Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK PROJESİ I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mühendislik bitirme projesi mühendislik öğrencilerine öğrenimleri boyunca edindikleri teorik bilginin pratikte çalışan bir sisteme uygulamasını amaçlar. Öğrencilere, program dâhilinde kazandıkları bilgi ve becerileri kullanarak gerçek hayattan alınan bir problemi analiz etmeyi, modellemeyi ve çözmeyi öğrenir. Küçük gruplar halinde çalışacak olan mühendislik öğrencileri iddialı bir mühendislik tasarım projesini tasarlar, yapar, ve sunar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje konusunun seçimi,Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması.,Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması - 2.,Proje iş-zaman çizelgesinin oluşturulması.,Projedeki risklerin belirlenmesi.,Değerlendirilen riskler için B planlarının geliştirilmesi.,Projenin başarı ölçütlerinin belirlenmesi.,Dönem raporlanması ve sunumu.,Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek.,Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek - 2.,Öncü sonuçlar elde edilmesi.,Öncü sonuçların değerlendirilmesi ve raporlanması.,Dönem sonu proje sunumu hazırlamak.,Dönem sonu proje sunumuna hazırlanmak.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Verilen bir proje için tüm gereksinimleri listeler. | 10, 11, 14, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Proje tasarımı ve gerçeklenmesi için gereken adımları uygular. | 10, 11, 14, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Bir projeyi gerçekleştirirken etiksel değerlerin göz önünde bulundurur. | 10, 11, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirir. | 10, 11, 14, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Hayat boyu öğrenme felsefesini kullanır. | 10, 11, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Zor problemlerin üstesinden gelmek için gerekli olan dirayetin gösterir. | 10, 11, 14, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Modern araçların ve tekniklerin verilen bir proje için kullanılır. | 10, 11, 14, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusunun seçimi | Akademik hocalara ya da endüstriden ilgili kişilere danışma. |
2 | Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması. | Literatür taraması. |
3 | Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması - 2. | Literatür taramak. |
4 | Proje iş-zaman çizelgesinin oluşturulması. | Projenin farklı parçalarının belirlenmesi ve gerçekleştirmek için gerekli zamanın planlanması. |
5 | Projedeki risklerin belirlenmesi. | Detaylı literatür incelemesi. |
6 | Değerlendirilen riskler için B planlarının geliştirilmesi. | Detaylı literatür incelemesi. |
7 | Projenin başarı ölçütlerinin belirlenmesi. | Detaylı literatür incelemesi. |
8 | Dönem raporlanması ve sunumu. | Teknik belge yazma ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi. |
9 | Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek. | Deneysel çalışmalar. |
10 | Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek - 2. | Deneysel çalışmalar. |
11 | Öncü sonuçlar elde edilmesi. | Gerekli becerileri öğrenmek. |
12 | Öncü sonuçların değerlendirilmesi ve raporlanması. | Rapor hazırlama için gerekli programları öğrenmek. |
13 | Dönem sonu proje sunumu hazırlamak. | Bölüm tarafından sunulan templateleri incelemek ve gereklilikleri gözden geçirmek. |
14 | Dönem sonu proje sunumuna hazırlanmak. | Takım olarak sunum pratiği yapmak. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 6 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 5 | 50 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 5 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 187 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(187/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK PROJESİ I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mühendislik bitirme projesi mühendislik öğrencilerine öğrenimleri boyunca edindikleri teorik bilginin pratikte çalışan bir sisteme uygulamasını amaçlar. Öğrencilere, program dâhilinde kazandıkları bilgi ve becerileri kullanarak gerçek hayattan alınan bir problemi analiz etmeyi, modellemeyi ve çözmeyi öğrenir. Küçük gruplar halinde çalışacak olan mühendislik öğrencileri iddialı bir mühendislik tasarım projesini tasarlar, yapar, ve sunar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje konusunun seçimi,Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması.,Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması - 2.,Proje iş-zaman çizelgesinin oluşturulması.,Projedeki risklerin belirlenmesi.,Değerlendirilen riskler için B planlarının geliştirilmesi.,Projenin başarı ölçütlerinin belirlenmesi.,Dönem raporlanması ve sunumu.,Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek.,Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek - 2.,Öncü sonuçlar elde edilmesi.,Öncü sonuçların değerlendirilmesi ve raporlanması.,Dönem sonu proje sunumu hazırlamak.,Dönem sonu proje sunumuna hazırlanmak.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Verilen bir proje için tüm gereksinimleri listeler. | 10, 11, 14, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Proje tasarımı ve gerçeklenmesi için gereken adımları uygular. | 10, 11, 14, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Bir projeyi gerçekleştirirken etiksel değerlerin göz önünde bulundurur. | 10, 11, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirir. | 10, 11, 14, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Hayat boyu öğrenme felsefesini kullanır. | 10, 11, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Zor problemlerin üstesinden gelmek için gerekli olan dirayetin gösterir. | 10, 11, 14, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Modern araçların ve tekniklerin verilen bir proje için kullanılır. | 10, 11, 14, 2, 3, 5, 9 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusunun seçimi | Akademik hocalara ya da endüstriden ilgili kişilere danışma. |
2 | Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması. | Literatür taraması. |
3 | Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması - 2. | Literatür taramak. |
4 | Proje iş-zaman çizelgesinin oluşturulması. | Projenin farklı parçalarının belirlenmesi ve gerçekleştirmek için gerekli zamanın planlanması. |
5 | Projedeki risklerin belirlenmesi. | Detaylı literatür incelemesi. |
6 | Değerlendirilen riskler için B planlarının geliştirilmesi. | Detaylı literatür incelemesi. |
7 | Projenin başarı ölçütlerinin belirlenmesi. | Detaylı literatür incelemesi. |
8 | Dönem raporlanması ve sunumu. | Teknik belge yazma ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi. |
9 | Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek. | Deneysel çalışmalar. |
10 | Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek - 2. | Deneysel çalışmalar. |
11 | Öncü sonuçlar elde edilmesi. | Gerekli becerileri öğrenmek. |
12 | Öncü sonuçların değerlendirilmesi ve raporlanması. | Rapor hazırlama için gerekli programları öğrenmek. |
13 | Dönem sonu proje sunumu hazırlamak. | Bölüm tarafından sunulan templateleri incelemek ve gereklilikleri gözden geçirmek. |
14 | Dönem sonu proje sunumuna hazırlanmak. | Takım olarak sunum pratiği yapmak. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |