Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİTİRME PROJESİ | BUS4110845 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | ÖĞRENCİLER EKONOMİ VE FİNANS ALANINDA BİR KONU SEÇİP BİR ARAŞTIRMA SORUSU OLUŞTURMAKTADIRLAR. BUNUN ÜZERİNE, LİTERATÜR TARAMASI VE TEMEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİYLE, KONUYU DETAYLI İNCELEMEKTE VE KURGULADIKLARI SORUYA CEVAP ARAMAKTADIRLAR. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Araştırma Yöntemleri,Araştırma Sorularının Belirlenmesi,Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması, Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması, Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması,Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması,Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması,Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması,Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması,Proje Taslaklarının Sunulması,Proje Taslaklarının Sunulması,Projelerin Son İncelenmesi,Projelerin Son İncelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Akademik bir projenin nasıl hazırlandığını öğrenir. | 10, 14, 16, 2, 9 | F |
2. Araştırma tekniklerini öğrenir ve uygular. | 10, 14, 16, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | |
2 | Araştırma Yöntemleri | |
3 | Araştırma Sorularının Belirlenmesi | |
4 | Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması | |
5 | Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması | |
6 | Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması | |
7 | Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması | |
8 | Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması | |
9 | Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması | |
10 | Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması | |
11 | Proje Taslaklarının Sunulması | |
12 | Proje Taslaklarının Sunulması | |
13 | Projelerin Son İncelenmesi | |
14 | Projelerin Son İncelenmesi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | | | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | | | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 50 | 100 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 15 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 292 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(292/30) | 10 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİTİRME PROJESİ | BUS4110845 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | ÖĞRENCİLER EKONOMİ VE FİNANS ALANINDA BİR KONU SEÇİP BİR ARAŞTIRMA SORUSU OLUŞTURMAKTADIRLAR. BUNUN ÜZERİNE, LİTERATÜR TARAMASI VE TEMEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİYLE, KONUYU DETAYLI İNCELEMEKTE VE KURGULADIKLARI SORUYA CEVAP ARAMAKTADIRLAR. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Araştırma Yöntemleri,Araştırma Sorularının Belirlenmesi,Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması, Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması, Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması,Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması,Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması,Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması,Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması,Proje Taslaklarının Sunulması,Proje Taslaklarının Sunulması,Projelerin Son İncelenmesi,Projelerin Son İncelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Akademik bir projenin nasıl hazırlandığını öğrenir. | 10, 14, 16, 2, 9 | F |
2. Araştırma tekniklerini öğrenir ve uygular. | 10, 14, 16, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | |
2 | Araştırma Yöntemleri | |
3 | Araştırma Sorularının Belirlenmesi | |
4 | Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması | |
5 | Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması | |
6 | Öğrencilerin Araştırma Sorularının Tartışılması | |
7 | Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması | |
8 | Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması | |
9 | Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması | |
10 | Öğrencilerin Proje Süreçlerinin Tartışılması | |
11 | Proje Taslaklarının Sunulması | |
12 | Proje Taslaklarının Sunulması | |
13 | Projelerin Son İncelenmesi | |
14 | Projelerin Son İncelenmesi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | | | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | | | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:46