Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AĞ AKIŞLARI VE TAMSAYILI PROGRAMLAMA | IND3149140 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yasin GÖÇGÜN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yasin GÖÇGÜN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şebeke problemlerini belirleyip formüle edebilir, tam sayılı programlama problemlerini belirleyip formüle edebilir , tamsayılı ve lineer olamayan programlama modellerini kurabilir ve uygun çözüm yöntemlerini belirleyip uygulayabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine giriş ,Ulaştırma ve geçici Konaklama Modelleri,Atama Modelleri,Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması,En kısa yol Problemleri,Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritası,,Multicommondity Flow, and network synthesis problems,Tamsayı programlamaya giriş,Tamsayı programlama problemlerini formüle etme.,Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme.,Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and cutting plane algorithm,Dinamik Programlama-1,Dinamik programlama-2,Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci ulastirma modellerini kurar. | 12, 13, 14, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğrenci geçici konaklama modellerini kurar. | 12, 13, 14, 6, 8, 9 | A, G |
Öğrenci atama modellerini kurar | 12, 13, 14, 6, 8, 9 | A, E |
Öğrenci Ağ modellerini uygun algoritmalar ile çözer. | 12, 13, 14, 6, 8, 9 | E, G |
Öğrenci tam sayılı programlama modellerini uygun algoritmalar ile çözer | 12, 13, 14, 19, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğrenci matematiksel programlama yazılımı kullanarak matematiksel modelleri çözer, | 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine giriş | |
2 | Ulaştırma ve geçici Konaklama Modelleri | |
3 | Atama Modelleri | |
4 | Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması | |
5 | En kısa yol Problemleri | |
6 | Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritası, | |
7 | Multicommondity Flow, and network synthesis problems | |
8 | Tamsayı programlamaya giriş | |
9 | Tamsayı programlama problemlerini formüle etme. | |
10 | Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme. | |
11 | Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and cutting plane algorithm | |
12 | Dinamik Programlama-1 | |
13 | Dinamik programlama-2 | |
14 | Tekrar |
Kaynak |
Taha, Hamdy A., Operations Research, 8th edition, 2007. ISBN: 0131360140; Bazaraa M.S., Jarvis J.J., Sherali H.D., Linear Programming and Network Flows, 3 th Edition, ISBN 978-0-470-46272-0 |
Ahuja R.K., Magnanti T.L., Orlin B.J.; Network Flows Theory, Algorithms, and Applications, Prentice Hall. ISBN-13: 978-0136175490 Winston, Wayne L., Operations Research: Applications and Algorithms, 4th edition, 2003. ISBN-13: 978-0534380588 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 44 | 44 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AĞ AKIŞLARI VE TAMSAYILI PROGRAMLAMA | IND3149140 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yasin GÖÇGÜN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yasin GÖÇGÜN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şebeke problemlerini belirleyip formüle edebilir, tam sayılı programlama problemlerini belirleyip formüle edebilir , tamsayılı ve lineer olamayan programlama modellerini kurabilir ve uygun çözüm yöntemlerini belirleyip uygulayabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine giriş ,Ulaştırma ve geçici Konaklama Modelleri,Atama Modelleri,Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması,En kısa yol Problemleri,Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritası,,Multicommondity Flow, and network synthesis problems,Tamsayı programlamaya giriş,Tamsayı programlama problemlerini formüle etme.,Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme.,Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and cutting plane algorithm,Dinamik Programlama-1,Dinamik programlama-2,Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci ulastirma modellerini kurar. | 12, 13, 14, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğrenci geçici konaklama modellerini kurar. | 12, 13, 14, 6, 8, 9 | A, G |
Öğrenci atama modellerini kurar | 12, 13, 14, 6, 8, 9 | A, E |
Öğrenci Ağ modellerini uygun algoritmalar ile çözer. | 12, 13, 14, 6, 8, 9 | E, G |
Öğrenci tam sayılı programlama modellerini uygun algoritmalar ile çözer | 12, 13, 14, 19, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğrenci matematiksel programlama yazılımı kullanarak matematiksel modelleri çözer, | 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine giriş | |
2 | Ulaştırma ve geçici Konaklama Modelleri | |
3 | Atama Modelleri | |
4 | Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması | |
5 | En kısa yol Problemleri | |
6 | Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritası, | |
7 | Multicommondity Flow, and network synthesis problems | |
8 | Tamsayı programlamaya giriş | |
9 | Tamsayı programlama problemlerini formüle etme. | |
10 | Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme. | |
11 | Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and cutting plane algorithm | |
12 | Dinamik Programlama-1 | |
13 | Dinamik programlama-2 | |
14 | Tekrar |
Kaynak |
Taha, Hamdy A., Operations Research, 8th edition, 2007. ISBN: 0131360140; Bazaraa M.S., Jarvis J.J., Sherali H.D., Linear Programming and Network Flows, 3 th Edition, ISBN 978-0-470-46272-0 |
Ahuja R.K., Magnanti T.L., Orlin B.J.; Network Flows Theory, Algorithms, and Applications, Prentice Hall. ISBN-13: 978-0136175490 Winston, Wayne L., Operations Research: Applications and Algorithms, 4th edition, 2003. ISBN-13: 978-0534380588 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |