Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOKU VE GENETİK MÜHENDİSLİĞİ | BME4210778 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ŞENSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge ŞENSOY, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Doku ve Genetik Mühendisliği |
Dersin Amacı | Tissue engineering is a field that aims to regenerate or repair diseased or injured tissues and organs in the body. Tissue engineering encompasses several different sciences such as biology, chemistry, material science, engineering, immunology and transplantation. The course provides a general understanding of tissue growth and development as well as the tools and theoretical information necessary to design tissues and organs; and will use student-directed learning as the teaching tool to introduce students to the concepts, principles, and applications of tissue engineering. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Dersi: Ders İçerik Tanıtımı,Doku Mühendisliğine Giriş,Genetik Mühendisliği Doku Mühendisliği’ne Nasıl Destek Sağlıyor,Kök Hücre Doku Mühendisliği,Doku Mühendisliği Uygulamaları İçin Polimerik Yapı iskeleleri ,Doku Mühendisliği İskele Üretim Yöntemleri,3-Boyutlu Organ Baskısı ve Hücre Kapsülleme,İmmünolojide Temel Bilgiler ve Biyomalzemelere Bağışıklık Konakçı Yanıtı,Hücre Dışı Matris: Yapı İşlevi ve Doku Mühendisliğine Uygulama,Doku Mühendisliği için Mikrovasküler Görüntüleme Yöntemleri,In Vitro & In Vivo Test Yöntemleri,Doku Mühendisliği Uygulamalarında Standartlar ve Düzenlemeler: ISO, FDA vb.,Dönem Projesi Sunumları,Doku Mühendisliğinde Uygulamalı Konular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doku mühendisliğini farklı disiplinlerden oluşan önemli bir yaklaşım olarak tanımlayabilecek | 10, 13, 14, 37, 5, 9 | A, F |
Doku mühendisliğinde farklı strateji ve yaklaşımları ayrı ayrı tanımlayabilecek | 10, 14, 2, 5 | A, F |
Doku mühendisliğinde farklı deneysel teknikleri analiz edebilecek, değerlendirebilecek, betimleyebilecek ve karşılaştırabilecek | 10, 14, 5 | A, F |
Bir doku mühendisliği araştırmasının deneysel kurgusunu anlayabilecek | 10, 37, 4, 5 | A, F |
Doku mühendisliğindeki zorlukları anlamak ve çözmek için biyoloji, malzeme bilimi, mühendislik ve tıp alanındaki kişisel bilgilerini birleştirebilme yeteneği kazanacak | 10, 18, 2, 5 | A, F |
Doku mühendisliği preklinik ve klinik uygulamaları için ulusal ve evrensel standartları tanımlayabilecektir | 10, 18, 2, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dersi: Ders İçerik Tanıtımı | |
2 | Doku Mühendisliğine Giriş | |
3 | Genetik Mühendisliği Doku Mühendisliği’ne Nasıl Destek Sağlıyor | |
4 | Kök Hücre Doku Mühendisliği | |
5 | Doku Mühendisliği Uygulamaları İçin Polimerik Yapı iskeleleri | |
6 | Doku Mühendisliği İskele Üretim Yöntemleri | |
7 | 3-Boyutlu Organ Baskısı ve Hücre Kapsülleme | |
8 | İmmünolojide Temel Bilgiler ve Biyomalzemelere Bağışıklık Konakçı Yanıtı | |
9 | Hücre Dışı Matris: Yapı İşlevi ve Doku Mühendisliğine Uygulama | |
10 | Doku Mühendisliği için Mikrovasküler Görüntüleme Yöntemleri | |
11 | In Vitro & In Vivo Test Yöntemleri | |
12 | Doku Mühendisliği Uygulamalarında Standartlar ve Düzenlemeler: ISO, FDA vb. | |
13 | Dönem Projesi Sunumları | |
14 | Doku Mühendisliğinde Uygulamalı Konular |
Kaynak |
(1) Migliaresi, Claudio, and Antonella Motta. Scaffolds for tissue engineering: Biological design, materials, and fabrication. Jenny Stanford Publishing, 2014. (2) Birla, Ravi. Introduction to tissue engineering: applications and challenges. John Wiley & Sons, 2014. (3) Bronzino, Joseph D., and Donald R. Peterson. Tissue engineering and artificial organs. CRC press, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 20 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOKU VE GENETİK MÜHENDİSLİĞİ | BME4210778 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ŞENSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge ŞENSOY, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Doku ve Genetik Mühendisliği |
Dersin Amacı | Tissue engineering is a field that aims to regenerate or repair diseased or injured tissues and organs in the body. Tissue engineering encompasses several different sciences such as biology, chemistry, material science, engineering, immunology and transplantation. The course provides a general understanding of tissue growth and development as well as the tools and theoretical information necessary to design tissues and organs; and will use student-directed learning as the teaching tool to introduce students to the concepts, principles, and applications of tissue engineering. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Dersi: Ders İçerik Tanıtımı,Doku Mühendisliğine Giriş,Genetik Mühendisliği Doku Mühendisliği’ne Nasıl Destek Sağlıyor,Kök Hücre Doku Mühendisliği,Doku Mühendisliği Uygulamaları İçin Polimerik Yapı iskeleleri ,Doku Mühendisliği İskele Üretim Yöntemleri,3-Boyutlu Organ Baskısı ve Hücre Kapsülleme,İmmünolojide Temel Bilgiler ve Biyomalzemelere Bağışıklık Konakçı Yanıtı,Hücre Dışı Matris: Yapı İşlevi ve Doku Mühendisliğine Uygulama,Doku Mühendisliği için Mikrovasküler Görüntüleme Yöntemleri,In Vitro & In Vivo Test Yöntemleri,Doku Mühendisliği Uygulamalarında Standartlar ve Düzenlemeler: ISO, FDA vb.,Dönem Projesi Sunumları,Doku Mühendisliğinde Uygulamalı Konular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doku mühendisliğini farklı disiplinlerden oluşan önemli bir yaklaşım olarak tanımlayabilecek | 10, 13, 14, 37, 5, 9 | A, F |
Doku mühendisliğinde farklı strateji ve yaklaşımları ayrı ayrı tanımlayabilecek | 10, 14, 2, 5 | A, F |
Doku mühendisliğinde farklı deneysel teknikleri analiz edebilecek, değerlendirebilecek, betimleyebilecek ve karşılaştırabilecek | 10, 14, 5 | A, F |
Bir doku mühendisliği araştırmasının deneysel kurgusunu anlayabilecek | 10, 37, 4, 5 | A, F |
Doku mühendisliğindeki zorlukları anlamak ve çözmek için biyoloji, malzeme bilimi, mühendislik ve tıp alanındaki kişisel bilgilerini birleştirebilme yeteneği kazanacak | 10, 18, 2, 5 | A, F |
Doku mühendisliği preklinik ve klinik uygulamaları için ulusal ve evrensel standartları tanımlayabilecektir | 10, 18, 2, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dersi: Ders İçerik Tanıtımı | |
2 | Doku Mühendisliğine Giriş | |
3 | Genetik Mühendisliği Doku Mühendisliği’ne Nasıl Destek Sağlıyor | |
4 | Kök Hücre Doku Mühendisliği | |
5 | Doku Mühendisliği Uygulamaları İçin Polimerik Yapı iskeleleri | |
6 | Doku Mühendisliği İskele Üretim Yöntemleri | |
7 | 3-Boyutlu Organ Baskısı ve Hücre Kapsülleme | |
8 | İmmünolojide Temel Bilgiler ve Biyomalzemelere Bağışıklık Konakçı Yanıtı | |
9 | Hücre Dışı Matris: Yapı İşlevi ve Doku Mühendisliğine Uygulama | |
10 | Doku Mühendisliği için Mikrovasküler Görüntüleme Yöntemleri | |
11 | In Vitro & In Vivo Test Yöntemleri | |
12 | Doku Mühendisliği Uygulamalarında Standartlar ve Düzenlemeler: ISO, FDA vb. | |
13 | Dönem Projesi Sunumları | |
14 | Doku Mühendisliğinde Uygulamalı Konular |
Kaynak |
(1) Migliaresi, Claudio, and Antonella Motta. Scaffolds for tissue engineering: Biological design, materials, and fabrication. Jenny Stanford Publishing, 2014. (2) Birla, Ravi. Introduction to tissue engineering: applications and challenges. John Wiley & Sons, 2014. (3) Bronzino, Joseph D., and Donald R. Peterson. Tissue engineering and artificial organs. CRC press, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |