Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ VE MESLEK AHLAKI | MIS3271490 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şenay ÇAYLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste profesyonellerin örgütsel yaşamdaki etik davranışları ve örgütlerin etik davranışları ayrıntılı olarak incelenmektedir. Bu ders etik teori ve uygulamaları işletme yönetimine uygular. Bu derste farklı etik sistemler, kültürel farklılıklar ve kuruluşların etik programları geliştirme ve uygulama yolları gözden geçirilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş etiğinin önemi,Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim,Yeni iş etiği konuları,İş etiğinin kurumsallaşması,etik karar verme ve etik liderlik,Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler,Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü,Etkili bir etik program geliştirme,Etik programların uygulanması ve denetlenmesi,Etik düşüncenin evrenselleşmesi,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 İşletmelerde etik konusu açıklayabilir. | 16, 9 | A |
1.1 İşletmelerdeki etik sorunları tanır ve çözer. | | |
1.2 İş etiğinin sistematik etik mantığını güvenler uygular ve bunları iş ahlakının kavramlarını, mantığını ve retorik kurallarını kullanarak sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | | |
1.3 İş etiğinin teorik temellerini tanımlar,açıklar ve örneklerle açıklar. | | |
2 İş ve ekonomi kavramları konusundaki bilgilerini etik bir bakış açısıyla açıklayabilir. | 16, 9 | A |
2.1 Etik davranışın işletme ve toplum için önemini açıklar ve örneklerle gösterir. | | |
2.2 İş değerlerinde ve etik boyutun iş ve iş yerlerinde karar vermedeki önemini yansıtmak ve eleştirel olarak inceler. | | |
2.3 Etik dışı işyeri davranışlarını ve bunlarla mücadele yöntemini öğrenir | | |
3 Etik davranışın kavramsal kökenini açıklayabilir. | 16, 9 | A |
3.1 Etik teori modellerini öğrenir | | |
3.2 İş etiği modellerini detaylı bir şekilde öğrenir | | |
4 Öğrenci etik prensipleri iş ile bütünleştirebilir. | 16, 9 | A |
4.1 Etik iş planı yapmayı öğrenir. | | |
4.2 Etik iş modeli kurma yöntemlerini öğrenir | | |
5. Öğrenci etik dışı iş yeri davranışlarını tespit edebilir. | 16, 9 | A |
5.1 Etik dışı davranış çeşitlerini öğrenir. | | |
5.2 Etik dışı davranışla mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İş etiğinin önemi | |
2 | Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim | |
3 | Yeni iş etiği konuları | |
4 | İş etiğinin kurumsallaşması | |
5 | etik karar verme ve etik liderlik | |
5 | Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler | |
7 | Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü | |
8 | Etkili bir etik program geliştirme | |
9 | Etik programların uygulanması ve denetlenmesi | |
10 | Etik düşüncenin evrenselleşmesi | |
11 | Sunumlar ve tartışma | |
12 | Sunumlar ve tartışma | |
13 | Sunumlar ve tartışma | |
14 | sınav | |
Kaynak |
Business ethics concept and cases - Pearson 7th edition (2013) |
1. Ferrell, O. C., & Fraedrich, J. (2021). Business ethics: Ethical decision making and cases. Cengage learning.
2. Hartman, L. P., DesJardins, J., & MacDonald, C. (2011). Decision making for personal integrity & social responsibility. Business Ethics, McGraw Hill International, New York |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | |
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | | | | | |
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | X | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ VE MESLEK AHLAKI | MIS3271490 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şenay ÇAYLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste profesyonellerin örgütsel yaşamdaki etik davranışları ve örgütlerin etik davranışları ayrıntılı olarak incelenmektedir. Bu ders etik teori ve uygulamaları işletme yönetimine uygular. Bu derste farklı etik sistemler, kültürel farklılıklar ve kuruluşların etik programları geliştirme ve uygulama yolları gözden geçirilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş etiğinin önemi,Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim,Yeni iş etiği konuları,İş etiğinin kurumsallaşması,etik karar verme ve etik liderlik,Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler,Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü,Etkili bir etik program geliştirme,Etik programların uygulanması ve denetlenmesi,Etik düşüncenin evrenselleşmesi,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 İşletmelerde etik konusu açıklayabilir. | 16, 9 | A |
1.1 İşletmelerdeki etik sorunları tanır ve çözer. | | |
1.2 İş etiğinin sistematik etik mantığını güvenler uygular ve bunları iş ahlakının kavramlarını, mantığını ve retorik kurallarını kullanarak sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar. | | |
1.3 İş etiğinin teorik temellerini tanımlar,açıklar ve örneklerle açıklar. | | |
2 İş ve ekonomi kavramları konusundaki bilgilerini etik bir bakış açısıyla açıklayabilir. | 16, 9 | A |
2.1 Etik davranışın işletme ve toplum için önemini açıklar ve örneklerle gösterir. | | |
2.2 İş değerlerinde ve etik boyutun iş ve iş yerlerinde karar vermedeki önemini yansıtmak ve eleştirel olarak inceler. | | |
2.3 Etik dışı işyeri davranışlarını ve bunlarla mücadele yöntemini öğrenir | | |
3 Etik davranışın kavramsal kökenini açıklayabilir. | 16, 9 | A |
3.1 Etik teori modellerini öğrenir | | |
3.2 İş etiği modellerini detaylı bir şekilde öğrenir | | |
4 Öğrenci etik prensipleri iş ile bütünleştirebilir. | 16, 9 | A |
4.1 Etik iş planı yapmayı öğrenir. | | |
4.2 Etik iş modeli kurma yöntemlerini öğrenir | | |
5. Öğrenci etik dışı iş yeri davranışlarını tespit edebilir. | 16, 9 | A |
5.1 Etik dışı davranış çeşitlerini öğrenir. | | |
5.2 Etik dışı davranışla mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İş etiğinin önemi | |
2 | Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim | |
3 | Yeni iş etiği konuları | |
4 | İş etiğinin kurumsallaşması | |
5 | etik karar verme ve etik liderlik | |
5 | Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler | |
7 | Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü | |
8 | Etkili bir etik program geliştirme | |
9 | Etik programların uygulanması ve denetlenmesi | |
10 | Etik düşüncenin evrenselleşmesi | |
11 | Sunumlar ve tartışma | |
12 | Sunumlar ve tartışma | |
13 | Sunumlar ve tartışma | |
14 | sınav | |
Kaynak |
Business ethics concept and cases - Pearson 7th edition (2013) |
1. Ferrell, O. C., & Fraedrich, J. (2021). Business ethics: Ethical decision making and cases. Cengage learning.
2. Hartman, L. P., DesJardins, J., & MacDonald, C. (2011). Decision making for personal integrity & social responsibility. Business Ethics, McGraw Hill International, New York |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | |
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | | | | | |
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | X | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:13