Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK I | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özge BİÇER ÖDEMİŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özge BİÇER ÖDEMİŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel matematik kavram, metot ve tekniklerini verip; mühendislik alanında ki uygulamalarını öğretmek. Mühendislik alanındaki araştırma ve çalışmalar için alt yapı hazırlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fonksiyonlar,Fonksiyonlar,Limit ve Süreklilik,Limit ve Süreklilik,Türev,Türev,Türevin Uygulamaları,Türevin Uygulamaları,İntegral,İntegral,Belirli İntegrallerin Uygulamaları,Belirli İntegrallerin Uygulamaları,Transendental Fonksiyonlar,Transendental Fonksiyonlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tek değişkenli fonksiyonları, grafiklerini ve limitlerini grafiksel, sayısal ve cebirsel olarak çözmek için yorumlar. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
2. Süreklilik ve türevlenebilirlik kavramlarını cebirsel ve ileri düzey fonksiyonlara uygular. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
3. Türev kurallarını kullanarak fonksiyonların türevlerini hesaplar ve fonksiyonun değişim oranları, minimum ve maksimum değerleri, iç ve dış bükey olma durumu ve grafiğini çizme gibi uygulamaları gerçekleştirir. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
4. Belirli ve belirsiz integralleri hesaplamak için Analizin Temel Teoremini ve integrasyon tekniklerini uygular. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
5. Eğriler arasında kalan alanı veya bir cismin hacmini hesaplamak için integrasyon tekniklerini kullanır. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
6. Belirli integral ve genelleştirilmiş (has olmayan) integral kavramlarını karşılaştırır ve hesaplar. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fonksiyonlar | Kitap Bölümü 1.1, 1.2, 1.4, 1.5 |
2 | Fonksiyonlar | Kitap Bölümleri 1.3, 1.6, 11.1,11.2 |
3 | Limit ve Süreklilik | Kitap Bölümleri 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 |
4 | Limit ve Süreklilik | Kitap Bölümleri 2.5, 2.6 |
5 | Türev | Kitap Bölümleri 3.2, 3.3, 3.4 |
6 | Türev | Kitap Bölümleri 3.5, 3.6, 3.7, 11.2 |
7 | Türevin Uygulamaları | Kitap Bölümleri 4.1, 4.2, 4.3, 4.4 |
8 | Türevin Uygulamaları | Kitap Bölümleri 3.11, 4.4, 4.5 |
9 | İntegral | Kitap Bölümleri 5.1, 5.2, 5.3, 5.4 |
10 | İntegral | Kitap Bölümleri 5.5, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5 |
11 | Belirli İntegrallerin Uygulamaları | Kitap Bölümü 5.6, 6.1 |
12 | Belirli İntegrallerin Uygulamaları | Kitap Bölümü 6.2, 6.3 |
13 | Transendental Fonksiyonlar | Kitap Bölümü 7.1, 7.2 |
14 | Transendental Fonksiyonlar | Kitap Bölümü 8.8 |
Kaynak |
Thomas’ Calculus, 12th ed., G. B. Thomas, Jr. and M. D. Weir and J. Hass, Addison-Wesley, 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK I | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özge BİÇER ÖDEMİŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özge BİÇER ÖDEMİŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel matematik kavram, metot ve tekniklerini verip; mühendislik alanında ki uygulamalarını öğretmek. Mühendislik alanındaki araştırma ve çalışmalar için alt yapı hazırlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fonksiyonlar,Fonksiyonlar,Limit ve Süreklilik,Limit ve Süreklilik,Türev,Türev,Türevin Uygulamaları,Türevin Uygulamaları,İntegral,İntegral,Belirli İntegrallerin Uygulamaları,Belirli İntegrallerin Uygulamaları,Transendental Fonksiyonlar,Transendental Fonksiyonlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tek değişkenli fonksiyonları, grafiklerini ve limitlerini grafiksel, sayısal ve cebirsel olarak çözmek için yorumlar. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
2. Süreklilik ve türevlenebilirlik kavramlarını cebirsel ve ileri düzey fonksiyonlara uygular. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
3. Türev kurallarını kullanarak fonksiyonların türevlerini hesaplar ve fonksiyonun değişim oranları, minimum ve maksimum değerleri, iç ve dış bükey olma durumu ve grafiğini çizme gibi uygulamaları gerçekleştirir. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
4. Belirli ve belirsiz integralleri hesaplamak için Analizin Temel Teoremini ve integrasyon tekniklerini uygular. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
5. Eğriler arasında kalan alanı veya bir cismin hacmini hesaplamak için integrasyon tekniklerini kullanır. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
6. Belirli integral ve genelleştirilmiş (has olmayan) integral kavramlarını karşılaştırır ve hesaplar. | 12, 14, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fonksiyonlar | Kitap Bölümü 1.1, 1.2, 1.4, 1.5 |
2 | Fonksiyonlar | Kitap Bölümleri 1.3, 1.6, 11.1,11.2 |
3 | Limit ve Süreklilik | Kitap Bölümleri 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 |
4 | Limit ve Süreklilik | Kitap Bölümleri 2.5, 2.6 |
5 | Türev | Kitap Bölümleri 3.2, 3.3, 3.4 |
6 | Türev | Kitap Bölümleri 3.5, 3.6, 3.7, 11.2 |
7 | Türevin Uygulamaları | Kitap Bölümleri 4.1, 4.2, 4.3, 4.4 |
8 | Türevin Uygulamaları | Kitap Bölümleri 3.11, 4.4, 4.5 |
9 | İntegral | Kitap Bölümleri 5.1, 5.2, 5.3, 5.4 |
10 | İntegral | Kitap Bölümleri 5.5, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5 |
11 | Belirli İntegrallerin Uygulamaları | Kitap Bölümü 5.6, 6.1 |
12 | Belirli İntegrallerin Uygulamaları | Kitap Bölümü 6.2, 6.3 |
13 | Transendental Fonksiyonlar | Kitap Bölümü 7.1, 7.2 |
14 | Transendental Fonksiyonlar | Kitap Bölümü 8.8 |
Kaynak |
Thomas’ Calculus, 12th ed., G. B. Thomas, Jr. and M. D. Weir and J. Hass, Addison-Wesley, 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |