Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
WEB TASARIMI TEMELLERİ | YBS2134130 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere HTML, CSS ve JavaScript kullanarak Duyarlı Web sayfası yapımını öğretmek, ticari bir web sayfasının sunuma hazır hale gelmesi yolunda yapılması gerekenleri kavramalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Web Kavramı ve HTML´e Giriş,HTML Komutları - 1,HTML Komutları – 2,CSS (Cascaded Style Sheets)-I,CSS (Cascaded Style Sheets)-II,Ödev Kontrolü ve Kısa Sınav,JavaScript-I,JavaScript-II,JavaScript-III,Responsive Web Sayfası 1 ,Responsive Web Page 2,Örnek Web Sayfası Uygulaması,Örnek Web Sayfası Uygulaması -2,Genel Tekrar ve Proje Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Web tasarım öğreniminden önce internet teknolojileri hakkında gerekli temel bilgileri açıklayabilecektir. | 6 | F |
1.1 İnternet altyapısı hakkında temel bilgileri açıklar. | 6 | F |
1.2 İnternet teknolojilerindeki yeni gelişmeleri açıklar. | 6 | F |
2. HTML yapısını ve çalışma mantığını açıklayabilecektir. | 6 | F |
2.1. HTML yapısını tanır. | 6 | F |
2.2. HTLM'in hangi şartlarda çalışacağını değerlendirir. | 6 | F |
3. Web sayfası tasarımında sayfaya içerik, sunum ve davranış şekilleri belirlenmesini, katmanları, davranış türlerini kavrayabilecektir. | 6 | F |
3.1 Dinamik web sayfaları oluşturulmasına ilişkin bilgileri kullanır. | 6 | F |
3.2. Web sayfalarının türlerini ayırt eder. | 6 | F |
4. CSS yapısını, temel, orta ve ileri düzeyde yapar. | 6 | F |
4.1. CSS kodları ile tasarım gerçekleştirir. | 6 | F |
4.2. Responsive Web Page (Duyarlı Web Sayfası) mantığını anlar ve ileri düzeyde uygular. | 6 | F |
5. Web sayfası oluşturabilecektir. | 6 | F |
5.1 Web sayfalarına şablon oluşturur. | 6 | F |
5.2 HTML elementlerini tanır. | 6 | F |
6. JavaScript kodlarını temel düzeyde uygular. | 6 | F |
6.1. JavaScript temel programlama bilgisine sahip olur. | 6 | F |
6.2. Javascript ile hamburger menu oluşturur. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Web Kavramı ve HTML´e Giriş | İlgili bölüm kitaptan okunacak |
2 | HTML Komutları - 1 | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
3 | HTML Komutları – 2 | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
4 | CSS (Cascaded Style Sheets)-I | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
5 | CSS (Cascaded Style Sheets)-II | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
6 | Ödev Kontrolü ve Kısa Sınav | |
7 | JavaScript-I | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
8 | JavaScript-II | |
9 | JavaScript-III | |
10 | Responsive Web Sayfası 1 | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
11 | Responsive Web Page 2 | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
12 | Örnek Web Sayfası Uygulaması | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
13 | Örnek Web Sayfası Uygulaması -2 | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
14 | Genel Tekrar ve Proje Sunumu | |
Kaynak |
HER YÖNÜYLE HTML EĞİTİM KİTABI, Erol Mesut Gün, 2023, Kodlab, ISBN:
9786059118866
CSS3 EĞİTİM KİTABI, Çağlar Sarıbıyık, Kodlab, ISBN:9786059118781
Front-End Back-End Development with HTML, CSS, JavaScript, JQuery, PHP, and MySQL, Jon Duckett, ISBN: 9781119813095, 1119813093, Wiley, 2022.
|
HTML and CSS, Design and Build Websites, Jon Duckett, ISBN: 9781118008188, 1118008189, Wiley, 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | X | | | |
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
| | | X | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
| | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 9 | 18 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 12 | 24 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 113 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
WEB TASARIMI TEMELLERİ | YBS2134130 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere HTML, CSS ve JavaScript kullanarak Duyarlı Web sayfası yapımını öğretmek, ticari bir web sayfasının sunuma hazır hale gelmesi yolunda yapılması gerekenleri kavramalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Web Kavramı ve HTML´e Giriş,HTML Komutları - 1,HTML Komutları – 2,CSS (Cascaded Style Sheets)-I,CSS (Cascaded Style Sheets)-II,Ödev Kontrolü ve Kısa Sınav,JavaScript-I,JavaScript-II,JavaScript-III,Responsive Web Sayfası 1 ,Responsive Web Page 2,Örnek Web Sayfası Uygulaması,Örnek Web Sayfası Uygulaması -2,Genel Tekrar ve Proje Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Web tasarım öğreniminden önce internet teknolojileri hakkında gerekli temel bilgileri açıklayabilecektir. | 6 | F |
1.1 İnternet altyapısı hakkında temel bilgileri açıklar. | 6 | F |
1.2 İnternet teknolojilerindeki yeni gelişmeleri açıklar. | 6 | F |
2. HTML yapısını ve çalışma mantığını açıklayabilecektir. | 6 | F |
2.1. HTML yapısını tanır. | 6 | F |
2.2. HTLM'in hangi şartlarda çalışacağını değerlendirir. | 6 | F |
3. Web sayfası tasarımında sayfaya içerik, sunum ve davranış şekilleri belirlenmesini, katmanları, davranış türlerini kavrayabilecektir. | 6 | F |
3.1 Dinamik web sayfaları oluşturulmasına ilişkin bilgileri kullanır. | 6 | F |
3.2. Web sayfalarının türlerini ayırt eder. | 6 | F |
4. CSS yapısını, temel, orta ve ileri düzeyde yapar. | 6 | F |
4.1. CSS kodları ile tasarım gerçekleştirir. | 6 | F |
4.2. Responsive Web Page (Duyarlı Web Sayfası) mantığını anlar ve ileri düzeyde uygular. | 6 | F |
5. Web sayfası oluşturabilecektir. | 6 | F |
5.1 Web sayfalarına şablon oluşturur. | 6 | F |
5.2 HTML elementlerini tanır. | 6 | F |
6. JavaScript kodlarını temel düzeyde uygular. | 6 | F |
6.1. JavaScript temel programlama bilgisine sahip olur. | 6 | F |
6.2. Javascript ile hamburger menu oluşturur. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Web Kavramı ve HTML´e Giriş | İlgili bölüm kitaptan okunacak |
2 | HTML Komutları - 1 | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
3 | HTML Komutları – 2 | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
4 | CSS (Cascaded Style Sheets)-I | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
5 | CSS (Cascaded Style Sheets)-II | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
6 | Ödev Kontrolü ve Kısa Sınav | |
7 | JavaScript-I | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
8 | JavaScript-II | |
9 | JavaScript-III | |
10 | Responsive Web Sayfası 1 | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
11 | Responsive Web Page 2 | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
12 | Örnek Web Sayfası Uygulaması | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
13 | Örnek Web Sayfası Uygulaması -2 | İlgili bölüm kitaptan okunacak. |
14 | Genel Tekrar ve Proje Sunumu | |
Kaynak |
HER YÖNÜYLE HTML EĞİTİM KİTABI, Erol Mesut Gün, 2023, Kodlab, ISBN:
9786059118866
CSS3 EĞİTİM KİTABI, Çağlar Sarıbıyık, Kodlab, ISBN:9786059118781
Front-End Back-End Development with HTML, CSS, JavaScript, JQuery, PHP, and MySQL, Jon Duckett, ISBN: 9781119813095, 1119813093, Wiley, 2022.
|
HTML and CSS, Design and Build Websites, Jon Duckett, ISBN: 9781118008188, 1118008189, Wiley, 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | X | | | |
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
| | | X | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
| | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:07Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:09