Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROGRAMLAMA DİLLERİ I | YBS2134100 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere bilgisayar çalışma ve işlem yapma prensiplerini sunarak, onları algoritmalar tasarlayıp, kodlayabilecek düzeye getirmektir. Python programlama dili kullanılacaktır. Konular şu kavramları kapsamaktadır: temel tipler, değişkenler, ifadeler, akış kontrol yapıları, fonksiyonlar, dosya operasyonları, sınıflar, numpy ve pandas kütüphaneleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Python ile programlamaya giriş.,Python'da Temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler,Akış kontrolü: Koşullu çalıştırma,Girdi ifadeleri, algoritma, sözde kod,Python'da Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri, for, while,Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue,Fonksiyonlar,Örnek uygulamalar,Karakter dizileri,Listeler,Sözlükler, demetler,numpy kütüphanesi,pandas kütüphanesi,numpy ve pandas kütüphaneleri ile veriseti uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Python programlama dilini öğrenirler. | 6 | A, F |
1.1 . Python programlama dili ile programlar geliştirebilecektir. | 6 | A |
2 . Temel problem çözme tekniklerini kullanabilecektir. | 6 | A, F |
2.1. Problemi analiz eder. | 6 | A, F |
3. Operatörleri tanımlar. | 6 | A, F |
3.1. Atama Operatörleri ile Arttırma ve Azaltma Operatörlerini kullanır. | 6 | A, F |
4 . Basit Karar- Verme ifadelerini kullanabilecektir. | 6 | A, F |
4.1 . Python dilinde akış kontrol yapıları (karar ve döngü ifadeleri) kullanabilecektir. | 6 | A, F |
5. Döngüleri ve Dizi Veri Yapısını kullanabilecektir. | 6 | A, F |
5.1 . “while, do....while ve for” Tekrar Yapılarını kullanır. | 6 | A, F |
5.2. foreach kullanır. | 6 | A, F |
6. Problemi algoritma, sözde kod, akış şeması şeklinde tasarlar. | 2 | F |
6.1. Python dilinde fonksiyonlar tasarlayabilecektir. | 6 | A, F |
6.2. Referans ile Fonksiyon Çağırır. | 6 | A, F |
7. Python dilinde çeşitli veri yapıları kullanabilecektir. | 2 | F |
7.1. Diziler ve listeleri kullanır. | 6 | A, F |
7.2. Tupple ve sözlük veri yapsını kullanır. | 6 | A, F |
8. Python programlama dilini kullanarak dosya girdi/çıktı operasyonları yürütebilecektir. | 6 | A, F |
8.1. Dosya ve Akışları kullanır. | 6 | F |
8.2. Dosya yazma ve okuma yapar. | 6 | A, F |
9. Veri bilimi hakkında bilgi sahibi olur. | 6 | A, F |
9.1. numpy kütüphanesini kullanarak veriseti üzerinde işlem yapar. | 6 | A, F |
9.2. pandas kütüphanesi kullanarak veriseti üzerinde işlem yapar. | 6 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Python ile programlamaya giriş. | Kitap İlgili Bölüm okuncak |
2 | Python'da Temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
3 | Akış kontrolü: Koşullu çalıştırma | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
4 | Girdi ifadeleri, algoritma, sözde kod | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
5 | Python'da Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri, for, while | Örnek uygulama hazırlanacak |
6 | Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
7 | Fonksiyonlar | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
8 | Örnek uygulamalar | Ara Sınav |
9 | Karakter dizileri | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
10 | Listeler | |
11 | Sözlükler, demetler | |
12 | numpy kütüphanesi | Kitaptan ilgili bölüm okunacak. |
13 | pandas kütüphanesi | |
14 | numpy ve pandas kütüphaneleri ile veriseti uygulamaları | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
Kaynak |
HER YÖNÜYLE PYTHON EĞİTİM KİTABI, FIRAT ÖZGÜL, 2023, Kodlab Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Charles Severance, CreateSpace Independent Publishing Platform, 978-1530051120 |
Python Programming Fundamentals, Kent D. Lee, ISBN 978-1-4471-6642-9 The Python Language Reference https://docs.python.org/3/reference/index.html Interactive Python Tutorial https://www.learnpython.org/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 5 | 35 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 7 | 49 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROGRAMLAMA DİLLERİ I | YBS2134100 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere bilgisayar çalışma ve işlem yapma prensiplerini sunarak, onları algoritmalar tasarlayıp, kodlayabilecek düzeye getirmektir. Python programlama dili kullanılacaktır. Konular şu kavramları kapsamaktadır: temel tipler, değişkenler, ifadeler, akış kontrol yapıları, fonksiyonlar, dosya operasyonları, sınıflar, numpy ve pandas kütüphaneleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Python ile programlamaya giriş.,Python'da Temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler,Akış kontrolü: Koşullu çalıştırma,Girdi ifadeleri, algoritma, sözde kod,Python'da Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri, for, while,Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue,Fonksiyonlar,Örnek uygulamalar,Karakter dizileri,Listeler,Sözlükler, demetler,numpy kütüphanesi,pandas kütüphanesi,numpy ve pandas kütüphaneleri ile veriseti uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Python programlama dilini öğrenirler. | 6 | A, F |
1.1 . Python programlama dili ile programlar geliştirebilecektir. | 6 | A |
2 . Temel problem çözme tekniklerini kullanabilecektir. | 6 | A, F |
2.1. Problemi analiz eder. | 6 | A, F |
3. Operatörleri tanımlar. | 6 | A, F |
3.1. Atama Operatörleri ile Arttırma ve Azaltma Operatörlerini kullanır. | 6 | A, F |
4 . Basit Karar- Verme ifadelerini kullanabilecektir. | 6 | A, F |
4.1 . Python dilinde akış kontrol yapıları (karar ve döngü ifadeleri) kullanabilecektir. | 6 | A, F |
5. Döngüleri ve Dizi Veri Yapısını kullanabilecektir. | 6 | A, F |
5.1 . “while, do....while ve for” Tekrar Yapılarını kullanır. | 6 | A, F |
5.2. foreach kullanır. | 6 | A, F |
6. Problemi algoritma, sözde kod, akış şeması şeklinde tasarlar. | 2 | F |
6.1. Python dilinde fonksiyonlar tasarlayabilecektir. | 6 | A, F |
6.2. Referans ile Fonksiyon Çağırır. | 6 | A, F |
7. Python dilinde çeşitli veri yapıları kullanabilecektir. | 2 | F |
7.1. Diziler ve listeleri kullanır. | 6 | A, F |
7.2. Tupple ve sözlük veri yapsını kullanır. | 6 | A, F |
8. Python programlama dilini kullanarak dosya girdi/çıktı operasyonları yürütebilecektir. | 6 | A, F |
8.1. Dosya ve Akışları kullanır. | 6 | F |
8.2. Dosya yazma ve okuma yapar. | 6 | A, F |
9. Veri bilimi hakkında bilgi sahibi olur. | 6 | A, F |
9.1. numpy kütüphanesini kullanarak veriseti üzerinde işlem yapar. | 6 | A, F |
9.2. pandas kütüphanesi kullanarak veriseti üzerinde işlem yapar. | 6 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Python ile programlamaya giriş. | Kitap İlgili Bölüm okuncak |
2 | Python'da Temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
3 | Akış kontrolü: Koşullu çalıştırma | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
4 | Girdi ifadeleri, algoritma, sözde kod | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
5 | Python'da Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri, for, while | Örnek uygulama hazırlanacak |
6 | Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
7 | Fonksiyonlar | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
8 | Örnek uygulamalar | Ara Sınav |
9 | Karakter dizileri | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
10 | Listeler | |
11 | Sözlükler, demetler | |
12 | numpy kütüphanesi | Kitaptan ilgili bölüm okunacak. |
13 | pandas kütüphanesi | |
14 | numpy ve pandas kütüphaneleri ile veriseti uygulamaları | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
Kaynak |
HER YÖNÜYLE PYTHON EĞİTİM KİTABI, FIRAT ÖZGÜL, 2023, Kodlab Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Charles Severance, CreateSpace Independent Publishing Platform, 978-1530051120 |
Python Programming Fundamentals, Kent D. Lee, ISBN 978-1-4471-6642-9 The Python Language Reference https://docs.python.org/3/reference/index.html Interactive Python Tutorial https://www.learnpython.org/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |