Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEKANİK | BME3134010 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, • mühendislik ve bilimde biyomekaniğin rolünü anlamalarını, • biyolojik sistemlerin mekanik davranışını analiz etmek için mekaniğin ilkelerini tanımalarını, • matematiğin ilgili kavramlarını ve fiziğin temel yasalarını kullanarak biyomekanik sistemlerin hareketini analiz etmeleri için çözümler geliştirmelerini, • mekanik elemanlar ile insane vücüdu kısımlarının benzerliğine dayanan çeşitli biyomekanik modellerin analizini ve benzetimini yapmalarını, • hesaplama araçlarını kullanarak biyomekanik modelleri analiz etme, yorumlama ve sunma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyomekaniğe Giriş,Biyomekaniğin Uygulamaları, Biyomekaniğin Temelleri, Kuvvet Vektörleri,Kuvvet Sistemlerinin Bileşkesi, Belirli bir Eksen etrafındaki Kuvvetin Momenti, İkiz Kuvvet Momenti, Kuvvet Tipleri, Bir Cisimciğin Dengesi, Serbest Cisim Diyagramı, Statik: Newton Yasası, Denge Denklemleri, Kısıtlar ve Tepkiler, Destekleyici Yapılar,Yayılı Yükleme, Rijit Cismin Dengesi, Destek Tepkimeleri, Denge Denklemleri, İkiz Kuvvet Elemanları,Üç Kuvvet Elemanları, 3B Serbest Cisim Diyagramları, Denge Denklemleri, Kısıtlamalar ve Statik Belirleme,Statiğin Biyomekaniğe Uygulamaları (Dirsek Mekaniği, Omuz Mekaniği, Omurilik Mekaniği, Kalça Mekaniği, Diz Mekaniği) ,Statiğin Biyomekaniğe Uygulamaları (Omurga Mekaniği, Kalça Mekaniği, Diz Mekaniği),İç Kuvvetler ve Momentler, Eksenel Kuvvet, Kesme Kuvveti, Eğilme Momenti, Bükülme Momenti,Kesme ve Moment Denklemleri ve Diyagramları, Biyomekanik alanda uygulamaları, Kuru Sürtünmenin Özellikleri & Kuru Sürtünmeyi İçeren Problemler,Ağırlık Merkezi, Kütle Merkezi ve Bir Cismin Merkez Noktası, Alanlar İçin Atalet Momentlerinin Tanımı,Kompozit Alanlar için Paralel Eksen Teoremi, Dönme Yarıçapı ve Atalet Momenti,Bir Alan için Atalet Çarpımı, Bir Alan için Eğik Eksenlere Göre Atalet Momentleri, Mohr Dairesinde Eylemsizlik Momentleri, Kütle Atalet Momenti,İşin Tanımı, Sanal İş Prensibi, Sisteme Bağlı Katı Cisimler için Sanal Çalışma Prensibi,Korunumlu Kuvvetler, Potansiyel Enerji, Denge için Potansiyel Enerji Kriteri, Denge Konfigürasyonunun Kararlılığı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Statik koşullar altındaki bir cismin modellemesini yapar ve biyomekanik alanda uygular. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
2. İnsan kas-iskelet sistemi gibi biyomekanik sistemlerin analizinde mekaniğin temel prensiplerini kullanır. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
4.Etkileşim içindeki iki nesneye etki eden statik ve dinamik sürtünme kuvvetinin etkisini analiz eder. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
3. Belirli bir noktada iç kesme kuvveti ve bükme momentini elde eder ve kesme moment diyagramlarında ifade eder. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
5. Bileşik bir cismin veya bir cismin ağırlık merkezi, kütle ve geometrik merkezi, eylemsizlik momenti ve kütle eylemsizlik momenti kavramlarını tanır ve bunları biyomekanik bir modelde uygular. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
6. Statik koşullar altında biyomekanik bir modelin MATLAB / SIMULINK, C ++, CAD benzetim ortamlarında teknik becerilerini kullanarak analiz ve benzetimini yapar. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomekaniğe Giriş,Biyomekaniğin Uygulamaları, Biyomekaniğin Temelleri, Kuvvet Vektörleri | Ders sunuları |
2 | Kuvvet Sistemlerinin Bileşkesi, Belirli bir Eksen etrafındaki Kuvvetin Momenti, İkiz Kuvvet Momenti, Kuvvet Tipleri, Bir Cisimciğin Dengesi, Serbest Cisim Diyagramı, Statik: Newton Yasası, Denge Denklemleri, Kısıtlar ve Tepkiler, Destekleyici Yapılar | Ders sunuları |
3 | Yayılı Yükleme, Rijit Cismin Dengesi, Destek Tepkimeleri, Denge Denklemleri, İkiz Kuvvet Elemanları | Ders sunuları |
4 | Üç Kuvvet Elemanları, 3B Serbest Cisim Diyagramları, Denge Denklemleri, Kısıtlamalar ve Statik Belirleme | Ders sunuları |
5 | Statiğin Biyomekaniğe Uygulamaları (Dirsek Mekaniği, Omuz Mekaniği, Omurilik Mekaniği, Kalça Mekaniği, Diz Mekaniği) | Ders sunuları |
6 | Statiğin Biyomekaniğe Uygulamaları (Omurga Mekaniği, Kalça Mekaniği, Diz Mekaniği) | Ders sunuları |
7 | İç Kuvvetler ve Momentler, Eksenel Kuvvet, Kesme Kuvveti, Eğilme Momenti, Bükülme Momenti | Ders sunuları |
8 | Kesme ve Moment Denklemleri ve Diyagramları, Biyomekanik alanda uygulamaları | Ders sunuları |
9 | Kuru Sürtünmenin Özellikleri & Kuru Sürtünmeyi İçeren Problemler | Ders sunuları |
10 | Ağırlık Merkezi, Kütle Merkezi ve Bir Cismin Merkez Noktası, Alanlar İçin Atalet Momentlerinin Tanımı | Ders sunuları |
11 | Kompozit Alanlar için Paralel Eksen Teoremi, Dönme Yarıçapı ve Atalet Momenti | Ders sunuları |
12 | Bir Alan için Atalet Çarpımı, Bir Alan için Eğik Eksenlere Göre Atalet Momentleri, Mohr Dairesinde Eylemsizlik Momentleri, Kütle Atalet Momenti | Ders sunuları |
13 | İşin Tanımı, Sanal İş Prensibi, Sisteme Bağlı Katı Cisimler için Sanal Çalışma Prensibi | Ders sunuları |
14 | Korunumlu Kuvvetler, Potansiyel Enerji, Denge için Potansiyel Enerji Kriteri, Denge Konfigürasyonunun Kararlılığı | Dersin sunuları |
Kaynak |
1. Russell C. Hibbeler: Engineering Mechanics: Statics & Dynamics (14. Basım), Prentice Hall, 2016, ISBN-9780133915457. 2. N. Özkaya, D. Leger, D. Goldsheyder, M. Nordin: Fundamentals of Biomechanics: Equilibrium, Motion, and Deformation (4. Basım), Springer, 2016, ISBN-9783319447384. |
1. Peter M. McGinniss: Biomechanics of Sport and Exercise (3. Baskı), Human Kinetics, Champaign, 2013, ISBN-13: 9780736089104. 2. J. Hamill, K. Knutzen, T. Derrick: Biomechanical Basis of Human Movement (4.Basım), Lippincott, Williams and Wilkins, 2014, ISBN-13:9781451177305. 3. John McLester, Peter St. Pierre: Applied Biomechanics: Concepts and Connections (1.Basım), 2008, ISBN-13: 9780495105862. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEKANİK | BME3134010 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, • mühendislik ve bilimde biyomekaniğin rolünü anlamalarını, • biyolojik sistemlerin mekanik davranışını analiz etmek için mekaniğin ilkelerini tanımalarını, • matematiğin ilgili kavramlarını ve fiziğin temel yasalarını kullanarak biyomekanik sistemlerin hareketini analiz etmeleri için çözümler geliştirmelerini, • mekanik elemanlar ile insane vücüdu kısımlarının benzerliğine dayanan çeşitli biyomekanik modellerin analizini ve benzetimini yapmalarını, • hesaplama araçlarını kullanarak biyomekanik modelleri analiz etme, yorumlama ve sunma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyomekaniğe Giriş,Biyomekaniğin Uygulamaları, Biyomekaniğin Temelleri, Kuvvet Vektörleri,Kuvvet Sistemlerinin Bileşkesi, Belirli bir Eksen etrafındaki Kuvvetin Momenti, İkiz Kuvvet Momenti, Kuvvet Tipleri, Bir Cisimciğin Dengesi, Serbest Cisim Diyagramı, Statik: Newton Yasası, Denge Denklemleri, Kısıtlar ve Tepkiler, Destekleyici Yapılar,Yayılı Yükleme, Rijit Cismin Dengesi, Destek Tepkimeleri, Denge Denklemleri, İkiz Kuvvet Elemanları,Üç Kuvvet Elemanları, 3B Serbest Cisim Diyagramları, Denge Denklemleri, Kısıtlamalar ve Statik Belirleme,Statiğin Biyomekaniğe Uygulamaları (Dirsek Mekaniği, Omuz Mekaniği, Omurilik Mekaniği, Kalça Mekaniği, Diz Mekaniği) ,Statiğin Biyomekaniğe Uygulamaları (Omurga Mekaniği, Kalça Mekaniği, Diz Mekaniği),İç Kuvvetler ve Momentler, Eksenel Kuvvet, Kesme Kuvveti, Eğilme Momenti, Bükülme Momenti,Kesme ve Moment Denklemleri ve Diyagramları, Biyomekanik alanda uygulamaları, Kuru Sürtünmenin Özellikleri & Kuru Sürtünmeyi İçeren Problemler,Ağırlık Merkezi, Kütle Merkezi ve Bir Cismin Merkez Noktası, Alanlar İçin Atalet Momentlerinin Tanımı,Kompozit Alanlar için Paralel Eksen Teoremi, Dönme Yarıçapı ve Atalet Momenti,Bir Alan için Atalet Çarpımı, Bir Alan için Eğik Eksenlere Göre Atalet Momentleri, Mohr Dairesinde Eylemsizlik Momentleri, Kütle Atalet Momenti,İşin Tanımı, Sanal İş Prensibi, Sisteme Bağlı Katı Cisimler için Sanal Çalışma Prensibi,Korunumlu Kuvvetler, Potansiyel Enerji, Denge için Potansiyel Enerji Kriteri, Denge Konfigürasyonunun Kararlılığı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Statik koşullar altındaki bir cismin modellemesini yapar ve biyomekanik alanda uygular. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
2. İnsan kas-iskelet sistemi gibi biyomekanik sistemlerin analizinde mekaniğin temel prensiplerini kullanır. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
4.Etkileşim içindeki iki nesneye etki eden statik ve dinamik sürtünme kuvvetinin etkisini analiz eder. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
3. Belirli bir noktada iç kesme kuvveti ve bükme momentini elde eder ve kesme moment diyagramlarında ifade eder. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
5. Bileşik bir cismin veya bir cismin ağırlık merkezi, kütle ve geometrik merkezi, eylemsizlik momenti ve kütle eylemsizlik momenti kavramlarını tanır ve bunları biyomekanik bir modelde uygular. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
6. Statik koşullar altında biyomekanik bir modelin MATLAB / SIMULINK, C ++, CAD benzetim ortamlarında teknik becerilerini kullanarak analiz ve benzetimini yapar. | 12, 16, 21, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomekaniğe Giriş,Biyomekaniğin Uygulamaları, Biyomekaniğin Temelleri, Kuvvet Vektörleri | Ders sunuları |
2 | Kuvvet Sistemlerinin Bileşkesi, Belirli bir Eksen etrafındaki Kuvvetin Momenti, İkiz Kuvvet Momenti, Kuvvet Tipleri, Bir Cisimciğin Dengesi, Serbest Cisim Diyagramı, Statik: Newton Yasası, Denge Denklemleri, Kısıtlar ve Tepkiler, Destekleyici Yapılar | Ders sunuları |
3 | Yayılı Yükleme, Rijit Cismin Dengesi, Destek Tepkimeleri, Denge Denklemleri, İkiz Kuvvet Elemanları | Ders sunuları |
4 | Üç Kuvvet Elemanları, 3B Serbest Cisim Diyagramları, Denge Denklemleri, Kısıtlamalar ve Statik Belirleme | Ders sunuları |
5 | Statiğin Biyomekaniğe Uygulamaları (Dirsek Mekaniği, Omuz Mekaniği, Omurilik Mekaniği, Kalça Mekaniği, Diz Mekaniği) | Ders sunuları |
6 | Statiğin Biyomekaniğe Uygulamaları (Omurga Mekaniği, Kalça Mekaniği, Diz Mekaniği) | Ders sunuları |
7 | İç Kuvvetler ve Momentler, Eksenel Kuvvet, Kesme Kuvveti, Eğilme Momenti, Bükülme Momenti | Ders sunuları |
8 | Kesme ve Moment Denklemleri ve Diyagramları, Biyomekanik alanda uygulamaları | Ders sunuları |
9 | Kuru Sürtünmenin Özellikleri & Kuru Sürtünmeyi İçeren Problemler | Ders sunuları |
10 | Ağırlık Merkezi, Kütle Merkezi ve Bir Cismin Merkez Noktası, Alanlar İçin Atalet Momentlerinin Tanımı | Ders sunuları |
11 | Kompozit Alanlar için Paralel Eksen Teoremi, Dönme Yarıçapı ve Atalet Momenti | Ders sunuları |
12 | Bir Alan için Atalet Çarpımı, Bir Alan için Eğik Eksenlere Göre Atalet Momentleri, Mohr Dairesinde Eylemsizlik Momentleri, Kütle Atalet Momenti | Ders sunuları |
13 | İşin Tanımı, Sanal İş Prensibi, Sisteme Bağlı Katı Cisimler için Sanal Çalışma Prensibi | Ders sunuları |
14 | Korunumlu Kuvvetler, Potansiyel Enerji, Denge için Potansiyel Enerji Kriteri, Denge Konfigürasyonunun Kararlılığı | Dersin sunuları |
Kaynak |
1. Russell C. Hibbeler: Engineering Mechanics: Statics & Dynamics (14. Basım), Prentice Hall, 2016, ISBN-9780133915457. 2. N. Özkaya, D. Leger, D. Goldsheyder, M. Nordin: Fundamentals of Biomechanics: Equilibrium, Motion, and Deformation (4. Basım), Springer, 2016, ISBN-9783319447384. |
1. Peter M. McGinniss: Biomechanics of Sport and Exercise (3. Baskı), Human Kinetics, Champaign, 2013, ISBN-13: 9780736089104. 2. J. Hamill, K. Knutzen, T. Derrick: Biomechanical Basis of Human Movement (4.Basım), Lippincott, Williams and Wilkins, 2014, ISBN-13:9781451177305. 3. John McLester, Peter St. Pierre: Applied Biomechanics: Concepts and Connections (1.Basım), 2008, ISBN-13: 9780495105862. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |