Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GÖRSEL PROGLAMLAMA | MIS3212181 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin MS.NET Framework ortamını tam olarak öğrenmelerini sağlamak, .NET - Entegre Geliştirme Ortamını kullanabilecek düzeye getirmek ve görsel programlama dil özelliklerinin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş ,Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma,Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş ,C # ayrıntıları: İletişim kutuları ,TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü ,En yaygın diyalog kutuları ,WPF ve XAML olay denetleme ,LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları ,Proje çalışması ,Özel kontroller. ,Sınıf içi uygulama,Veri tabanı bağlantıları ,ADO.Net veritabanı bağlantısı,Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri,Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilgisayar programları yazmak için görsel programlama dilinin belirli özelliklerinin nasıl kullanılacağını ve ve çalışma zamanı hatalarını nasıl halledebileceğini gösterebilir. | 6 | F |
1.1. Toolbox elemanları ile form tasarımı yapar. | 6 | F |
1.2. Değişkenleri kullanarak hesaplama işlemlerini yapar. | 6 | A, F |
2. Masaüstü uygulamaları tasarlayıp geliştirir. | 6 | F |
2.1. WPF ile Form tasarımı yapar. | 6 | F |
2.2. WPF ile basit bir otomasyon arayüzü hazırlar. | 6 | F |
3. Görsel programlama dilinin belirli özelliklerini kullanır. | 6 | F |
3.1. Basit sorgulamalar yapar. | 6 | F |
3.2. Form application ve WPF ile görsel tasarım yapar. | 6 | F |
4. Kullanıcı ara yüzlerinin tasarımını yapar. | 6 | F |
4.1. Form application kullanarak form tasarımı yapar. | 6 | F |
4.2. Form applicaiton kullarak basit otomasyon tasarımını yapar. | 6 | F |
5. Görsel programlama ile veritabanı işlemleri yapar. | 6 | F |
5.1. Yerel veri tabanına bağlanmak ve verileri listeler | 6 | F |
5.2. Yerel veritabanında verileri işlemek, Yerel veritabanında istenilen kayda / kayıtlara ulaşır. | 6 | F |
6. ADO.Net ile veritabanı işlemleri yapar. | 6 | A, F |
6.1. ADO.Net ile Ekleme ve Silme İşlemlerini yapar. | 6 | F |
6.2. ADO.Net ile listeleme ve güncelleştirme İşlemlerini yapar. | 6 | F |
7. Entity Framework ile DbFirst Yapısını kullanarak veritabanı işlemleri yapar. | 6 | F |
7.1. Ekleme, silme ve güncelleştirme yapar. | 6 | F |
7.2. Veritabanından silme işlemini yapar. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş | |
1 | Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma | |
2 | Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş | |
3 | C # ayrıntıları: İletişim kutuları | |
4 | TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü | |
5 | En yaygın diyalog kutuları | |
6 | WPF ve XAML olay denetleme | |
7 | LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları | |
8 | Proje çalışması | |
9 | Özel kontroller. | |
10 | Sınıf içi uygulama | |
11 | Veri tabanı bağlantıları | |
12 | ADO.Net veritabanı bağlantısı | |
13 | Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri | |
14 | Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri | |
Kaynak |
Hands-On Visual Studio 2022: A developer's guide to exploring new features and best practices in VS2022 for maximum productivity
by Miguel Angel Teheran Garcia (Author), Hector Uriel Perez Rojas (Author), |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | X | | |
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | X | | |
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | | | X | | |
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GÖRSEL PROGLAMLAMA | MIS3212181 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin MS.NET Framework ortamını tam olarak öğrenmelerini sağlamak, .NET - Entegre Geliştirme Ortamını kullanabilecek düzeye getirmek ve görsel programlama dil özelliklerinin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş ,Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma,Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş ,C # ayrıntıları: İletişim kutuları ,TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü ,En yaygın diyalog kutuları ,WPF ve XAML olay denetleme ,LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları ,Proje çalışması ,Özel kontroller. ,Sınıf içi uygulama,Veri tabanı bağlantıları ,ADO.Net veritabanı bağlantısı,Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri,Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilgisayar programları yazmak için görsel programlama dilinin belirli özelliklerinin nasıl kullanılacağını ve ve çalışma zamanı hatalarını nasıl halledebileceğini gösterebilir. | 6 | F |
1.1. Toolbox elemanları ile form tasarımı yapar. | 6 | F |
1.2. Değişkenleri kullanarak hesaplama işlemlerini yapar. | 6 | A, F |
2. Masaüstü uygulamaları tasarlayıp geliştirir. | 6 | F |
2.1. WPF ile Form tasarımı yapar. | 6 | F |
2.2. WPF ile basit bir otomasyon arayüzü hazırlar. | 6 | F |
3. Görsel programlama dilinin belirli özelliklerini kullanır. | 6 | F |
3.1. Basit sorgulamalar yapar. | 6 | F |
3.2. Form application ve WPF ile görsel tasarım yapar. | 6 | F |
4. Kullanıcı ara yüzlerinin tasarımını yapar. | 6 | F |
4.1. Form application kullanarak form tasarımı yapar. | 6 | F |
4.2. Form applicaiton kullarak basit otomasyon tasarımını yapar. | 6 | F |
5. Görsel programlama ile veritabanı işlemleri yapar. | 6 | F |
5.1. Yerel veri tabanına bağlanmak ve verileri listeler | 6 | F |
5.2. Yerel veritabanında verileri işlemek, Yerel veritabanında istenilen kayda / kayıtlara ulaşır. | 6 | F |
6. ADO.Net ile veritabanı işlemleri yapar. | 6 | A, F |
6.1. ADO.Net ile Ekleme ve Silme İşlemlerini yapar. | 6 | F |
6.2. ADO.Net ile listeleme ve güncelleştirme İşlemlerini yapar. | 6 | F |
7. Entity Framework ile DbFirst Yapısını kullanarak veritabanı işlemleri yapar. | 6 | F |
7.1. Ekleme, silme ve güncelleştirme yapar. | 6 | F |
7.2. Veritabanından silme işlemini yapar. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş | |
1 | Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma | |
2 | Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş | |
3 | C # ayrıntıları: İletişim kutuları | |
4 | TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü | |
5 | En yaygın diyalog kutuları | |
6 | WPF ve XAML olay denetleme | |
7 | LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları | |
8 | Proje çalışması | |
9 | Özel kontroller. | |
10 | Sınıf içi uygulama | |
11 | Veri tabanı bağlantıları | |
12 | ADO.Net veritabanı bağlantısı | |
13 | Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri | |
14 | Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri | |
Kaynak |
Hands-On Visual Studio 2022: A developer's guide to exploring new features and best practices in VS2022 for maximum productivity
by Miguel Angel Teheran Garcia (Author), Hector Uriel Perez Rojas (Author), |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | X | | |
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | X | | |
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | | | X | | |
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:13