Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TOPLUMSAL CİNSİYET VE EKONOMİ | ECO4113616 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyetin ekonomideki rolünü, eşitsizlik bağlamındaki meseleler eşliğinde incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Temel Kavramlar,Geçmişten Bugüne Perspektifler,Ekonomik Bir Birim Olarak Aile,Feminist İktisat Perspektifi,Cinsiyet ve İşgücü: Temel Dinamikler,Kadınların İşgücüne Katılımı,İş Piyasasında Cinsiyet Farklılıkları,Eğitim Kazanımlarında Cinsiyet Farklılıkları,Cinsiyete Dayalı Ücret Farklılıkları,İş Piyasasında Ayrımcılık: Teori,Irk, Din ve Sınıf Bazlı Cinsiyet Ayrımcılıkları,Ayrımcılık ve Cinsiyet Eşitsizliğine Karşı Politikalar,Proje sunumları,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Toplumsal cinsiyetin ekonomik temellerini teorik bir perspektiften açıklayabilecektir.
| 10, 14, 9 | A |
1.1. Konuya dair temel kavramlara hakim olur. | | |
1.2 Geçmişten bugüne toplumsal cinsiyete bakışı anlatır. | | |
1.3 Ailenin iktisadi rolünü değerlendirir. | | |
2. İşgücündeki cinsiyet temelli dinamikleri açıklayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
2.1 Kadınların işgücüne katılımına dair unsurları analiz eder. | | |
2.2 İş piyasası çıktılarındaki cinsiyet farklılıklarını değerlendirir. | | |
3. Cinsiyet temelli eşitsizlikleri ve ayrımcılıkları anlayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
3.1 Cinsiyet bağlamında eğitim kazanımları arasındaki farklılıkları analiz eder. | | |
3.2 Cinsiyete bağlı ücret eşitsizliklerini değerlendirir. | | |
3.3 İşgücü piyasasındaki ayrımcılıklara dair teorilere hakim olur. | | |
4. Toplumsal cinsiyet konularında politika geliştirebilecektir. | 10, 9 | A |
4.1 İşgücü piyasasında cinsiyet eşitliği için öneriler geliştirir. | | |
4.2 Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini azaltacak politikalar geliştirir. | | |
5. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) kapsamında 5. amaç olan cinsiyet eşitliği ve kadının güçlendirilmesine dair farkındalığa katkıda bulunabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A |
5.2 Toplumsal eşitlik ve kadının güçlendirilmesi konularında küresel iyi uygulamaları inceler. | | |
5.3 Yaşadığı toplumda cinsiyet eşitliğine dair farkındalığı ve çabası olan bir birey/profesyonel olur. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş: Temel Kavramlar | |
2 | Geçmişten Bugüne Perspektifler | |
3 | Ekonomik Bir Birim Olarak Aile | |
4 | Feminist İktisat Perspektifi | |
5 | Cinsiyet ve İşgücü: Temel Dinamikler | |
6 | Kadınların İşgücüne Katılımı | |
7 | İş Piyasasında Cinsiyet Farklılıkları | |
8 | Eğitim Kazanımlarında Cinsiyet Farklılıkları | |
9 | Cinsiyete Dayalı Ücret Farklılıkları | |
10 | İş Piyasasında Ayrımcılık: Teori | |
11 | Irk, Din ve Sınıf Bazlı Cinsiyet Ayrımcılıkları | |
12 | Ayrımcılık ve Cinsiyet Eşitsizliğine Karşı Politikalar | |
13 | Proje sunumları | |
14 | Proje sunumları | |
Kaynak |
Francine D. Blau and Anne E. Winkler, The Economics of Women, Men, and Work, 8th ed. (New York: Oxford, 2018)
|
EK KAYNAKLAR
Saul D. Hoffman and Susan L. Averett, Women and the Economy: Family, Work, and Pay, 3rd ed. (London: Palgrave, 2016)
World Bank. 2012. World Development Report 2012 : Gender Equality and Development. World Bank. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | X | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | X |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | X |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | X | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 25 | 25 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 5 | 15 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TOPLUMSAL CİNSİYET VE EKONOMİ | ECO4113616 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyetin ekonomideki rolünü, eşitsizlik bağlamındaki meseleler eşliğinde incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Temel Kavramlar,Geçmişten Bugüne Perspektifler,Ekonomik Bir Birim Olarak Aile,Feminist İktisat Perspektifi,Cinsiyet ve İşgücü: Temel Dinamikler,Kadınların İşgücüne Katılımı,İş Piyasasında Cinsiyet Farklılıkları,Eğitim Kazanımlarında Cinsiyet Farklılıkları,Cinsiyete Dayalı Ücret Farklılıkları,İş Piyasasında Ayrımcılık: Teori,Irk, Din ve Sınıf Bazlı Cinsiyet Ayrımcılıkları,Ayrımcılık ve Cinsiyet Eşitsizliğine Karşı Politikalar,Proje sunumları,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Toplumsal cinsiyetin ekonomik temellerini teorik bir perspektiften açıklayabilecektir.
