Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MAKROEKONOMİ | ECO1224530 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan YILDIZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ekonomi biliminin dayandığı temel ilkeler ile bu ilkeler ışığında ulusal ekonomiye dair dinamiklerin ve ilgili politikaların nasıl işlediğini açıklamaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Makro iktisada giriş,Milli gelir hesaplaması,Ekonomik Büyüme,Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem,Enflasyon,Para arzı ve para talebi,İşgücü piyasası ve işsizlik,Mal ve para piyasalarında toplam talep,Toplam arz ve denge fiyat düzeyinin oluşumu,Finansal krizler,Maliye ve para politikası,Uluslararası ticaret,Uluslararası finans,Makro iktisatta alternatif görüşler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ekonominin nasıl işlediğini genel olarak açıklayabilir. | 10, 14, 9 | A |
1.1 Finansal piyasaların işleyişini açıklar. | 10, 14, 9 | A |
1.2 Milli gelir ve istihdam gibi temel göstergeler üzerinden ekonomiyi değerlendirir. | 10, 12, 14, 9 | A |
1.3 Finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklar. | 10, 14, 9 | A |
2. İktisat politikasına dair önerilerde bulunabilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
2.1 Merkez Bankasının kararlarını değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | A |
2.2 Uygulanan para politikasını ve maliye politikasını teorik bağlamda eleştirir. | 10, 13, 14, 9 | A |
2.3 Ekonomik kalkınma için gerekli uzun dönemli iktisat politikaları hususunda yorum yapar. | 10, 14, 9 | A |
3. Güncel ekonomik olayları analiz edebilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
3.1 Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerde yaşanan değişimleri yorumlar. | 10, 13, 14, 9 | A |
3.2 Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal göstergelerde yaşanan değişimlerin ekonomi üzerindeki etkisini tartışır. | 10, 13, 14, 9 | A |
3.3 Türkiye ekonomisinin genel durumunu yaşanan değişimler ışığında analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | A |
4. İktisadi ekolleri çeşitli açılardan karşılaştırabilir. | 10, 14, 9 | A |
4.1 Klasik iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | A |
4.2 Keynesçi iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | A |
4.3 Diğer iktisadi ekollerin iktisat politikası önerilerini genel olarak anlatır. | 10, 14, 9 | A |
5. Uluslararası ekonomik gelişmeleri değerlendirebilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
5.1 Gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomilerin temel dinamiklerini anlatır. | 10, 13, 14, 9 | A |
5.2 Uluslararası finans piyasalarındaki gelişmeleri değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | A |
5.3 Küresel ticarete dair ilişkileri yorumlar. | 10, 13, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Makro iktisada giriş | |
2 | Milli gelir hesaplaması | |
3 | Ekonomik Büyüme | |
4 | Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem | |
5 | Enflasyon | |
6 | Para arzı ve para talebi | |
7 | İşgücü piyasası ve işsizlik | |
8 | Mal ve para piyasalarında toplam talep | |
9 | Toplam arz ve denge fiyat düzeyinin oluşumu | |
10 | Finansal krizler | |
11 | Maliye ve para politikası | |
12 | Uluslararası ticaret | |
13 | Uluslararası finans | |
14 | Makro iktisatta alternatif görüşler | |
Kaynak |
- Daron Acemoglu, David Laibson John list, "Economics", Pearson.
- Case Fair and Oster, Pearson 2016
- Principles of Economics |
Karl E. Case et al. , Principles of Economics, Pearson USA |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | X | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | X |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | X |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | X | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 41 | 41 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 52 | 52 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MAKROEKONOMİ | ECO1224530 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan YILDIZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ekonomi biliminin dayandığı temel ilkeler ile bu ilkeler ışığında ulusal ekonomiye dair dinamiklerin ve ilgili politikaların nasıl işlediğini açıklamaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Makro iktisada giriş,Milli gelir hesaplaması,Ekonomik Büyüme,Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem,Enflasyon,Para arzı ve para talebi,İşgücü piyasası ve işsizlik,Mal ve para piyasalarında toplam talep,Toplam arz ve denge fiyat düzeyinin oluşumu,Finansal krizler,Maliye ve para politikası,Uluslararası ticaret,Uluslararası finans,Makro iktisatta alternatif görüşler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ekonominin nasıl işlediğini genel olarak açıklayabilir. | 10, 14, 9 | A |
1.1 Finansal piyasaların işleyişini açıklar. | 10, 14, 9 | A |
1.2 Milli gelir ve istihdam gibi temel göstergeler üzerinden ekonomiyi değerlendirir. | 10, 12, 14, 9 | A |
1.3 Finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklar. | 10, 14, 9 | A |
2. İktisat politikasına dair önerilerde bulunabilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
2.1 Merkez Bankasının kararlarını değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | A |
2.2 Uygulanan para politikasını ve maliye politikasını teorik bağlamda eleştirir. | 10, 13, 14, 9 | A |
2.3 Ekonomik kalkınma için gerekli uzun dönemli iktisat politikaları hususunda yorum yapar. | 10, 14, 9 | A |
3. Güncel ekonomik olayları analiz edebilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
3.1 Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerde yaşanan değişimleri yorumlar. | 10, 13, 14, 9 | A |
3.2 Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal göstergelerde yaşanan değişimlerin ekonomi üzerindeki etkisini tartışır. | 10, 13, 14, 9 | A |
3.3 Türkiye ekonomisinin genel durumunu yaşanan değişimler ışığında analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | A |
4. İktisadi ekolleri çeşitli açılardan karşılaştırabilir. | 10, 14, 9 | A |
4.1 Klasik iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | A |
4.2 Keynesçi iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | A |
4.3 Diğer iktisadi ekollerin iktisat politikası önerilerini genel olarak anlatır. | 10, 14, 9 | A |
5. Uluslararası ekonomik gelişmeleri değerlendirebilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
5.1 Gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomilerin temel dinamiklerini anlatır. | 10, 13, 14, 9 | A |
5.2 Uluslararası finans piyasalarındaki gelişmeleri değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | A |
5.3 Küresel ticarete dair ilişkileri yorumlar. | 10, 13, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Makro iktisada giriş | |
2 | Milli gelir hesaplaması | |
3 | Ekonomik Büyüme | |
4 | Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem | |
5 | Enflasyon | |
6 | Para arzı ve para talebi | |
7 | İşgücü piyasası ve işsizlik | |
8 | Mal ve para piyasalarında toplam talep | |
9 | Toplam arz ve denge fiyat düzeyinin oluşumu | |
10 | Finansal krizler | |
11 | Maliye ve para politikası | |
12 | Uluslararası ticaret | |
13 | Uluslararası finans | |
14 | Makro iktisatta alternatif görüşler | |
Kaynak |
- Daron Acemoglu, David Laibson John list, "Economics", Pearson.
- Case Fair and Oster, Pearson 2016
- Principles of Economics |
Karl E. Case et al. , Principles of Economics, Pearson USA |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | X | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | X |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | X |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | X | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25