Bilimsel araştırma tasarımı yapabilecektir. | 5, 8, 9 | A, F |
3.1. Deney tasarlar | 5, 8, 9 | A, F |
3.2. Saha araştırması tasarımları oluşturur. | 5, 8, 9 | A, F |
3.3. Farklı yöntemleri karşılaştırır. | 5, 8, 9 | A, F |
4. Bilimsel yazı hazırlayabilecektir | 5, 8, 9 | A, F |
4.1. APA stiline uygun taslak hazırlar. | 5, 8, 9 | A, F |
4.2. Giriş bölümü yazar. | 5, 8, 9 | A, F |
4.3. Kavramsal çerçeve oluşturur. | 5, 8, 9 | A, F |
4.4. Bulguları tartışır. | 5, 8, 9 | A, F |
5. Araştırmanın raporlaştırmasındaki etik kuralları bilir. | 6, 9 | A, F |
5.1. Raporlaştırmadaki kaynakça kurallarını bilir. | 6, 9 | A, F |
5.2. Bilimsel araştırma raporu hazırlama sürecini açıklar. | 6, 9 | A, F |
5.3. Raporlama ve sunma becerisine sahip olur. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilim ve Araştırma | |
2 | Araştırma Türleri ve Sınıflandırma | |
3 | Temel APA stili gösterimi | |
4 | Frekans analizi yorumlama | |
5 | Korelasyon analizi ve yorumlanması | |
6 | Anket Tasarlama | |
7 | Veri toplama ve Bireysel Çalışma | |
8 | Veri Toplama ve Bireysel Çalışma | |
9 | Veri Toplama ve Bireysel Çalışma | |
10 | Verilerin Analizi ve Geribildirim Alma | |
11 | Takım olarak makale yazımı | |
12 | Takım olarak makale yazımı | |
13 | Takım olarak makale yazımı | |
14 | Takım olarak makale yazımı ve teslimi | |
Kaynak |
1) Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, (s 271).
2)Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons |
Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: Turhan Kitabevi, 1994.
Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin, 2000.
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., 1995. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | X | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | X | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | X | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | X | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | ECO4111514 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere sosyal bilimlerdeki araştırma türlerini, tasarımlarını ve uygulamalarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim ve Araştırma,Araştırma Türleri ve Sınıflandırma,Temel APA stili gösterimi,Frekans analizi yorumlama,Korelasyon analizi ve yorumlanması,Anket Tasarlama,Veri toplama ve Bireysel Çalışma,Veri Toplama ve Bireysel Çalışma,Veri Toplama ve Bireysel Çalışma,Verilerin Analizi ve Geribildirim Alma,Takım olarak makale yazımı,Takım olarak makale yazımı,Takım olarak makale yazımı,Takım olarak makale yazımı ve teslimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma amacına uygun yöntem belirleyebilecektir. | 5, 8, 9 | A, F |
1.1. Araştırma sorusu ve hipotez oluşturur. | 5, 8, 9 | A, F |
1.2. Nitel araştırma yöntemlerine aşina olur. | 5, 8, 9 | A, F |
1.3. Nicel araştırma yöntemlerine aşina olur. | 5, 8, 9 | A, F |
2. Bilimsel araştırma sürecini bilmek. | 5, 8, 9 | A, F |
2.1. Araştırma sorusu belirleyebilir | 5, 8, 9 | A, F |
2.2. Literatür taraması yapabilir. | 5, 8, 9 | A, F |
2.3. APA stiline göre makale yazabilir | 5, 8, 9 | A, F |
2.4. Frekans analizi sonuçlarını yorumlar | 5, 8, 9 | A, F |
2.5. Korelasyon analizi sonuçlarını yorumlar. | 5, 8, 9 | A, F |
3. Bilimsel araştırma tasarımı yapabilecektir. | 5, 8, 9 | A, F |
3.1. Deney tasarlar | 5, 8, 9 | A, F |
3.2. Saha araştırması tasarımları oluşturur. | 5, 8, 9 | A, F |
3.3. Farklı yöntemleri karşılaştırır. | 5, 8, 9 | A, F |
4. Bilimsel yazı hazırlayabilecektir | 5, 8, 9 | A, F |
4.1. APA stiline uygun taslak hazırlar. | 5, 8, 9 | A, F |
4.2. Giriş bölümü yazar. | 5, 8, 9 | A, F |
4.3. Kavramsal çerçeve oluşturur. | 5, 8, 9 | A, F |
4.4. Bulguları tartışır. | 5, 8, 9 | A, F |
5. Araştırmanın raporlaştırmasındaki etik kuralları bilir. | 6, 9 | A, F |
5.1. Raporlaştırmadaki kaynakça kurallarını bilir. | 6, 9 | A, F |
5.2. Bilimsel araştırma raporu hazırlama sürecini açıklar. | 6, 9 | A, F |
5.3. Raporlama ve sunma becerisine sahip olur. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilim ve Araştırma | |
2 | Araştırma Türleri ve Sınıflandırma | |
3 | Temel APA stili gösterimi | |
4 | Frekans analizi yorumlama | |
5 | Korelasyon analizi ve yorumlanması | |
6 | Anket Tasarlama | |
7 | Veri toplama ve Bireysel Çalışma | |
8 | Veri Toplama ve Bireysel Çalışma | |
9 | Veri Toplama ve Bireysel Çalışma | |
10 | Verilerin Analizi ve Geribildirim Alma | |
11 | Takım olarak makale yazımı | |
12 | Takım olarak makale yazımı | |
13 | Takım olarak makale yazımı | |
14 | Takım olarak makale yazımı ve teslimi | |
Kaynak |
1) Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, (s 271).
2)Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons |
Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: Turhan Kitabevi, 1994.
Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin, 2000.
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., 1995. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | X | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | X | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | X | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | X | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25