Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MALİ TABLOLAR ANALİZİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Feyza DEREKÖY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Feyza DEREKÖY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, işletmelerin, şirketlerin bütçelerini, finansal yapılarını ve diğer finans ile ilgili kurumların performanslarını analiz etmek için kullanılan Mali Tabloların okunabilmesine yönelik bilgilerin kazandırılması ve mali durumlarının yatırım yapmaya uygunluklarını belirlemek için yapılan değerlendirme süreçlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Mali Tablolar,Mali Analizin Yapılmasının Amacı, Kavramı Ve Çeşitleri,İşletmelerde Kullanılan Mali Tablolar ve İlkelerinin Açıklanması,Mali Tabloların Belirlenen Standartlara Göre Düzenlenmesi,Mali Analiz Teknikleri,Karşılaştırmalı Tablolar Analiz Tekniği,Dikey Yüzde Analizi,Eğilim Yüzdeleri (Trend) Analizi,Oran Analizi,Fon Akım Tablosu,Nakit Akiş Tablosu,Özkaynak Değişim Tablosu,Çalışma Sermayesi Değişim Tablosu,Konsolidasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İşletmelerde kullanılan temel mali tabloları düzenleyebilecek | 10, 12, 13, 9 | A |
1.1.Temel mali tabloları tanımlar | 13, 9 | A |
1.2.Temel mali tabloları Muhasebe Standarlarına göre düzenler | 10, 12, 13, 9 | A |
2.Mali analizlerde kullanılan teknikleri uygulayabilecek | 10, 12, 13, 9 | A |
2.1.Karşılaştırmalı tablo analizini uygular | 10, 12, 13, 9 | A |
2.2.Dikey yüzdeler analizini uygular | 10, 12, 13, 9 | A |
3.Mali analizlerde kullanılan diğer teknikleri uygulayabilecek | 10, 12, 13, 9 | A |
3.1.Yatay yüzdeler analizini uygular | 10, 12, 13, 9 | A |
3.2.Oran analizini uygular | 10, 12, 13, 9 | A |
4.1.Farklı Analiz yöntemlerini karşılaştırır | 10, 12, 13, 9 | A |
4.2.Analiz sonuçlarını yorumlar | 10, 12, 13, 9 | A |
5.Ek mali tabloları düzenleyebilecek | 10, 12, 13, 9 | A |
5.1.Ek mali tabloları tanımlar | 10, 12, 13, 9 | A |
5.2.Ek mali tabloları oluşturur | 10, 12, 13, 9 | A |
4. İşletmenin mevcut durumunu finansal analiz verilerine göre yorumlayabilecek | 10, 12, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Mali Tablolar | |
2 | Mali Analizin Yapılmasının Amacı, Kavramı Ve Çeşitleri | |
3 | İşletmelerde Kullanılan Mali Tablolar ve İlkelerinin Açıklanması | |
4 | Mali Tabloların Belirlenen Standartlara Göre Düzenlenmesi | |
5 | Mali Analiz Teknikleri | |
6 | Karşılaştırmalı Tablolar Analiz Tekniği | |
7 | Dikey Yüzde Analizi | |
8 | Eğilim Yüzdeleri (Trend) Analizi | |
9 | Oran Analizi | |
10 | Fon Akım Tablosu | |
11 | Nakit Akiş Tablosu | |
12 | Özkaynak Değişim Tablosu | |
13 | Çalışma Sermayesi Değişim Tablosu | |
14 | Konsolidasyon | |
Kaynak |
L.Revsine, D. Collins, B. Johnson, F. Mittelstaedt and L.Soffer, Financial Reporting &Analysis McGrawHill, 8th Edition, 2020 |
L.M. Fraser & A. Ormistan, Understanding Financial Statements, Pearson, 11th Edition, 2021
K.P. Schoenebeck & M.P. Holtzman, Interpreting and Analyzing Financial Statements- A Project Based Approach, Pearson, 6th Edition, 2013
