Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKONOMİ VE FİNANS OKURYAZARLIĞI | ECO2252850 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Saime DÖNER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Saime DÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin ekonomi ve finans literatüründe yapılan akademik çalışmaları takip etme, akademik denemeler yazma ve yaptıkları çalışmaları sunma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ekonomik ve Finansal Terimlere Genel Bakış,Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri I: Serbest Piyasa Ekonomisi ve Kapitalizmin Kısa Tarihi,Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri II: Küresel Ekonominin Yeni Kazananları ,Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri III: Neden Sadece Az Sayıda Ülke Zengindir?,Akademik Metin Okuma Ve Değerlendirme Teknikleri 4: İnovasyonu Arttırmak İçin Gerekli Alet Kutusu ,Akademik Metin Okuma Ve Değerlendirme Teknikleri 5: Robotların Yükselişi,Verilerin Toplanması ve Analiz Edilmesi I: TÜİK VE TCMB,Verilerin Toplanması ve Analiz Edilmesi II: IMF, Dünya Bankası ve Diğer Uluslararası Kaynaklar,Akademik Yazım Teknikleri,Sunum Teknikleri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ekonomik ve finansal terimleri profesyonelce kullanabilecektir. | 14, 9 | D, E |
1.1 Terminolojiyi tanımlar | | |
1.2 Akademik çalışmalarda ve sunumlarda kendini daha iyi ifade eder | | |
2. Akıcı bir dille akademik denemeler yazabilecektir. | 14, 8, 9 | D, E |
2.1 Literatürü özetler | | |
2.2 Ampirik çalışmaları teorik çalışmalar ile ilişkilendirir | | |
2.3 Ekonomik ve finansal verileri akademik denemeler içinde uygun bir şekilde kullanır. | | |
2.4 Akademik denemelerde kendi fikirlerini ifade eder. | | |
3. Literatürdeki akademik çalışmaları analiz edebilecektir. | 11, 14, 8, 9 | D, E |
3.1 Literatürdeki çalışmaları karşılaştırır | | |
3.2 Literatürdeki çalışmaları eleştirir. | | |
4. Yaptığı çalışmaları usule uygun bir şekilde sunabilecektir. | 11, 14, 8, 9 | D, E |
4.1 Fikirlerini sunumlarda kısa ve öz bir şekilde ifade eder | | |
4.2 En güncel sunum tekniklerini kullanır. | | |
5. Güncel ekonomik olayları analiz edebilecektir. | 11, 14, 8, 9 | D, E |
5.1. Ekonomik sistemlerin güncel sosyo ekonomik problemlere etkisini kavrayabilir | | |
5.2. Ekonomik büyüme ile ekonomik gelişme arasındaki farkı sosyo-ekonomik refah açısından değerlendirebilir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ekonomik ve Finansal Terimlere Genel Bakış | |
2 | Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri I: Serbest Piyasa Ekonomisi ve Kapitalizmin Kısa Tarihi | |
3 | Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri II: Küresel Ekonominin Yeni Kazananları | |
4 | Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri III: Neden Sadece Az Sayıda Ülke Zengindir? | |
5 | Akademik Metin Okuma Ve Değerlendirme Teknikleri 4: İnovasyonu Arttırmak İçin Gerekli Alet Kutusu | |
6 | Akademik Metin Okuma Ve Değerlendirme Teknikleri 5: Robotların Yükselişi | |
7 | Verilerin Toplanması ve Analiz Edilmesi I: TÜİK VE TCMB | |
8 | Verilerin Toplanması ve Analiz Edilmesi II: IMF, Dünya Bankası ve Diğer Uluslararası Kaynaklar | |
9 | Akademik Yazım Teknikleri | |
10 | Sunum Teknikleri | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Kaynak |
Chang, H. J. (2014). Economics: the user's guide. Bloomsbury Publishing USA.
Chang, H. J. (2012). 23 things they don't tell you about capitalism. Bloomsbury Publishing USA.
Yueh, L. (2018). The great economists: How their ideas can help us today. Penguin UK.
Jordan (2006) Academic writing course : study skills in English |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | X | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | X |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKONOMİ VE FİNANS OKURYAZARLIĞI | ECO2252850 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Saime DÖNER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Saime DÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin ekonomi ve finans literatüründe yapılan akademik çalışmaları takip etme, akademik denemeler yazma ve yaptıkları çalışmaları sunma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ekonomik ve Finansal Terimlere Genel Bakış,Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri I: Serbest Piyasa Ekonomisi ve Kapitalizmin Kısa Tarihi,Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri II: Küresel Ekonominin Yeni Kazananları ,Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri III: Neden Sadece Az Sayıda Ülke Zengindir?,Akademik Metin Okuma Ve Değerlendirme Teknikleri 4: İnovasyonu Arttırmak İçin Gerekli Alet Kutusu ,Akademik Metin Okuma Ve Değerlendirme Teknikleri 5: Robotların Yükselişi,Verilerin Toplanması ve Analiz Edilmesi I: TÜİK VE TCMB,Verilerin Toplanması ve Analiz Edilmesi II: IMF, Dünya Bankası ve Diğer Uluslararası Kaynaklar,Akademik Yazım Teknikleri,Sunum Teknikleri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ekonomik ve finansal terimleri profesyonelce kullanabilecektir. | 14, 9 | D, E |
1.1 Terminolojiyi tanımlar | | |
1.2 Akademik çalışmalarda ve sunumlarda kendini daha iyi ifade eder | | |
2. Akıcı bir dille akademik denemeler yazabilecektir. | 14, 8, 9 | D, E |
2.1 Literatürü özetler | | |
2.2 Ampirik çalışmaları teorik çalışmalar ile ilişkilendirir | | |
2.3 Ekonomik ve finansal verileri akademik denemeler içinde uygun bir şekilde kullanır. | | |
2.4 Akademik denemelerde kendi fikirlerini ifade eder. | | |
3. Literatürdeki akademik çalışmaları analiz edebilecektir. | 11, 14, 8, 9 | D, E |
3.1 Literatürdeki çalışmaları karşılaştırır | | |
3.2 Literatürdeki çalışmaları eleştirir. | | |
4. Yaptığı çalışmaları usule uygun bir şekilde sunabilecektir. | 11, 14, 8, 9 | D, E |
4.1 Fikirlerini sunumlarda kısa ve öz bir şekilde ifade eder | | |
4.2 En güncel sunum tekniklerini kullanır. | | |
5. Güncel ekonomik olayları analiz edebilecektir. | 11, 14, 8, 9 | D, E |
5.1. Ekonomik sistemlerin güncel sosyo ekonomik problemlere etkisini kavrayabilir | | |
5.2. Ekonomik büyüme ile ekonomik gelişme arasındaki farkı sosyo-ekonomik refah açısından değerlendirebilir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ekonomik ve Finansal Terimlere Genel Bakış | |
2 | Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri I: Serbest Piyasa Ekonomisi ve Kapitalizmin Kısa Tarihi | |
3 | Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri II: Küresel Ekonominin Yeni Kazananları | |
4 | Akademik Metin Okuma ve Değerlendirme Teknikleri III: Neden Sadece Az Sayıda Ülke Zengindir? | |
5 | Akademik Metin Okuma Ve Değerlendirme Teknikleri 4: İnovasyonu Arttırmak İçin Gerekli Alet Kutusu | |
6 | Akademik Metin Okuma Ve Değerlendirme Teknikleri 5: Robotların Yükselişi | |
7 | Verilerin Toplanması ve Analiz Edilmesi I: TÜİK VE TCMB | |
8 | Verilerin Toplanması ve Analiz Edilmesi II: IMF, Dünya Bankası ve Diğer Uluslararası Kaynaklar | |
9 | Akademik Yazım Teknikleri | |
10 | Sunum Teknikleri | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Kaynak |
Chang, H. J. (2014). Economics: the user's guide. Bloomsbury Publishing USA.
Chang, H. J. (2012). 23 things they don't tell you about capitalism. Bloomsbury Publishing USA.
Yueh, L. (2018). The great economists: How their ideas can help us today. Penguin UK.
Jordan (2006) Academic writing course : study skills in English |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | X | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | X |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25