Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞSAL İKTİSAT VE FİNANS | ULF4111012 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Saime DÖNER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Saime DÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bireylerin verdikleri kararların arkasında hangi psikolojik ve sosyolojik faktörlerin yattığını ve bu faktörlerin bireylerin aldıkları kararları ne şekilde etkilediğini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Alışveriş Faydası ve Tüketici Fiyatlaması,Zihinsel Kasa,Statükoya Yönelim ve Varsayılan Tercihler,Kazananın Laneti ve Müzayede Davranışı ,Kararları Gruplandırmak ,Temsil Kestirmesi,Mevcudiyet Kestirmesi,Onaylama Eğilimi ve Aşırı Güven ,Risk ve Belirsizlik Altında Karar Verme ,Beklenti Teorisi,Kendimizle ihtilafa düşmek: Geleceği tahminde ve geçmişi hatırlamada yaşanan sapmalar,Bencillik ve İyilikseverlik,Adalet ve Psikolojik Oyunlar,Güven ve Mütekabiliyet ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bireylerin karar verirken hangi stratejileri kullandığını açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Mevcudiyet kestirmesini açıklar. | | |
1.2. Temsil kestirmesini açıklar. | | |
2. Bireylerin karar vermede ne gibi psikolojik ve bilişsel eğilimlere sahip olduğunu açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1. Zihinsel muhasebe eğilimini açıklar. | | |
2.2. Kayıptan kaçınma eğilimini açıklar. | | |
2.3. Teyit eğilimini açıklar. | | |
3. Bireylerin geçmişe dönük anlayışlarındaki sorunları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Bireylerin geçmişi ne kadar sağlıklı bir şekilde hatırlayabileceğini açıklar. | | |
3.2. Bireylerin geçmişi hatırlamada ne gibi sorunlarla karşılaştığını açıklar. | | |
4. Bireylerin geleceğe dönük anlayışlarındaki sorunları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Bireylerin geleceği ne kadar doğru bir şekilde tahmin edebileceğini açıklar. | | |
4.2. Bireylerin geleceği tahmin etmede ne gibi sorunlarla karşılaştığını açıklar. | | |
5. Bireylerin hangi tür düşünme biçimlerine sahip olduğunu açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Beynimizde birinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar. | | |
5.2. Beynimizde ikinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Alışveriş Faydası ve Tüketici Fiyatlaması | İlgili kaynakların okunması |
2 | Zihinsel Kasa | İlgili kaynakların okunması |
3 | Statükoya Yönelim ve Varsayılan Tercihler | İlgili kaynakların okunması |
4 | Kazananın Laneti ve Müzayede Davranışı | İlgili kaynakların okunması |
5 | Kararları Gruplandırmak | İlgili kaynakların okunması |
6 | Temsil Kestirmesi | İlgili kaynakların okunması |
7 | Mevcudiyet Kestirmesi | İlgili kaynakların okunması |
8 | Onaylama Eğilimi ve Aşırı Güven | İlgili kaynakların okunması |
9 | Risk ve Belirsizlik Altında Karar Verme | İlgili kaynakların okunması |
10 | Beklenti Teorisi | İlgili kaynakların okunması |
11 | Kendimizle ihtilafa düşmek: Geleceği tahminde ve geçmişi hatırlamada yaşanan sapmalar | İlgili kaynakların okunması |
12 | Bencillik ve İyilikseverlik | İlgili kaynakların okunması |
13 | Adalet ve Psikolojik Oyunlar | İlgili kaynakların okunması |
14 | Güven ve Mütekabiliyet | İlgili kaynakların okunması |
Kaynak |
David R. Just, 2014, Introduction to Behavioral Economics, Wiley
Dilek Alma Savaş, Coşkun Çılbant, Davranışsal İktisat, Gazi Kitabevi, 2021.
|
[1] Just, D.R. 2013. Introduction to Behavioral Economics
[2] Thaler, 2015, Misbehaving: The Making of Behavioral Economics
[3] Bernheim, B. Douglas, Stefano DellaVigna, and David Laibson. 2018. “Handbook of BehavioralEconomics.” Elsevie
[4] Kahneman, D. 2015, Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları
[5] Thaler, Richard, and Cass Sunstein. 2018. Dürtme. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | X | |
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | | X | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | X | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | X | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | X | |
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 9 | 5 | 45 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞSAL İKTİSAT VE FİNANS | ULF4111012 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Saime DÖNER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Saime DÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bireylerin verdikleri kararların arkasında hangi psikolojik ve sosyolojik faktörlerin yattığını ve bu faktörlerin bireylerin aldıkları kararları ne şekilde etkilediğini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Alışveriş Faydası ve Tüketici Fiyatlaması,Zihinsel Kasa,Statükoya Yönelim ve Varsayılan Tercihler,Kazananın Laneti ve Müzayede Davranışı ,Kararları Gruplandırmak ,Temsil Kestirmesi,Mevcudiyet Kestirmesi,Onaylama Eğilimi ve Aşırı Güven ,Risk ve Belirsizlik Altında Karar Verme ,Beklenti Teorisi,Kendimizle ihtilafa düşmek: Geleceği tahminde ve geçmişi hatırlamada yaşanan sapmalar,Bencillik ve İyilikseverlik,Adalet ve Psikolojik Oyunlar,Güven ve Mütekabiliyet ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bireylerin karar verirken hangi stratejileri kullandığını açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Mevcudiyet kestirmesini açıklar. | | |
1.2. Temsil kestirmesini açıklar. | | |
2. Bireylerin karar vermede ne gibi psikolojik ve bilişsel eğilimlere sahip olduğunu açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1. Zihinsel muhasebe eğilimini açıklar. | | |
2.2. Kayıptan kaçınma eğilimini açıklar. | | |
2.3. Teyit eğilimini açıklar. | | |
3. Bireylerin geçmişe dönük anlayışlarındaki sorunları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Bireylerin geçmişi ne kadar sağlıklı bir şekilde hatırlayabileceğini açıklar. | | |
3.2. Bireylerin geçmişi hatırlamada ne gibi sorunlarla karşılaştığını açıklar. | | |
4. Bireylerin geleceğe dönük anlayışlarındaki sorunları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Bireylerin geleceği ne kadar doğru bir şekilde tahmin edebileceğini açıklar. | | |
4.2. Bireylerin geleceği tahmin etmede ne gibi sorunlarla karşılaştığını açıklar. | | |
5. Bireylerin hangi tür düşünme biçimlerine sahip olduğunu açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Beynimizde birinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar. | | |
5.2. Beynimizde ikinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Alışveriş Faydası ve Tüketici Fiyatlaması | İlgili kaynakların okunması |
2 | Zihinsel Kasa | İlgili kaynakların okunması |
3 | Statükoya Yönelim ve Varsayılan Tercihler | İlgili kaynakların okunması |
4 | Kazananın Laneti ve Müzayede Davranışı | İlgili kaynakların okunması |
5 | Kararları Gruplandırmak | İlgili kaynakların okunması |
6 | Temsil Kestirmesi | İlgili kaynakların okunması |
7 | Mevcudiyet Kestirmesi | İlgili kaynakların okunması |
8 | Onaylama Eğilimi ve Aşırı Güven | İlgili kaynakların okunması |
9 | Risk ve Belirsizlik Altında Karar Verme | İlgili kaynakların okunması |
10 | Beklenti Teorisi | İlgili kaynakların okunması |
11 | Kendimizle ihtilafa düşmek: Geleceği tahminde ve geçmişi hatırlamada yaşanan sapmalar | İlgili kaynakların okunması |
12 | Bencillik ve İyilikseverlik | İlgili kaynakların okunması |
13 | Adalet ve Psikolojik Oyunlar | İlgili kaynakların okunması |
14 | Güven ve Mütekabiliyet | İlgili kaynakların okunması |
Kaynak |
David R. Just, 2014, Introduction to Behavioral Economics, Wiley
Dilek Alma Savaş, Coşkun Çılbant, Davranışsal İktisat, Gazi Kitabevi, 2021.
|
[1] Just, D.R. 2013. Introduction to Behavioral Economics
[2] Thaler, 2015, Misbehaving: The Making of Behavioral Economics
[3] Bernheim, B. Douglas, Stefano DellaVigna, and David Laibson. 2018. “Handbook of BehavioralEconomics.” Elsevie
[4] Kahneman, D. 2015, Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları
[5] Thaler, Richard, and Cass Sunstein. 2018. Dürtme. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | X | |
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | | X | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | X | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | X | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | X | |
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:05