K.R. Subramanyam, Financial Statements Analysis, McGrawHill, 11th Edition, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | X | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 23 | 23 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 23 | 23 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MALİ TABLOLAR ANALİZİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Feyza DEREKÖY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Feyza DEREKÖY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, işletmelerin, şirketlerin bütçelerini, finansal yapılarını ve diğer finans ile ilgili kurumların performanslarını analiz etmek için kullanılan Mali Tabloların okunabilmesine yönelik bilgilerin kazandırılması ve mali durumlarının yatırım yapmaya uygunluklarını belirlemek için yapılan değerlendirme süreçlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Mali Tablolar,Mali Analizin Yapılmasının Amacı, Kavramı Ve Çeşitleri,İşletmelerde Kullanılan Mali Tablolar ve İlkelerinin Açıklanması,Mali Tabloların Belirlenen Standartlara Göre Düzenlenmesi,Mali Analiz Teknikleri,Karşılaştırmalı Tablolar Analiz Tekniği,Dikey Yüzde Analizi,Eğilim Yüzdeleri (Trend) Analizi,Oran Analizi,Fon Akım Tablosu,Nakit Akiş Tablosu,Özkaynak Değişim Tablosu,Çalışma Sermayesi Değişim Tablosu,Konsolidasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İşletmelerde kullanılan temel mali tabloları düzenleyebilecek | 10, 12, 13, 9 | A |
1.1.Temel mali tabloları tanımlar | 13, 9 | A |
1.2.Temel mali tabloları Muhasebe Standarlarına göre düzenler | 10, 12, 13, 9 | A |
2.Mali analizlerde kullanılan teknikleri uygulayabilecek | 10, 12, 13, 9 | A |
2.1.Karşılaştırmalı tablo analizini uygular | 10, 12, 13, 9 | A |
2.2.Dikey yüzdeler analizini uygular | 10, 12, 13, 9 | A |
3.Mali analizlerde kullanılan diğer teknikleri uygulayabilecek | 10, 12, 13, 9 | A |
3.1.Yatay yüzdeler analizini uygular | 10, 12, 13, 9 | A |
3.2.Oran analizini uygular | 10, 12, 13, 9 | A |
4.1.Farklı Analiz yöntemlerini karşılaştırır | 10, 12, 13, 9 | A |
4.2.Analiz sonuçlarını yorumlar | 10, 12, 13, 9 | A |
5.Ek mali tabloları düzenleyebilecek | 10, 12, 13, 9 | A |
5.1.Ek mali tabloları tanımlar | 10, 12, 13, 9 | A |
5.2.Ek mali tabloları oluşturur | 10, 12, 13, 9 | A |
4. İşletmenin mevcut durumunu finansal analiz verilerine göre yorumlayabilecek | 10, 12, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Mali Tablolar | |
2 | Mali Analizin Yapılmasının Amacı, Kavramı Ve Çeşitleri | |
3 | İşletmelerde Kullanılan Mali Tablolar ve İlkelerinin Açıklanması | |
4 | Mali Tabloların Belirlenen Standartlara Göre Düzenlenmesi | |
5 | Mali Analiz Teknikleri | |
6 | Karşılaştırmalı Tablolar Analiz Tekniği | |
7 | Dikey Yüzde Analizi | |
8 | Eğilim Yüzdeleri (Trend) Analizi | |
9 | Oran Analizi | |
10 | Fon Akım Tablosu | |
11 | Nakit Akiş Tablosu | |
12 | Özkaynak Değişim Tablosu | |
13 | Çalışma Sermayesi Değişim Tablosu | |
14 | Konsolidasyon | |
Kaynak |
L.Revsine, D. Collins, B. Johnson, F. Mittelstaedt and L.Soffer, Financial Reporting &Analysis McGrawHill, 8th Edition, 2020 |
L.M. Fraser & A. Ormistan, Understanding Financial Statements, Pearson, 11th Edition, 2021
K.P. Schoenebeck & M.P. Holtzman, Interpreting and Analyzing Financial Statements- A Project Based Approach, Pearson, 6th Edition, 2013
K.R. Subramanyam, Financial Statements Analysis, McGrawHill, 11th Edition, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | X | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25