| 10, 14, 9 | A |
1.1. Konuya dair temel kavramlara hakim olur. | | |
1.2 Geçmişten bugüne toplumsal cinsiyete bakışı anlatır. | | |
1.3 Ailenin iktisadi rolünü değerlendirir. | | |
2. İşgücündeki cinsiyet temelli dinamikleri açıklayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
2.1 Kadınların işgücüne katılımına dair unsurları analiz eder. | | |
2.2 İş piyasası çıktılarındaki cinsiyet farklılıklarını değerlendirir. | | |
3. Cinsiyet temelli eşitsizlikleri ve ayrımcılıkları anlayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
3.1 Cinsiyet bağlamında eğitim kazanımları arasındaki farklılıkları analiz eder. | | |
3.2 Cinsiyete bağlı ücret eşitsizliklerini değerlendirir. | | |
3.3 İşgücü piyasasındaki ayrımcılıklara dair teorilere hakim olur. | | |
4. Toplumsal cinsiyet konularında politika geliştirebilecektir. | 10, 9 | A |
4.1 İşgücü piyasasında cinsiyet eşitliği için öneriler geliştirir. | | |
4.2 Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini azaltacak politikalar geliştirir. | | |
5. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) kapsamında 5. amaç olan cinsiyet eşitliği ve kadının güçlendirilmesine dair farkındalığa katkıda bulunabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A |
5.2 Toplumsal eşitlik ve kadının güçlendirilmesi konularında küresel iyi uygulamaları inceler. | | |
5.3 Yaşadığı toplumda cinsiyet eşitliğine dair farkındalığı ve çabası olan bir birey/profesyonel olur. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş: Temel Kavramlar | |
2 | Geçmişten Bugüne Perspektifler | |
3 | Ekonomik Bir Birim Olarak Aile | |
4 | Feminist İktisat Perspektifi | |
5 | Cinsiyet ve İşgücü: Temel Dinamikler | |
6 | Kadınların İşgücüne Katılımı | |
7 | İş Piyasasında Cinsiyet Farklılıkları | |
8 | Eğitim Kazanımlarında Cinsiyet Farklılıkları | |
9 | Cinsiyete Dayalı Ücret Farklılıkları | |
10 | İş Piyasasında Ayrımcılık: Teori | |
11 | Irk, Din ve Sınıf Bazlı Cinsiyet Ayrımcılıkları | |
12 | Ayrımcılık ve Cinsiyet Eşitsizliğine Karşı Politikalar | |
13 | Proje sunumları | |
14 | Proje sunumları | |
Kaynak |
Francine D. Blau and Anne E. Winkler, The Economics of Women, Men, and Work, 8th ed. (New York: Oxford, 2018)
|
EK KAYNAKLAR
Saul D. Hoffman and Susan L. Averett, Women and the Economy: Family, Work, and Pay, 3rd ed. (London: Palgrave, 2016)
World Bank. 2012. World Development Report 2012 : Gender Equality and Development. World Bank. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | X | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | X |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | X |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | X | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25