Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | MIS2210874 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan davranışının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek, insanları anlamak ve yönetmek için en önemli anahtardır. Dersin temel amacı insan hakkında tam bir anlayış sergilemeye, davranışları tahmin etmeye ve aynı zamanda onu olumlu yönde yönlendirmenin yollarını öğretmeye çalışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Davranış Bilimlerine Giriş,Algı,Tutum,Atıf,Duygular,Motivasyon,Gruplar,Duygusal ve Sosyal Bulaşma,Kültür, Sosyalleşme ve Kişilik,Sosyal Etki ve Uyum,Öğrenme,İzlenim Yönetimi,Savunma Mekanizmaları,İletişim ve Çatışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları yorumlayabilecektir. | 9 | A |
1.1 İnsan davranışı ile ilgili temel kavramları tanımlar. | | |
1.2 İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar. | | |
2. Algılama ve öğrenme süreçlerini ifade edebilecektir. | 9 | A |
2.1 Algılama ve algı yanılmalarını açıklar. | | |
2.2 Atfetmeyi etkileyen faktörleri listeler. | | |
2.3 Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini özetler. | | |
3. İnsan davranışlarının nedenlerini değerlendirebilecektir | 9 | A, E |
3.1 Kişilik teorilerini ve kişilik özelliklerini yorumlar. | | |
3.2 Motivasyon kaynaklarını tanımlar. | | |
4. Kişinin çevresi ile etkileşimini değerlendirebilecektir | 9 | A |
4.1 Kişilerin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yerini yorumlar. | | |
4.2 Kültürel farklılıkları açıklar. | | |
4.3 Değer ve inançlar sisteminin bireyler üzerindeki etkisini değerlendirir. | | |
5. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda teorik ve pratik bilgileri analiz edebilecektir. | 9 | A |
5.1 Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder. | | |
5.2 Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri açıklar. | | |
5.3 Stresle baş etme yöntemlerini özetler. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | |
2 | Algı | |
3 | Tutum | |
4 | Atıf | |
5 | Duygular | |
6 | Motivasyon | |
7 | Gruplar | |
8 | Duygusal ve Sosyal Bulaşma | |
9 | Kültür, Sosyalleşme ve Kişilik | |
10 | Sosyal Etki ve Uyum | |
11 | Öğrenme | |
12 | İzlenim Yönetimi | |
13 | Savunma Mekanizmaları | |
14 | İletişim ve Çatışma | |
Kaynak |
Schinka, J. A., Velicer, W. F., & Weiner, I. B. (Eds.). (2013). Handbook of psychology: Research methods in psychology (2nd ed.). John Wiley & Sons, Inc. |
Güney, S. (2017). Davranış Bilimleri. (10. basım). Nobel Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | |
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | X | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | | X | | | |
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 3 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | MIS2210874 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan davranışının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek, insanları anlamak ve yönetmek için en önemli anahtardır. Dersin temel amacı insan hakkında tam bir anlayış sergilemeye, davranışları tahmin etmeye ve aynı zamanda onu olumlu yönde yönlendirmenin yollarını öğretmeye çalışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Davranış Bilimlerine Giriş,Algı,Tutum,Atıf,Duygular,Motivasyon,Gruplar,Duygusal ve Sosyal Bulaşma,Kültür, Sosyalleşme ve Kişilik,Sosyal Etki ve Uyum,Öğrenme,İzlenim Yönetimi,Savunma Mekanizmaları,İletişim ve Çatışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları yorumlayabilecektir. | 9 | A |
1.1 İnsan davranışı ile ilgili temel kavramları tanımlar. | | |
1.2 İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar. | | |
2. Algılama ve öğrenme süreçlerini ifade edebilecektir. | 9 | A |
2.1 Algılama ve algı yanılmalarını açıklar. | | |
2.2 Atfetmeyi etkileyen faktörleri listeler. | | |
2.3 Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini özetler. | | |
3. İnsan davranışlarının nedenlerini değerlendirebilecektir | 9 | A, E |
3.1 Kişilik teorilerini ve kişilik özelliklerini yorumlar. | | |
3.2 Motivasyon kaynaklarını tanımlar. | | |
4. Kişinin çevresi ile etkileşimini değerlendirebilecektir | 9 | A |
4.1 Kişilerin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yerini yorumlar. | | |
4.2 Kültürel farklılıkları açıklar. | | |
4.3 Değer ve inançlar sisteminin bireyler üzerindeki etkisini değerlendirir. | | |
5. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda teorik ve pratik bilgileri analiz edebilecektir. | 9 | A |
5.1 Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder. | | |
5.2 Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri açıklar. | | |
5.3 Stresle baş etme yöntemlerini özetler. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | |
2 | Algı | |
3 | Tutum | |
4 | Atıf | |
5 | Duygular | |
6 | Motivasyon | |
7 | Gruplar | |
8 | Duygusal ve Sosyal Bulaşma | |
9 | Kültür, Sosyalleşme ve Kişilik | |
10 | Sosyal Etki ve Uyum | |
11 | Öğrenme | |
12 | İzlenim Yönetimi | |
13 | Savunma Mekanizmaları | |
14 | İletişim ve Çatışma | |
Kaynak |
Schinka, J. A., Velicer, W. F., & Weiner, I. B. (Eds.). (2013). Handbook of psychology: Research methods in psychology (2nd ed.). John Wiley & Sons, Inc. |
Güney, S. (2017). Davranış Bilimleri. (10. basım). Nobel Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | |
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | X | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | | X | | | |
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:13