Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKONOMİK BÜYÜME VE KALKINMA | ECO3271410 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Nurullah GÜR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere ekonomik büyüme ve kalkınmayı şekillendiren teoriler, sorunlar ve politikaları tanıtmayı ve bu alanlardaki teorik ve ampirik bilgileri gerçek hayata dair sorunların çözümünde kullanabilmelerine yönelik kabiliyetlerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Büyüme ve Kalkınma Kavramlarını Anlamak,Sermaye Birikimi ve Solow Büyüme Modeli,İçsel Büyüme Modelleri: Üretkenlik ve Yenilik,İçsel Büyüme Modelleri: Beşeri Sermaye, Fikirler ve Rekabet,Yakınsama, Orta-Gelir Tuzağı ve Müzmin Durgunluk,Kültür ve Kurumlar,Yoksulluk, Eşitsizlik ve Sağlık,Ticaret ve Küreselleşme,Finansal Gelişmişlik,Çevre ve Doğal Kaynaklar,Dış Yardımlar,Çatışmalar ,Ekonomik Kalkınmanın Kısa Tarihi ,Kalkınma Stratejilerinin Evrimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ekonomik kalkınma ve büyümenin yakın ve temel kaynaklarını açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Yakın ve temel kaynakları ayrıştırır. | | |
1.2. Yakın kaynakları temel kaynaklarla ilişkilendirir. | | |
2. Gelişmekte olan ülkelerin problemlerini analiz etmek için modern büyüme ve kalkınma teorilerini ve ampirik bulguları kullanabilir. | 10, 13, 9 | A |
2.1. Farklı modelleri karşılaştırır. | | |
2.2. Ampirik bulguları yorumlar | | |
3. Politika başarısızlıklarını tanımlar ve değerlendirebilir. | 10, 13, 9 | A |
3.1. Politika başarısızlıklarının nedenlerini tartışır | | |
3.2. Politika başarısızlıklarını farklı içsel ve dışsal faktörlerle ilişkilendirir. | | |
4. Politika başarısızlıklarını düzeltici ve ekonomik büyüme ve kalkınmayı destekleyici politika önerilerinde bulunabilir. | 13, 16, 9 | A |
4.1. Alternatif politikaları raporlar | | |
4.2. Alternatif politika önerilerinin artılarını ve eksilerini karşılaştırır. | | |
5. Büyüme ve kalkınma konularıyla ilgili araştırma yapacak yetenekler kazanabilir. | 10, 13, 16, 9 | A |
5.1. Büyüme ve kalkınma verilerini kullanır. | | |
5.2. Teorileri kullanır | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Büyüme ve Kalkınma Kavramlarını Anlamak | |
2 | Sermaye Birikimi ve Solow Büyüme Modeli | |
3 | İçsel Büyüme Modelleri: Üretkenlik ve Yenilik | |
4 | İçsel Büyüme Modelleri: Beşeri Sermaye, Fikirler ve Rekabet | |
4 | Yakınsama, Orta-Gelir Tuzağı ve Müzmin Durgunluk | |
6 | Kültür ve Kurumlar | |
7 | Yoksulluk, Eşitsizlik ve Sağlık | |
8 | Ticaret ve Küreselleşme | |
9 | Finansal Gelişmişlik | |
10 | Çevre ve Doğal Kaynaklar | |
11 | Dış Yardımlar | |
12 | Çatışmalar | |
13 | Ekonomik Kalkınmanın Kısa Tarihi | |
14 | Kalkınma Stratejilerinin Evrimi | |
Kaynak |
Micheal P. Todaro & Stephen C. Smith, "Economic Development", 11th Edition Addison Wesley
Matthew McCartney, "Economic Growth and Development: A Comparative Introduction", Palgrave
E. Helpman, " The Mystery of Economic Growth". Cambridge, MA: Harvard University Press.
J.A. Ocampo, Jomo K.S. and R. Vos,. "Growth Divergences: Explaining Differences in Economic Performance". New York, NY: Zed Books.
Gürak, Hasan, 2016, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma: Kuramlar, Eleştiriler ve Alternatif Bir Büyüme Modeli
|
ADDITIONAL RESOURCES
Jeffrey D. Sachs, "The Age of Sustainable Development", Columbia University Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKONOMİK BÜYÜME VE KALKINMA | ECO3271410 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Nurullah GÜR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere ekonomik büyüme ve kalkınmayı şekillendiren teoriler, sorunlar ve politikaları tanıtmayı ve bu alanlardaki teorik ve ampirik bilgileri gerçek hayata dair sorunların çözümünde kullanabilmelerine yönelik kabiliyetlerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Büyüme ve Kalkınma Kavramlarını Anlamak,Sermaye Birikimi ve Solow Büyüme Modeli,İçsel Büyüme Modelleri: Üretkenlik ve Yenilik,İçsel Büyüme Modelleri: Beşeri Sermaye, Fikirler ve Rekabet,Yakınsama, Orta-Gelir Tuzağı ve Müzmin Durgunluk,Kültür ve Kurumlar,Yoksulluk, Eşitsizlik ve Sağlık,Ticaret ve Küreselleşme,Finansal Gelişmişlik,Çevre ve Doğal Kaynaklar,Dış Yardımlar,Çatışmalar ,Ekonomik Kalkınmanın Kısa Tarihi ,Kalkınma Stratejilerinin Evrimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ekonomik kalkınma ve büyümenin yakın ve temel kaynaklarını açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Yakın ve temel kaynakları ayrıştırır. | | |
1.2. Yakın kaynakları temel kaynaklarla ilişkilendirir. | | |
2. Gelişmekte olan ülkelerin problemlerini analiz etmek için modern büyüme ve kalkınma teorilerini ve ampirik bulguları kullanabilir. | 10, 13, 9 | A |
2.1. Farklı modelleri karşılaştırır. | | |
2.2. Ampirik bulguları yorumlar | | |
3. Politika başarısızlıklarını tanımlar ve değerlendirebilir. | 10, 13, 9 | A |
3.1. Politika başarısızlıklarının nedenlerini tartışır | | |
3.2. Politika başarısızlıklarını farklı içsel ve dışsal faktörlerle ilişkilendirir. | | |
4. Politika başarısızlıklarını düzeltici ve ekonomik büyüme ve kalkınmayı destekleyici politika önerilerinde bulunabilir. | 13, 16, 9 | A |
4.1. Alternatif politikaları raporlar | | |
4.2. Alternatif politika önerilerinin artılarını ve eksilerini karşılaştırır. | | |
5. Büyüme ve kalkınma konularıyla ilgili araştırma yapacak yetenekler kazanabilir. | 10, 13, 16, 9 | A |
5.1. Büyüme ve kalkınma verilerini kullanır. | | |
5.2. Teorileri kullanır | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Büyüme ve Kalkınma Kavramlarını Anlamak | |
2 | Sermaye Birikimi ve Solow Büyüme Modeli | |
3 | İçsel Büyüme Modelleri: Üretkenlik ve Yenilik | |
4 | İçsel Büyüme Modelleri: Beşeri Sermaye, Fikirler ve Rekabet | |
4 | Yakınsama, Orta-Gelir Tuzağı ve Müzmin Durgunluk | |
6 | Kültür ve Kurumlar | |
7 | Yoksulluk, Eşitsizlik ve Sağlık | |
8 | Ticaret ve Küreselleşme | |
9 | Finansal Gelişmişlik | |
10 | Çevre ve Doğal Kaynaklar | |
11 | Dış Yardımlar | |
12 | Çatışmalar | |
13 | Ekonomik Kalkınmanın Kısa Tarihi | |
14 | Kalkınma Stratejilerinin Evrimi | |
Kaynak |
Micheal P. Todaro & Stephen C. Smith, "Economic Development", 11th Edition Addison Wesley
Matthew McCartney, "Economic Growth and Development: A Comparative Introduction", Palgrave
E. Helpman, " The Mystery of Economic Growth". Cambridge, MA: Harvard University Press.
J.A. Ocampo, Jomo K.S. and R. Vos,. "Growth Divergences: Explaining Differences in Economic Performance". New York, NY: Zed Books.
Gürak, Hasan, 2016, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma: Kuramlar, Eleştiriler ve Alternatif Bir Büyüme Modeli
|
ADDITIONAL RESOURCES
Jeffrey D. Sachs, "The Age of Sustainable Development", Columbia University Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25