Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜREÇ ANALİZİ | İKY3257470 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Süreçleri Analizi temel kavramları ve yöntemlerinin açıklanması dersin öncelikli amacıdır. İş süreçlerinin analizi, modellenmesi, otomasyonu (RPA) ve tekrar dizayn edilmesinin iş hayatındaki önemini vurgulamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş Süreçleri Analizi - Süreç - Rutin - Proje ,Süreçlerle Yönetim : Süreç Hiyerarşisi ve Önemi , Süreç Tipleri ,Bir sürecin performansı nasıl ölçülür? ,İleri Süreç Modelleme ,Kalitatif Süreç Analizi,Kantitatif Süreç Analizi,Kalitatif Süreç Analizi - Simülasyon ,Kalitatif Süreç Analizi - Kuyruk,Süreç Yeniden Tasarımı (Re-design) ,Süreç Modellerinden İhtiyaç Analizine ,Süreç Otomasyonu,Süreç İzleme ve Süreç Madenciliği ,Süreç Madenciliği: Kontrol Akış Süreci Analizi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sistem gereksinimlerini analiz edip surec modellemesi yapabilecektir. | 13, 16, 9 | E, F |
1.1. Sistem gereksinimlerini analiz eder. | 13, 9 | F |
1.2. Süreç modellemesi geliştirir. | 13, 16, 5, 9 | F |
2. Çesitli sistemlerde is akisinin yonetimini yapabilecektir | 13, 14, 9 | E, F |
2.1. İş akışı gereksinimlerini belirler. | 9 | F |
2.2. İş akışı yönetimini yürütür. | 4, 9 | F |
3. Süreç otomasyonu, otomasyon dizayni ve yonetimini yapabilecektir | 13, 14, 2, 9 | A, F |
3.1. Otomasyon dizaynı geliştirir. | 4 | F |
3.2. Süreç otomasyonu yönetimini yürütür. | 4 | E, F |
4. Süreçlerinin ve süreç sahiplerinin belirlenmesini yapabiliecek; ve performans gostergelerini yonetebilecektir | 13, 9 | A, F |
4.1. Süreçleri belirler. | 4 | F |
4.2. Performans göstergelerini yönetir. | 4, 9 | F |
5. Iş sureclerinin modellemesini yapabilecek ve is yerinde hayata gecirebilecektir | 18, 9 | A, F |
5.1. İş süreçlerine yönelik modeller geliştirir. | 4 | F |
5.2. Modeli uygulama ortamına sunar. | 4, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Süreçleri Analizi - Süreç - Rutin - Proje | Ön Hazırlık |
2 | Süreçlerle Yönetim : Süreç Hiyerarşisi ve Önemi , Süreç Tipleri | Ön Hazırlık |
3 | Bir sürecin performansı nasıl ölçülür? | Ön Hazırlık |
4 | İleri Süreç Modelleme | Ön Hazırlık |
5 | Kalitatif Süreç Analizi | Ön Hazırlık |
6 | Kantitatif Süreç Analizi | Ön Hazırlık |
7 | Kalitatif Süreç Analizi - Simülasyon | Ön Hazırlık |
8 | Kalitatif Süreç Analizi - Kuyruk | Ön Hazırlık |
9 | Süreç Yeniden Tasarımı (Re-design) | Ön Hazırlık |
11 | Süreç Modellerinden İhtiyaç Analizine | Ön Hazırlık |
12 | Süreç Otomasyonu | Ön Hazırlık |
13 | Süreç İzleme ve Süreç Madenciliği | Ön Hazırlık |
14 | Süreç Madenciliği: Kontrol Akış Süreci Analizi | Ön Hazırlık |
Kaynak |
1- İş Analistinin El Kitabı, Ali Gürbüz, Seçkin Yayıncılık, 2022 2- UiPath Akademi, RPA Akademisi https://academy.uipath.com/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 9 | 5 | 45 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 1 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(151/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜREÇ ANALİZİ | İKY3257470 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Süreçleri Analizi temel kavramları ve yöntemlerinin açıklanması dersin öncelikli amacıdır. İş süreçlerinin analizi, modellenmesi, otomasyonu (RPA) ve tekrar dizayn edilmesinin iş hayatındaki önemini vurgulamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş Süreçleri Analizi - Süreç - Rutin - Proje ,Süreçlerle Yönetim : Süreç Hiyerarşisi ve Önemi , Süreç Tipleri ,Bir sürecin performansı nasıl ölçülür? ,İleri Süreç Modelleme ,Kalitatif Süreç Analizi,Kantitatif Süreç Analizi,Kalitatif Süreç Analizi - Simülasyon ,Kalitatif Süreç Analizi - Kuyruk,Süreç Yeniden Tasarımı (Re-design) ,Süreç Modellerinden İhtiyaç Analizine ,Süreç Otomasyonu,Süreç İzleme ve Süreç Madenciliği ,Süreç Madenciliği: Kontrol Akış Süreci Analizi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sistem gereksinimlerini analiz edip surec modellemesi yapabilecektir. | 13, 16, 9 | E, F |
1.1. Sistem gereksinimlerini analiz eder. | 13, 9 | F |
1.2. Süreç modellemesi geliştirir. | 13, 16, 5, 9 | F |
2. Çesitli sistemlerde is akisinin yonetimini yapabilecektir | 13, 14, 9 | E, F |
2.1. İş akışı gereksinimlerini belirler. | 9 | F |
2.2. İş akışı yönetimini yürütür. | 4, 9 | F |
3. Süreç otomasyonu, otomasyon dizayni ve yonetimini yapabilecektir | 13, 14, 2, 9 | A, F |
3.1. Otomasyon dizaynı geliştirir. | 4 | F |
3.2. Süreç otomasyonu yönetimini yürütür. | 4 | E, F |
4. Süreçlerinin ve süreç sahiplerinin belirlenmesini yapabiliecek; ve performans gostergelerini yonetebilecektir | 13, 9 | A, F |
4.1. Süreçleri belirler. | 4 | F |
4.2. Performans göstergelerini yönetir. | 4, 9 | F |
5. Iş sureclerinin modellemesini yapabilecek ve is yerinde hayata gecirebilecektir | 18, 9 | A, F |
5.1. İş süreçlerine yönelik modeller geliştirir. | 4 | F |
5.2. Modeli uygulama ortamına sunar. | 4, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Süreçleri Analizi - Süreç - Rutin - Proje | Ön Hazırlık |
2 | Süreçlerle Yönetim : Süreç Hiyerarşisi ve Önemi , Süreç Tipleri | Ön Hazırlık |
3 | Bir sürecin performansı nasıl ölçülür? | Ön Hazırlık |
4 | İleri Süreç Modelleme | Ön Hazırlık |
5 | Kalitatif Süreç Analizi | Ön Hazırlık |
6 | Kantitatif Süreç Analizi | Ön Hazırlık |
7 | Kalitatif Süreç Analizi - Simülasyon | Ön Hazırlık |
8 | Kalitatif Süreç Analizi - Kuyruk | Ön Hazırlık |
9 | Süreç Yeniden Tasarımı (Re-design) | Ön Hazırlık |
11 | Süreç Modellerinden İhtiyaç Analizine | Ön Hazırlık |
12 | Süreç Otomasyonu | Ön Hazırlık |
13 | Süreç İzleme ve Süreç Madenciliği | Ön Hazırlık |
14 | Süreç Madenciliği: Kontrol Akış Süreci Analizi | Ön Hazırlık |
Kaynak |
1- İş Analistinin El Kitabı, Ali Gürbüz, Seçkin Yayıncılık, 2022 2- UiPath Akademi, RPA Akademisi https://academy.uipath.com/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |