Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇALIŞMA EKONOMİSİ | ECO3212148 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Dilek YOMRALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, emek piyasasının ana dinamiklerini ilgili geleneksel ve çağdaş konular eşliğinde incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çalışma Ekonomisine Giriş,Emek Arzı,Nüfus, Katılım Oranları ve Çalışma Saatleri,Beşeri Sermaye,Emek Talebi,Emek Piyasasında Denge,Ücretlerin Belirlenmesi,Ücret Yapısı,Emek Hareketliliği ve İşgücü Göçü,İşgücü Piyasasında Ayrımcılık,İşçi Sendikaları,İstihdam ve İşsizlik,Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası-1,Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası -2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Emek piyasasındaki dengenin temellerini teorik olarak açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A, G |
1.1 Konuya dair temel kavramlara hakim olur. | | |
1.2 Piyasadaki emek arzını analiz eder. | | |
1.3 Piyasadaki emek talebini analiz eder. | | |
2. Beşeri sermayenin emek piyasasındaki rolünü anlayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A, G |
2.1 İşgücüne dair niteliksel dinamikleri açıklar. | | |
2.2 Okul ve okul sonrası eğitimin işgücü piyasası üzerindeki etkilerini tartışır. | | |
3. Ücretlere dair dinamikleri teorik bir çerçevede analiz edebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A, G |
3.1 Ücretlerin belirlenmesini ve işgücü tahsisini anlar. | | |
3.2 Ücretlerin farklı piyasalardaki yapılarına hakim olur. | | |
3.3 Telafi edici ücret farklılıklarını değerlendirir. | | |
4. Emek piyasasını etkileyen çeşitli faktörleri açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A, G |
4.1 İşgücü hareketliliğini anlar. | | |
4.2 Emek piyasası ve göç arasındaki bağlantıyı kurar. | | |
4.3 Emek piyasasındaki ayrımcılık hakkında yorum yapar. | | |
5. Emek piyasasına dair politika önerileri geliştirebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A, G |
5.1 Devlet ve emek piyasası arasındaki temel dinamikleri anlar. | | |
5.2 Kamu sektöründeki istihdamı değerlendirir. | | |
5.3 Emek piyasasının verimliliğini artırmak için öneriler geliştirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çalışma Ekonomisine Giriş | |
2 | Emek Arzı | |
3 | Nüfus, Katılım Oranları ve Çalışma Saatleri | |
4 | Beşeri Sermaye | |
5 | Emek Talebi | |
6 | Emek Piyasasında Denge | |
7 | Ücretlerin Belirlenmesi | |
8 | Ücret Yapısı | |
9 | Emek Hareketliliği ve İşgücü Göçü | |
10 | İşgücü Piyasasında Ayrımcılık | |
11 | İşçi Sendikaları | |
12 | İstihdam ve İşsizlik | |
13 | Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası-1 | |
14 | Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası -2 | |
Kaynak |
Contemporary Labor Economics, Campbell R. McConnell, Stanley L. Brue, David A. Macpherson, McGraw Hill, 12e
Biçerli, M.Kemal, Çalışma Ekonomisi, 2019, ISBN: 9786052425022
|
EK KAYNAK
Labor Economics, George J. Borja, McGraw Hill, 8e |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | X |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | X |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | X | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | X | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 6 | 18 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇALIŞMA EKONOMİSİ | ECO3212148 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Dilek YOMRALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, emek piyasasının ana dinamiklerini ilgili geleneksel ve çağdaş konular eşliğinde incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çalışma Ekonomisine Giriş,Emek Arzı,Nüfus, Katılım Oranları ve Çalışma Saatleri,Beşeri Sermaye,Emek Talebi,Emek Piyasasında Denge,Ücretlerin Belirlenmesi,Ücret Yapısı,Emek Hareketliliği ve İşgücü Göçü,İşgücü Piyasasında Ayrımcılık,İşçi Sendikaları,İstihdam ve İşsizlik,Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası-1,Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası -2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Emek piyasasındaki dengenin temellerini teorik olarak açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A, G |
1.1 Konuya dair temel kavramlara hakim olur. | | |
1.2 Piyasadaki emek arzını analiz eder. | | |
1.3 Piyasadaki emek talebini analiz eder. | | |
2. Beşeri sermayenin emek piyasasındaki rolünü anlayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A, G |
2.1 İşgücüne dair niteliksel dinamikleri açıklar. | | |
2.2 Okul ve okul sonrası eğitimin işgücü piyasası üzerindeki etkilerini tartışır. | | |
3. Ücretlere dair dinamikleri teorik bir çerçevede analiz edebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A, G |
3.1 Ücretlerin belirlenmesini ve işgücü tahsisini anlar. | | |
3.2 Ücretlerin farklı piyasalardaki yapılarına hakim olur. | | |
3.3 Telafi edici ücret farklılıklarını değerlendirir. | | |
4. Emek piyasasını etkileyen çeşitli faktörleri açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A, G |
4.1 İşgücü hareketliliğini anlar. | | |
4.2 Emek piyasası ve göç arasındaki bağlantıyı kurar. | | |
4.3 Emek piyasasındaki ayrımcılık hakkında yorum yapar. | | |
5. Emek piyasasına dair politika önerileri geliştirebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A, G |
5.1 Devlet ve emek piyasası arasındaki temel dinamikleri anlar. | | |
5.2 Kamu sektöründeki istihdamı değerlendirir. | | |
5.3 Emek piyasasının verimliliğini artırmak için öneriler geliştirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çalışma Ekonomisine Giriş | |
2 | Emek Arzı | |
3 | Nüfus, Katılım Oranları ve Çalışma Saatleri | |
4 | Beşeri Sermaye | |
5 | Emek Talebi | |
6 | Emek Piyasasında Denge | |
7 | Ücretlerin Belirlenmesi | |
8 | Ücret Yapısı | |
9 | Emek Hareketliliği ve İşgücü Göçü | |
10 | İşgücü Piyasasında Ayrımcılık | |
11 | İşçi Sendikaları | |
12 | İstihdam ve İşsizlik | |
13 | Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası-1 | |
14 | Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası -2 | |
Kaynak |
Contemporary Labor Economics, Campbell R. McConnell, Stanley L. Brue, David A. Macpherson, McGraw Hill, 12e
Biçerli, M.Kemal, Çalışma Ekonomisi, 2019, ISBN: 9786052425022
|
EK KAYNAK
Labor Economics, George J. Borja, McGraw Hill, 8e |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | X |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | X |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | X | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | X | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25