Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL KİMYA LAB | BME1210771 | Bahar Dönemi | 0+2 | 1 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Altı temel kimya deneyini içeren bu uygulama dersinde kimyanın temel kavramlarının öğrenilmesi ve pekiştirilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca, temel laboratuvar becerileri açısından pratik deneyim kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Laboratuvar Kuralları ve Güvenlik Eğitimi,Teneke Kutudan Alüminyum Deri Dönüşümü,1. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Sabun Sentezi,2. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Sirkedeki Asetik Asit Miktarının Tayini,3. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Salisilik Asidin Asetillenmesi,4. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Kromatografi,5. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Elektrokimyasal Bakır Kaplama,6. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Telafi Deneyleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel kimya bilgilerin güçlendirir | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Temel kimya kavramlarını test eder | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Deney sonuçlarını analiz eder | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Asit-baz reaksiyonlarını tanır | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Ayırma tekniklerini öğrenir | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Deney sonuçlarını kendi cümleleri ile raporlar | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvar Kuralları ve Güvenlik Eğitimi | Ders notlarını incelemek |
2 | Teneke Kutudan Alüminyum Deri Dönüşümü | Deney föyüne çalışmak |
3 | 1. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
4 | Sabun Sentezi | Deney föyüne çalışmak |
5 | 2. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
6 | Sirkedeki Asetik Asit Miktarının Tayini | Deney föyüne çalışmak |
7 | 3. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
8 | Salisilik Asidin Asetillenmesi | Deney föyüne çalışmak |
9 | 4. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
10 | Kromatografi | Deney föyüne çalışmak |
11 | 5. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
12 | Elektrokimyasal Bakır Kaplama | Deney föyüne çalışmak |
13 | 6. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
14 | Telafi Deneyleri | Deney föyüne çalışmak |
Kaynak |
Genel Kimya Laboratuvar Kitapçığı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 7 | 2 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 6 | 36 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 6 | 2 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL KİMYA LAB | BME1210771 | Bahar Dönemi | 0+2 | 1 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Altı temel kimya deneyini içeren bu uygulama dersinde kimyanın temel kavramlarının öğrenilmesi ve pekiştirilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca, temel laboratuvar becerileri açısından pratik deneyim kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Laboratuvar Kuralları ve Güvenlik Eğitimi,Teneke Kutudan Alüminyum Deri Dönüşümü,1. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Sabun Sentezi,2. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Sirkedeki Asetik Asit Miktarının Tayini,3. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Salisilik Asidin Asetillenmesi,4. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Kromatografi,5. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Elektrokimyasal Bakır Kaplama,6. Deneyin Raporunun Hazırlanması,Telafi Deneyleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel kimya bilgilerin güçlendirir | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Temel kimya kavramlarını test eder | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Deney sonuçlarını analiz eder | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Asit-baz reaksiyonlarını tanır | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Ayırma tekniklerini öğrenir | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Deney sonuçlarını kendi cümleleri ile raporlar | 14, 17, 5, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvar Kuralları ve Güvenlik Eğitimi | Ders notlarını incelemek |
2 | Teneke Kutudan Alüminyum Deri Dönüşümü | Deney föyüne çalışmak |
3 | 1. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
4 | Sabun Sentezi | Deney föyüne çalışmak |
5 | 2. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
6 | Sirkedeki Asetik Asit Miktarının Tayini | Deney föyüne çalışmak |
7 | 3. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
8 | Salisilik Asidin Asetillenmesi | Deney föyüne çalışmak |
9 | 4. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
10 | Kromatografi | Deney föyüne çalışmak |
11 | 5. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
12 | Elektrokimyasal Bakır Kaplama | Deney föyüne çalışmak |
13 | 6. Deneyin Raporunun Hazırlanması | |
14 | Telafi Deneyleri | Deney föyüne çalışmak |
Kaynak |
Genel Kimya Laboratuvar Kitapçığı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |