Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKONOMİ VE FİNANSTA GÜNCEL MESELELER | ECO3171570 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Türkiye ve Dünya'da yaşanan güncel ekonomik ve finansal gelişmelere ve sorunlara dair öğrencilere çok boyutlu bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Küresel Finans Krizi,Kovid-19 Ekonomi Krizi,Jeopolitik Riskler ve Savaş Ekonomisi,Küresel Finans Krizi'nden Sonra Türkiye Ekonomisi,Kovid-19 Sonrası Türkiye Ekonomisi,Belirsizlik Çağı,Para ve Maliye Politikaları,Heterodoks Ekonomi Politikaları,Popülizmin Yükselişi,Üretkenlik ve Büyümeyi Aramak,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Küresel ekonomideki son gelişmeleri değerlendirebilecektir. | 9 | A |
1.1. Küresel ekonomik meseleleri yorumlar. | | |
1.2. Küresel ekonomiye dair güncel meseleleri tarihsel olaylarla karşılaştırır. | | |
2. Türkiye ekonomisindeki son gelişmeleri değerlendirebilecektir. | 9 | A |
2.1. Türkiye ekonomisine dair meseleleri yorumlar | | |
2.2. Türkiye ekonomisindeki güncel meseleleri tarihsel olaylarla karşılaştırır. | | |
3. Ulusal ve küresel ölçekteki ekonomi politikalarındaki değişimleri analiz edebilecektir. | 9 | A |
3.1. Ekonomi politikalarını karşılaştırır. | | |
3.2. Ekonomi politikalarındaki yanlışları sorgular | | |
4. Ekonomik sorunları saptayabilecektir. | 9 | A |
4.1. Ekonomik sorunların yakın kaynaklarını saptar. | | |
4.2. Ekonomik sorunların temel kaynaklarını saptar. | | |
5. Güncel ekonomik sorunlara yönelik politika önerilerinde bulunabilecektir. | 9 | A |
5.1. Alternatif politikaları rapor eder. | | |
5.2. Alternatif politika önerilerinin artılarını ve eksilerini karşılaştırır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Küresel Finans Krizi | |
2 | Kovid-19 Ekonomi Krizi | |
3 | Jeopolitik Riskler ve Savaş Ekonomisi | |
4 | Küresel Finans Krizi'nden Sonra Türkiye Ekonomisi | |
5 | Kovid-19 Sonrası Türkiye Ekonomisi | |
6 | Belirsizlik Çağı | |
7 | Para ve Maliye Politikaları | |
8 | Heterodoks Ekonomi Politikaları | |
9 | Popülizmin Yükselişi | |
10 | Üretkenlik ve Büyümeyi Aramak | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Kaynak |
Bandi Kamaiah, C.S. Shylajan, S. Venkata Seshaiah, M. Aruna, Subhadip Mukherjee (Eds.), Current Issues in Economics and Finance, Springer Nature, 2018. |
Aşağıdaki kaynaklardan çeşitli makaleler:
- Journal of Economic Perspectives
- Journal of Economic Surveys
- VOXEU
- VOXDEV
- Project Syndicate
- Evonomics |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | X | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKONOMİ VE FİNANSTA GÜNCEL MESELELER | ECO3171570 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Türkiye ve Dünya'da yaşanan güncel ekonomik ve finansal gelişmelere ve sorunlara dair öğrencilere çok boyutlu bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Küresel Finans Krizi,Kovid-19 Ekonomi Krizi,Jeopolitik Riskler ve Savaş Ekonomisi,Küresel Finans Krizi'nden Sonra Türkiye Ekonomisi,Kovid-19 Sonrası Türkiye Ekonomisi,Belirsizlik Çağı,Para ve Maliye Politikaları,Heterodoks Ekonomi Politikaları,Popülizmin Yükselişi,Üretkenlik ve Büyümeyi Aramak,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Küresel ekonomideki son gelişmeleri değerlendirebilecektir. | 9 | A |
1.1. Küresel ekonomik meseleleri yorumlar. | | |
1.2. Küresel ekonomiye dair güncel meseleleri tarihsel olaylarla karşılaştırır. | | |
2. Türkiye ekonomisindeki son gelişmeleri değerlendirebilecektir. | 9 | A |
2.1. Türkiye ekonomisine dair meseleleri yorumlar | | |
2.2. Türkiye ekonomisindeki güncel meseleleri tarihsel olaylarla karşılaştırır. | | |
3. Ulusal ve küresel ölçekteki ekonomi politikalarındaki değişimleri analiz edebilecektir. | 9 | A |
3.1. Ekonomi politikalarını karşılaştırır. | | |
3.2. Ekonomi politikalarındaki yanlışları sorgular | | |
4. Ekonomik sorunları saptayabilecektir. | 9 | A |
4.1. Ekonomik sorunların yakın kaynaklarını saptar. | | |
4.2. Ekonomik sorunların temel kaynaklarını saptar. | | |
5. Güncel ekonomik sorunlara yönelik politika önerilerinde bulunabilecektir. | 9 | A |
5.1. Alternatif politikaları rapor eder. | | |
5.2. Alternatif politika önerilerinin artılarını ve eksilerini karşılaştırır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Küresel Finans Krizi | |
2 | Kovid-19 Ekonomi Krizi | |
3 | Jeopolitik Riskler ve Savaş Ekonomisi | |
4 | Küresel Finans Krizi'nden Sonra Türkiye Ekonomisi | |
5 | Kovid-19 Sonrası Türkiye Ekonomisi | |
6 | Belirsizlik Çağı | |
7 | Para ve Maliye Politikaları | |
8 | Heterodoks Ekonomi Politikaları | |
9 | Popülizmin Yükselişi | |
10 | Üretkenlik ve Büyümeyi Aramak | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Kaynak |
Bandi Kamaiah, C.S. Shylajan, S. Venkata Seshaiah, M. Aruna, Subhadip Mukherjee (Eds.), Current Issues in Economics and Finance, Springer Nature, 2018. |
Aşağıdaki kaynaklardan çeşitli makaleler:
- Journal of Economic Perspectives
- Journal of Economic Surveys
- VOXEU
- VOXDEV
- Project Syndicate
- Evonomics |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | X | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25