Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin örgüt içerisindeki davranışları anlama, yönlendirme ve analiz etme yöntemlerini değiştirerek böylece daha etkili ve aynı zamanda düşünceli ve anlayışlı çalışan, iş arkadaşı ve yönetici olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler,İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi,İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini,İş Yerinde Duygular ve Değerler,Karar Verme ve Sınırlılıkları,Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları,Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme,İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı,Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları,İş Hayatında Güç ve Politika,Çatışma Çözümü ve Müzakere ,Örgüt Kültürü,Örgütsel Değişim,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını farklı disiplinlerle karşılaştırarak yorumlayabilecektir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.1 Örgütsel Davranışı ile psikoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.2 Örgütsel Davranış'ı sosyoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.3 Örgütsel Davranışı İktisat ile karşılaştırır | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.4 Örgütsel Davranışı Ergonomi ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2. Davranış Bilimleri ve Sosyal Psikoloji derslerinde edinmiş oldukları temel bilgileri, iş ortamına uyarlayabilecektir | 13, 5, 6, 9 | A |
2.1 Örgüt içerisinde bireyin davranışları altında yatan temel motifleri analiz eder. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2.2 Örgüt içerisine birimler arası etkileşimleri çözümleyebilecek ve geliştirme önerileri geliştirir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2.3 İş ortamında karşılaşılan psiko-sosyal problemlere Örgütsel davranış perspektifi ile yaklaşarak çözüm önerileri geliştirir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
3. Örgüt performansını etkileme gücü olan bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri açıklamaya dönük araştırma tasarımı yapabilecektir | 14, 16, 5, 6 | A |
3.1 Bağımsız ve bağımlı değişkenleri belirler. | 14, 16, 5, 6 | A |
3.2 Nedensellik ilişkisine yönelik araştırma tasarlar. | 14, 16, 5, 6 | A |
3.3 Araştırma için veri toplama yöntemlerini belirler. | 14, 16, 5, 6 | A |
4. Lider kavramı ve türleri, liderlik uygulamalarını öğrenir. | 13, 14, 5, 6 | A |
4.1. Motivasyon, liderlik ve iletişim konularında uygulamalı çalışmalar yapabilir. | 13, 14, 5, 6 | A |
4.2. İş hayatında güç ve politika dengelerini analiz eder. | 13, 5, 6, 9 | A |
5. Örgüt Kültürü, örgüt iklimi gibi kavramları öğrenir. | 13, 5, 9 | A |
5.1. Örgütsel değişim konusunu öğrenir. | 5, 6, 9 | A |
5.2. Örgütlerin değişime ve gelişme ihtiyacını açıklama. | 5, 6, 9 | A |
5.3. Konuyla ilgili örnek olayları analiz edip çözümler. | 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler | |
2 | İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi | |
3 | İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini | |
4 | İş Yerinde Duygular ve Değerler | |
5 | Karar Verme ve Sınırlılıkları | |
6 | Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları | |
7 | Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme | |
8 | İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı | |
9 | Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları | |
10 | İş Hayatında Güç ve Politika | |
11 | Çatışma Çözümü ve Müzakere | |
12 | Örgüt Kültürü | |
13 | Örgütsel Değişim | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynak |
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Pearson / Nobel, 14. Basımdan Çeviri |
Judith R. Gordon and Charles W. L. Hill, "Organizational Behavior: A Diagnostic Approach", Wiley, 2020.Organizational Behavior: A Practical, Problem-Solving Approach, 3rd edition by Angelo Kinicki (2021) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | X | |||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 6 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 7 | 7 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 35 | 35 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin örgüt içerisindeki davranışları anlama, yönlendirme ve analiz etme yöntemlerini değiştirerek böylece daha etkili ve aynı zamanda düşünceli ve anlayışlı çalışan, iş arkadaşı ve yönetici olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler,İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi,İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini,İş Yerinde Duygular ve Değerler,Karar Verme ve Sınırlılıkları,Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları,Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme,İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı,Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları,İş Hayatında Güç ve Politika,Çatışma Çözümü ve Müzakere ,Örgüt Kültürü,Örgütsel Değişim,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını farklı disiplinlerle karşılaştırarak yorumlayabilecektir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.1 Örgütsel Davranışı ile psikoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.2 Örgütsel Davranış'ı sosyoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.3 Örgütsel Davranışı İktisat ile karşılaştırır | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.4 Örgütsel Davranışı Ergonomi ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2. Davranış Bilimleri ve Sosyal Psikoloji derslerinde edinmiş oldukları temel bilgileri, iş ortamına uyarlayabilecektir | 13, 5, 6, 9 | A |
2.1 Örgüt içerisinde bireyin davranışları altında yatan temel motifleri analiz eder. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2.2 Örgüt içerisine birimler arası etkileşimleri çözümleyebilecek ve geliştirme önerileri geliştirir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2.3 İş ortamında karşılaşılan psiko-sosyal problemlere Örgütsel davranış perspektifi ile yaklaşarak çözüm önerileri geliştirir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
3. Örgüt performansını etkileme gücü olan bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri açıklamaya dönük araştırma tasarımı yapabilecektir | 14, 16, 5, 6 | A |
3.1 Bağımsız ve bağımlı değişkenleri belirler. | 14, 16, 5, 6 | A |
3.2 Nedensellik ilişkisine yönelik araştırma tasarlar. | 14, 16, 5, 6 | A |
3.3 Araştırma için veri toplama yöntemlerini belirler. | 14, 16, 5, 6 | A |
4. Lider kavramı ve türleri, liderlik uygulamalarını öğrenir. | 13, 14, 5, 6 | A |
4.1. Motivasyon, liderlik ve iletişim konularında uygulamalı çalışmalar yapabilir. | 13, 14, 5, 6 | A |
4.2. İş hayatında güç ve politika dengelerini analiz eder. | 13, 5, 6, 9 | A |
5. Örgüt Kültürü, örgüt iklimi gibi kavramları öğrenir. | 13, 5, 9 | A |
5.1. Örgütsel değişim konusunu öğrenir. | 5, 6, 9 | A |
5.2. Örgütlerin değişime ve gelişme ihtiyacını açıklama. | 5, 6, 9 | A |
5.3. Konuyla ilgili örnek olayları analiz edip çözümler. | 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler | |
2 | İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi | |
3 | İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini | |
4 | İş Yerinde Duygular ve Değerler | |
5 | Karar Verme ve Sınırlılıkları | |
6 | Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları | |
7 | Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme | |
8 | İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı | |
9 | Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları | |
10 | İş Hayatında Güç ve Politika | |
11 | Çatışma Çözümü ve Müzakere | |
12 | Örgüt Kültürü | |
13 | Örgütsel Değişim | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynak |
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Pearson / Nobel, 14. Basımdan Çeviri |
Judith R. Gordon and Charles W. L. Hill, "Organizational Behavior: A Diagnostic Approach", Wiley, 2020.Organizational Behavior: A Practical, Problem-Solving Approach, 3rd edition by Angelo Kinicki (2021) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | X | |||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |