Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, marka yönetiminde kullanılan temel pazarlama kavramlarına aşinalık geliştirmek ve bu kavramları rekabetçi pazarlama stratejileri geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka ve markalama kavramına giriş.,Müşteri Odaklı Marka Değeri ve Marka Konumlandırma,Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri / I,Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri / II,Marka Değeri Oluşturmak İçin Marka Unsurlarını Seçmek / I,Marka Değeri Oluşturmak İçin Marka Unsurlarını Seçmek / II,Marka Değeri Oluşturmak için Pazarlama Programları Tasarlamak,Marka Değeri Oluşturmak İçin Bütünleşik Pazarlama İletişimi / I,Marka Değeri Oluşturmak İçin Bütünleşik Pazarlama İletişimi / II,Dijital Çağda Markalaşma,Marka Değeri Oluşturmak İçin İkincil Marka Çağrışımlarından Yararlanma / I,Marka Değeri Oluşturmak İçin İkincil Marka Çağrışımlarından Yararlanma / II,Marka Değeri Ölçüm ve Yönetim Sisteminin Geliştirilmesi / I,Marka Değeri Ölçüm ve Yönetim Sisteminin Geliştirilmesi / II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Marka ve markalama kavramlarını açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.1 Marka kavramını tanımlar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.2. Markalama kavramını ve tarihçesini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.3. Marka kavramının temel karakteristik özelliklerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2. Müşteri odaklı marka değeri kavramını açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.1. Müşteri odaklı marka değeri kavramının markalama ve tüketici davranışı konularındaki yerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Pozitif müşteri odaklı marka değeri kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.3. Negatif müşteri odaklı marka değeri kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3. Marka Rezonans Piramidi kavramını açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.1. Marka rezonans piramidindeki aşamaları ifade eder. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.2. Marka rezonans piramidindeki duygusal ve rasyonel rotaları ifade eder. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.3. Marka rezonans piramidindeki tepe noktası rezonansı açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4. Marka elementlerini açıklayıp değerlendirebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.1. Marka ismi elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.2. URL elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.3. Logo ve sembol elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.4. Karakter elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.5. Slogan elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.6. Jingle elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.7. Ambalajlama elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5. Dijital dünyada markalamayı değerlendirebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.1. Dijital dünyadaki ilerlemeleri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.2 Dijital dünya ve markalama faaliyetleri ilişkisini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.3 Dijital dünyada ücretli reklam kanallarının artı ve eksilerini değerlendirir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka ve markalama kavramına giriş. | |
2 | Müşteri Odaklı Marka Değeri ve Marka Konumlandırma | |
3 | Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri / I | |
4 | Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri / II | |
5 | Marka Değeri Oluşturmak İçin Marka Unsurlarını Seçmek / I | |
6 | Marka Değeri Oluşturmak İçin Marka Unsurlarını Seçmek / II | |
7 | Marka Değeri Oluşturmak için Pazarlama Programları Tasarlamak | |
8 | Marka Değeri Oluşturmak İçin Bütünleşik Pazarlama İletişimi / I | |
9 | Marka Değeri Oluşturmak İçin Bütünleşik Pazarlama İletişimi / II | |
10 | Dijital Çağda Markalaşma | |
11 | Marka Değeri Oluşturmak İçin İkincil Marka Çağrışımlarından Yararlanma / I | |
12 | Marka Değeri Oluşturmak İçin İkincil Marka Çağrışımlarından Yararlanma / II | |
13 | Marka Değeri Ölçüm ve Yönetim Sisteminin Geliştirilmesi / I | |
14 | Marka Değeri Ölçüm ve Yönetim Sisteminin Geliştirilmesi / II |
Kaynak |
1. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019 2. Building Strong Brands, David Aaker, Free Press, 1995 3. Managing Brand Equity, David Aaker, Free Press, 1991 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, marka yönetiminde kullanılan temel pazarlama kavramlarına aşinalık geliştirmek ve bu kavramları rekabetçi pazarlama stratejileri geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka ve markalama kavramına giriş.,Müşteri Odaklı Marka Değeri ve Marka Konumlandırma,Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri / I,Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri / II,Marka Değeri Oluşturmak İçin Marka Unsurlarını Seçmek / I,Marka Değeri Oluşturmak İçin Marka Unsurlarını Seçmek / II,Marka Değeri Oluşturmak için Pazarlama Programları Tasarlamak,Marka Değeri Oluşturmak İçin Bütünleşik Pazarlama İletişimi / I,Marka Değeri Oluşturmak İçin Bütünleşik Pazarlama İletişimi / II,Dijital Çağda Markalaşma,Marka Değeri Oluşturmak İçin İkincil Marka Çağrışımlarından Yararlanma / I,Marka Değeri Oluşturmak İçin İkincil Marka Çağrışımlarından Yararlanma / II,Marka Değeri Ölçüm ve Yönetim Sisteminin Geliştirilmesi / I,Marka Değeri Ölçüm ve Yönetim Sisteminin Geliştirilmesi / II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Marka ve markalama kavramlarını açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.1 Marka kavramını tanımlar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.2. Markalama kavramını ve tarihçesini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.3. Marka kavramının temel karakteristik özelliklerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2. Müşteri odaklı marka değeri kavramını açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.1. Müşteri odaklı marka değeri kavramının markalama ve tüketici davranışı konularındaki yerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Pozitif müşteri odaklı marka değeri kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.3. Negatif müşteri odaklı marka değeri kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3. Marka Rezonans Piramidi kavramını açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.1. Marka rezonans piramidindeki aşamaları ifade eder. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.2. Marka rezonans piramidindeki duygusal ve rasyonel rotaları ifade eder. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.3. Marka rezonans piramidindeki tepe noktası rezonansı açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4. Marka elementlerini açıklayıp değerlendirebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.1. Marka ismi elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.2. URL elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.3. Logo ve sembol elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.4. Karakter elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.5. Slogan elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.6. Jingle elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.7. Ambalajlama elementini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5. Dijital dünyada markalamayı değerlendirebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.1. Dijital dünyadaki ilerlemeleri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.2 Dijital dünya ve markalama faaliyetleri ilişkisini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.3 Dijital dünyada ücretli reklam kanallarının artı ve eksilerini değerlendirir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka ve markalama kavramına giriş. | |
2 | Müşteri Odaklı Marka Değeri ve Marka Konumlandırma | |
3 | Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri / I | |
4 | Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri / II | |
5 | Marka Değeri Oluşturmak İçin Marka Unsurlarını Seçmek / I | |
6 | Marka Değeri Oluşturmak İçin Marka Unsurlarını Seçmek / II | |
7 | Marka Değeri Oluşturmak için Pazarlama Programları Tasarlamak | |
8 | Marka Değeri Oluşturmak İçin Bütünleşik Pazarlama İletişimi / I | |
9 | Marka Değeri Oluşturmak İçin Bütünleşik Pazarlama İletişimi / II | |
10 | Dijital Çağda Markalaşma | |
11 | Marka Değeri Oluşturmak İçin İkincil Marka Çağrışımlarından Yararlanma / I | |
12 | Marka Değeri Oluşturmak İçin İkincil Marka Çağrışımlarından Yararlanma / II | |
13 | Marka Değeri Ölçüm ve Yönetim Sisteminin Geliştirilmesi / I | |
14 | Marka Değeri Ölçüm ve Yönetim Sisteminin Geliştirilmesi / II |
Kaynak |
1. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019 2. Building Strong Brands, David Aaker, Free Press, 1995 3. Managing Brand Equity, David Aaker, Free Press, 1991 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |