Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
POZİTİF PSİKOLOJİK SERMAYE | İKY3112143 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pozitif Psikolojik Sermaye ile ilgili temel kavramları öğretmek, müdahale ve değerlendirme yöntemlerinin yorumlanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pozitif Psikolojik Sermaye Kavramının Ortaya Çıkışı ve Önemi,Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar:
Pozitif Örgütsel Psikoloji- Pozitif Örgüt Okulu- Pozitif Örgütsel Davranış,Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar: Sermaye Yaklaşımı, Yetenek Savaşı,Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar: Kaynakların Korunması Teorisi, Pozitif Duyguları Geliştirme ve İnşa Etme Teorisi
,Pozitif Psikolojik Sermaye Kavramı ve Boyutlarının Tanımlanması: Umut, İyimserlik, Öz-etkinlik, Duygusal Dayanıklılık
,Pozitif Psikolojik Sermayeye Yönelik Müdahaleller / Nasıl Geliştirilir,Pozitif Psikolojik Sermayeyi Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar,Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitimi Prosedürleri / İlgili Çalışmalar,Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitiminine Yönelik Öğrencilere Yönelik Uygulamalar Hedef Belirleme Egzersizleri,Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitiminine Yönelik Öğrencilere Yönelik Uygulamalar Kollektif Etkileşimle Müdahale,Demografik Özelliklerin Pozitif Psikolojik Sermaye Düzeyinde Belirleyici Rolü,Pozitif Psikolojik Sermayenin Çalışana Yönelik Çıktılarla İlişkisi,Pozitif Psikolojik Sermayenin Kurumlara Yönelik Çıktılarla İlişkisi,Pozitif Psikolojik Sermayeye Yönelik Sonuçların Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Pozitif Psikolojik Sermayeye yönelik temel kavramları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1 Umut kapasitesini tanımlar. | | |
1.2 Öz etkinlik kapasitesini tanımlar. | | |
1.3 İyimserlik kapasitesini tanımlar. | | |
1.4 Duygusal dayanıklılık kapasitesini tanımlar. | | |
2. Pozitif Psikolojik Sermayeye yönelik temel kuramları tanımlayabilecektir. | 9 | A |
2.1 Pozitif psikoloji ile ilgili ekolleri açıklar. | | |
2.2 Sermaye Kavramının gelişim sürecini tanımlar. | | |
2.3 Yetenek savaşını kavramsal olarak yorumlar. | | |
3. Pozitif Psikolojik Sermayeye geliştirmeye yönelik yapılacak müdahaleleri açıklayabilecektir. | 14, 6 | E |
3.1 Pozitif Psikolojik Sermayeye geliştirme sürecine ilişkin müdahale tekniklerini sıralar. | | |
3.2 Pozitif Psikolojik Sermaye geliştirme eğitimini yorumlar. | | |
4. Pozitif Psikolojik Sermaye ile ilişkili bireysel ve örgütsel değişkenleri değerlendirebilecektir. | 9 | A, E |
4.1 Demografik özellikleri pozitif psikolojik sermaye ile ilişkilendirir. | | |
4.2 Pozitif Psikolojik Sermayenin bireysel değişkenler ile ilşkisini yorumlar. | | |
4.3 Pozitif Psikolojik Sermayenin örgütsel değişkenler ile ilişkisini yorumlar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Pozitif Psikolojik Sermaye Kavramının Ortaya Çıkışı ve Önemi | |
2 | Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar:
Pozitif Örgütsel Psikoloji- Pozitif Örgüt Okulu- Pozitif Örgütsel Davranış | |
3 | Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar: Sermaye Yaklaşımı, Yetenek Savaşı | |
4 | Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar: Kaynakların Korunması Teorisi, Pozitif Duyguları Geliştirme ve İnşa Etme Teorisi
| |
5 | Pozitif Psikolojik Sermaye Kavramı ve Boyutlarının Tanımlanması: Umut, İyimserlik, Öz-etkinlik, Duygusal Dayanıklılık
| |
6 | Pozitif Psikolojik Sermayeye Yönelik Müdahaleller / Nasıl Geliştirilir | |
7 | Pozitif Psikolojik Sermayeyi Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar | |
8 | Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitimi Prosedürleri / İlgili Çalışmalar | |
9 | Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitiminine Yönelik Öğrencilere Yönelik Uygulamalar Hedef Belirleme Egzersizleri | |
10 | Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitiminine Yönelik Öğrencilere Yönelik Uygulamalar Kollektif Etkileşimle Müdahale | |
11 | Demografik Özelliklerin Pozitif Psikolojik Sermaye Düzeyinde Belirleyici Rolü | |
12 | Pozitif Psikolojik Sermayenin Çalışana Yönelik Çıktılarla İlişkisi | |
13 | Pozitif Psikolojik Sermayenin Kurumlara Yönelik Çıktılarla İlişkisi | |
14 | Pozitif Psikolojik Sermayeye Yönelik Sonuçların Değerlendirilmesi | |
Kaynak |
Luthans, F., Youssef, C. M., & Avolio, B. J. (2006). Psychological capital: Developing the human competitive edge. |
Ertosun, O. G. Psikolojik Sermaye Nasıl Geliştirilir?, 1. Basım, Nobel Akademi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | X | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | X | | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | | X | | |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 163 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(163/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
POZİTİF PSİKOLOJİK SERMAYE | İKY3112143 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pozitif Psikolojik Sermaye ile ilgili temel kavramları öğretmek, müdahale ve değerlendirme yöntemlerinin yorumlanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pozitif Psikolojik Sermaye Kavramının Ortaya Çıkışı ve Önemi,Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar:
Pozitif Örgütsel Psikoloji- Pozitif Örgüt Okulu- Pozitif Örgütsel Davranış,Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar: Sermaye Yaklaşımı, Yetenek Savaşı,Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar: Kaynakların Korunması Teorisi, Pozitif Duyguları Geliştirme ve İnşa Etme Teorisi
,Pozitif Psikolojik Sermaye Kavramı ve Boyutlarının Tanımlanması: Umut, İyimserlik, Öz-etkinlik, Duygusal Dayanıklılık
,Pozitif Psikolojik Sermayeye Yönelik Müdahaleller / Nasıl Geliştirilir,Pozitif Psikolojik Sermayeyi Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar,Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitimi Prosedürleri / İlgili Çalışmalar,Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitiminine Yönelik Öğrencilere Yönelik Uygulamalar Hedef Belirleme Egzersizleri,Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitiminine Yönelik Öğrencilere Yönelik Uygulamalar Kollektif Etkileşimle Müdahale,Demografik Özelliklerin Pozitif Psikolojik Sermaye Düzeyinde Belirleyici Rolü,Pozitif Psikolojik Sermayenin Çalışana Yönelik Çıktılarla İlişkisi,Pozitif Psikolojik Sermayenin Kurumlara Yönelik Çıktılarla İlişkisi,Pozitif Psikolojik Sermayeye Yönelik Sonuçların Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Pozitif Psikolojik Sermayeye yönelik temel kavramları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1 Umut kapasitesini tanımlar. | | |
1.2 Öz etkinlik kapasitesini tanımlar. | | |
1.3 İyimserlik kapasitesini tanımlar. | | |
1.4 Duygusal dayanıklılık kapasitesini tanımlar. | | |
2. Pozitif Psikolojik Sermayeye yönelik temel kuramları tanımlayabilecektir. | 9 | A |
2.1 Pozitif psikoloji ile ilgili ekolleri açıklar. | | |
2.2 Sermaye Kavramının gelişim sürecini tanımlar. | | |
2.3 Yetenek savaşını kavramsal olarak yorumlar. | | |
3. Pozitif Psikolojik Sermayeye geliştirmeye yönelik yapılacak müdahaleleri açıklayabilecektir. | 14, 6 | E |
3.1 Pozitif Psikolojik Sermayeye geliştirme sürecine ilişkin müdahale tekniklerini sıralar. | | |
3.2 Pozitif Psikolojik Sermaye geliştirme eğitimini yorumlar. | | |
4. Pozitif Psikolojik Sermaye ile ilişkili bireysel ve örgütsel değişkenleri değerlendirebilecektir. | 9 | A, E |
4.1 Demografik özellikleri pozitif psikolojik sermaye ile ilişkilendirir. | | |
4.2 Pozitif Psikolojik Sermayenin bireysel değişkenler ile ilşkisini yorumlar. | | |
4.3 Pozitif Psikolojik Sermayenin örgütsel değişkenler ile ilişkisini yorumlar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Pozitif Psikolojik Sermaye Kavramının Ortaya Çıkışı ve Önemi | |
2 | Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar:
Pozitif Örgütsel Psikoloji- Pozitif Örgüt Okulu- Pozitif Örgütsel Davranış | |
3 | Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar: Sermaye Yaklaşımı, Yetenek Savaşı | |
4 | Pozitif Psikolojik Sermayenin Oluşmasına Katkı Sağlayan Yaklaşımlar: Kaynakların Korunması Teorisi, Pozitif Duyguları Geliştirme ve İnşa Etme Teorisi
| |
5 | Pozitif Psikolojik Sermaye Kavramı ve Boyutlarının Tanımlanması: Umut, İyimserlik, Öz-etkinlik, Duygusal Dayanıklılık
| |
6 | Pozitif Psikolojik Sermayeye Yönelik Müdahaleller / Nasıl Geliştirilir | |
7 | Pozitif Psikolojik Sermayeyi Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar | |
8 | Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitimi Prosedürleri / İlgili Çalışmalar | |
9 | Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitiminine Yönelik Öğrencilere Yönelik Uygulamalar Hedef Belirleme Egzersizleri | |
10 | Pozitif Psikolojik Sermaye Geliştirme Eğitiminine Yönelik Öğrencilere Yönelik Uygulamalar Kollektif Etkileşimle Müdahale | |
11 | Demografik Özelliklerin Pozitif Psikolojik Sermaye Düzeyinde Belirleyici Rolü | |
12 | Pozitif Psikolojik Sermayenin Çalışana Yönelik Çıktılarla İlişkisi | |
13 | Pozitif Psikolojik Sermayenin Kurumlara Yönelik Çıktılarla İlişkisi | |
14 | Pozitif Psikolojik Sermayeye Yönelik Sonuçların Değerlendirilmesi | |
Kaynak |
Luthans, F., Youssef, C. M., & Avolio, B. J. (2006). Psychological capital: Developing the human competitive edge. |
Ertosun, O. G. Psikolojik Sermaye Nasıl Geliştirilir?, 1. Basım, Nobel Akademi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | X | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | X | | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | | X | | |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43