Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKONOMETRİ | ECO3171580 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Saime DÖNER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mesut KARAKAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ileri derece ekonometrik analiz yapabilmeleri için öğrencilerin istatistik seviyesini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,İstatistik Kavramları,Regresyon Analizinin Tanıtımı,En Küçük Kareler Yöntemi,Regresyon Analizinin Kullanımı,Klasik Model (Bölüm1),Klasik Model (Bölüm 2),Bağımsız Değişkenlerin Belirlenmesi ,Bağımsız Değişkenlerin Belirlenmesi,Fonksiyonel Formun Belirlenmesi,Çoklu Doğrusallık/Serisel Korelasyon,Değişen Varyans,Zaman Serisi Modelleri (Bölüm 1),Zaman Serisi Modelleri (Bölüm 2); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ekonomik verileri regresyon analizi yardımı ile analiz edebilecektir. | 12, 6, 9 | A |
1.1 Değişkenler arasındaki doğrusal ilişkiyi açıklar. | | |
1.2 Regresyon analizini ekonometrik model geliştirmek için kullanır. | | |
1.3 Ampirik analiz için uygun bir veri seti hazırlar. | | |
2. Ampirik bir analizin sonuçlarını yorumlayıp değerlendirebilecektir. | 12, 6, 9 | A |
2.1 Parametre anlamlılığı için istatistiki testler uygular. | | |
2.2 Bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerine etkisini yorumlar. | | |
2.3 Bir regresyon analizinin uyum derecesini saptar. | | |
2.4 Ampirik analizler için raporlar hazırlar. | | |
3. İstatistiksel/ekonometrik yazılımlar kullanarak temel prosedürleri uygulayabilecektir. | 17, 6, 9 | A |
3.1 Eviews/Stata paket programlarını model oluşturmak için kullanır. | | |
3.2 Klasik regresyon varsayımlarının sağlanıp sağlanmadığına dair istatistiki testler yapar. | | |
3.3 İstatistik/ekonometri program paketlerinin çıktılarını yorumlar. | | |
4. Ekonometrik teknikler kullanarak araştırma yapabilir. | 14, 9 | A |
4.1. Mevcut teorileri test eder. | | |
4.2. Zaman serisi yöntemlerle makro ekonomik değişkenler arasındaki ilişkileri inceler. | | |
5. Ampirik bulgular ışığında politika önermelerinde bulunabilir | 9 | A |
5.1. Değişkenler arasındaki ilişkileri ekonomi politikaları açısından değerlendirir. | | |
5.2. Hangi faktörlerin/politikaların daha etkili olabileceğine yönelik öngörüde bulunur. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | |
2 | İstatistik Kavramları | |
3 | Regresyon Analizinin Tanıtımı | |
4 | En Küçük Kareler Yöntemi | |
5 | Regresyon Analizinin Kullanımı | |
6 | Klasik Model (Bölüm1) | |
7 | Klasik Model (Bölüm 2) | |
8 | Bağımsız Değişkenlerin Belirlenmesi | |
9 | Bağımsız Değişkenlerin Belirlenmesi | |
10 | Fonksiyonel Formun Belirlenmesi | |
11 | Çoklu Doğrusallık/Serisel Korelasyon | |
12 | Değişen Varyans | |
13 | Zaman Serisi Modelleri (Bölüm 1) | |
14 | Zaman Serisi Modelleri (Bölüm 2) | |
Kaynak |
Ders Kitabı: A. H. Studenmund, “Using Econometrics: A Practical Guide”, Küresel Edisyon, 6/E ISBN: 9781292154091 |
Ek Kitap: P. E. Kennedy, "A Guide to Econometrics", Beşinci Edisyon, ISBN: 9780262611831 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | X |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | X |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | X |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKONOMETRİ | ECO3171580 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Saime DÖNER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mesut KARAKAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ileri derece ekonometrik analiz yapabilmeleri için öğrencilerin istatistik seviyesini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,İstatistik Kavramları,Regresyon Analizinin Tanıtımı,En Küçük Kareler Yöntemi,Regresyon Analizinin Kullanımı,Klasik Model (Bölüm1),Klasik Model (Bölüm 2),Bağımsız Değişkenlerin Belirlenmesi ,Bağımsız Değişkenlerin Belirlenmesi,Fonksiyonel Formun Belirlenmesi,Çoklu Doğrusallık/Serisel Korelasyon,Değişen Varyans,Zaman Serisi Modelleri (Bölüm 1),Zaman Serisi Modelleri (Bölüm 2); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ekonomik verileri regresyon analizi yardımı ile analiz edebilecektir. | 12, 6, 9 | A |
1.1 Değişkenler arasındaki doğrusal ilişkiyi açıklar. | | |
1.2 Regresyon analizini ekonometrik model geliştirmek için kullanır. | | |
1.3 Ampirik analiz için uygun bir veri seti hazırlar. | | |
2. Ampirik bir analizin sonuçlarını yorumlayıp değerlendirebilecektir. | 12, 6, 9 | A |
2.1 Parametre anlamlılığı için istatistiki testler uygular. | | |
2.2 Bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerine etkisini yorumlar. | | |
2.3 Bir regresyon analizinin uyum derecesini saptar. | | |
2.4 Ampirik analizler için raporlar hazırlar. | | |
3. İstatistiksel/ekonometrik yazılımlar kullanarak temel prosedürleri uygulayabilecektir. | 17, 6, 9 | A |
3.1 Eviews/Stata paket programlarını model oluşturmak için kullanır. | | |
3.2 Klasik regresyon varsayımlarının sağlanıp sağlanmadığına dair istatistiki testler yapar. | | |
3.3 İstatistik/ekonometri program paketlerinin çıktılarını yorumlar. | | |
4. Ekonometrik teknikler kullanarak araştırma yapabilir. | 14, 9 | A |
4.1. Mevcut teorileri test eder. | | |
4.2. Zaman serisi yöntemlerle makro ekonomik değişkenler arasındaki ilişkileri inceler. | | |
5. Ampirik bulgular ışığında politika önermelerinde bulunabilir | 9 | A |
5.1. Değişkenler arasındaki ilişkileri ekonomi politikaları açısından değerlendirir. | | |
5.2. Hangi faktörlerin/politikaların daha etkili olabileceğine yönelik öngörüde bulunur. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | |
2 | İstatistik Kavramları | |
3 | Regresyon Analizinin Tanıtımı | |
4 | En Küçük Kareler Yöntemi | |
5 | Regresyon Analizinin Kullanımı | |
6 | Klasik Model (Bölüm1) | |
7 | Klasik Model (Bölüm 2) | |
8 | Bağımsız Değişkenlerin Belirlenmesi | |
9 | Bağımsız Değişkenlerin Belirlenmesi | |
10 | Fonksiyonel Formun Belirlenmesi | |
11 | Çoklu Doğrusallık/Serisel Korelasyon | |
12 | Değişen Varyans | |
13 | Zaman Serisi Modelleri (Bölüm 1) | |
14 | Zaman Serisi Modelleri (Bölüm 2) | |
Kaynak |
Ders Kitabı: A. H. Studenmund, “Using Econometrics: A Practical Guide”, Küresel Edisyon, 6/E ISBN: 9781292154091 |
Ek Kitap: P. E. Kennedy, "A Guide to Econometrics", Beşinci Edisyon, ISBN: 9780262611831 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | X |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | X |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | X |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25