Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ | İKY3210851 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kapanan Kaldırılmış |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklılık yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmek ve farklılıkların iş hayatında yönetilmesi hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması,Farklılık, Eşitlik ve Benzerlik Kavramları,Çalışanlar Arasında Farklılıkların Ortaya Çıkma Nedenleri,Farklılıktan Kaynaklanan Sorunların Değerlendirilmesi ,Farklılık Yönetimi ve Temel Oluşturan Kuramlar,Farklılık Yönetimi Modelleri,Farklılık Yönetimi Süreci,Farklılıkların Yönetimi ile ilgili Metaforlar ve Mitler,İşgücü Farklılıkları ve Yönetimi,Farklılık Yönetiminde Karşılaşılan Engeller,Farklılıkların Yönetiminin Avantajları ve Dezavantajları,Dünya’da ve Türkiye’de Farklılıkların Yönetimi Anlayışı,Örnek Olay Çalışması: Türkiye Örnekleri,Örnek Olay Çalışması: Dünya Örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler farklılık kavramını açıklayabilecektir.
| 10, 16, 9 | A, E |
1.1. Farklılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
| | |
1.2 Farklılık ile ilgili kavramları birbirinden ayırt eder. | | |
2. Öğrenciler farklılıkların çalışma yaşamındaki yerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
3. Öğrenciler işyerinde farklılıklardan kaynaklanan problemleri tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
4. Öğrenciler farklılıkların yönetiminin avantajları ve dezavantajlarını açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, D |
5. Öğrenciler Dünya’da ve Türkiye’de farklılıkların yönetimi ile ilgili yaklaşımları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması | |
2 | Farklılık, Eşitlik ve Benzerlik Kavramları | |
3 | Çalışanlar Arasında Farklılıkların Ortaya Çıkma Nedenleri | |
4 | Farklılıktan Kaynaklanan Sorunların Değerlendirilmesi | |
5 | Farklılık Yönetimi ve Temel Oluşturan Kuramlar | |
6 | Farklılık Yönetimi Modelleri | |
7 | Farklılık Yönetimi Süreci | |
8 | Farklılıkların Yönetimi ile ilgili Metaforlar ve Mitler | |
9 | İşgücü Farklılıkları ve Yönetimi | |
10 | Farklılık Yönetiminde Karşılaşılan Engeller | |
11 | Farklılıkların Yönetiminin Avantajları ve Dezavantajları | |
12 | Dünya’da ve Türkiye’de Farklılıkların Yönetimi Anlayışı | |
13 | Örnek Olay Çalışması: Türkiye Örnekleri | |
14 | Örnek Olay Çalışması: Dünya Örnekleri | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| X | | | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | | | X | |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 6 | 36 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ | İKY3210851 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kapanan Kaldırılmış |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklılık yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmek ve farklılıkların iş hayatında yönetilmesi hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması,Farklılık, Eşitlik ve Benzerlik Kavramları,Çalışanlar Arasında Farklılıkların Ortaya Çıkma Nedenleri,Farklılıktan Kaynaklanan Sorunların Değerlendirilmesi ,Farklılık Yönetimi ve Temel Oluşturan Kuramlar,Farklılık Yönetimi Modelleri,Farklılık Yönetimi Süreci,Farklılıkların Yönetimi ile ilgili Metaforlar ve Mitler,İşgücü Farklılıkları ve Yönetimi,Farklılık Yönetiminde Karşılaşılan Engeller,Farklılıkların Yönetiminin Avantajları ve Dezavantajları,Dünya’da ve Türkiye’de Farklılıkların Yönetimi Anlayışı,Örnek Olay Çalışması: Türkiye Örnekleri,Örnek Olay Çalışması: Dünya Örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler farklılık kavramını açıklayabilecektir.
| 10, 16, 9 | A, E |
1.1. Farklılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
| | |
1.2 Farklılık ile ilgili kavramları birbirinden ayırt eder. | | |
2. Öğrenciler farklılıkların çalışma yaşamındaki yerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
3. Öğrenciler işyerinde farklılıklardan kaynaklanan problemleri tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
4. Öğrenciler farklılıkların yönetiminin avantajları ve dezavantajlarını açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, D |
5. Öğrenciler Dünya’da ve Türkiye’de farklılıkların yönetimi ile ilgili yaklaşımları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması | |
2 | Farklılık, Eşitlik ve Benzerlik Kavramları | |
3 | Çalışanlar Arasında Farklılıkların Ortaya Çıkma Nedenleri | |
4 | Farklılıktan Kaynaklanan Sorunların Değerlendirilmesi | |
5 | Farklılık Yönetimi ve Temel Oluşturan Kuramlar | |
6 | Farklılık Yönetimi Modelleri | |
7 | Farklılık Yönetimi Süreci | |
8 | Farklılıkların Yönetimi ile ilgili Metaforlar ve Mitler | |
9 | İşgücü Farklılıkları ve Yönetimi | |
10 | Farklılık Yönetiminde Karşılaşılan Engeller | |
11 | Farklılıkların Yönetiminin Avantajları ve Dezavantajları | |
12 | Dünya’da ve Türkiye’de Farklılıkların Yönetimi Anlayışı | |
13 | Örnek Olay Çalışması: Türkiye Örnekleri | |
14 | Örnek Olay Çalışması: Dünya Örnekleri | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| X | | | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | | | X | |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43