Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATLAB İLE PROGRAMLAMA | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Abdullah Hulusi KÖKÇAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Proglamlama ve hesaplama ilkelerinin öğretilerek açık kodlu özgün program yazma becerisiyle mühendislik problemlerini çözme yeteneğinin geliştirilmesine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel Hesaplamalara ve Mühendislik Hasaplamalarına Giriş,Matlab Hesaplama Çevrelerine Giriş,Değişkenler, İşlemciler ve Basit Çizimler,Algoritmalar ve Mantıki İşlemciler,Akış Kontrolü, Hatalar ve Hata Kaynakları,Fonksiyonlar,Diziler,Basit Denklem Çözümü,Polinom Örnekleri,Eğri Uydurma Uygulamaları,Ara Değer Tahmini Uygulamaları,Sayısal İntegral Uygulamaları,Sembolik Matematik,Hazır Fonksiyonlar Yardımıyla Adi Diferansiyel Denklem Çözümü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çağdaş mühendislik problemlerini analiz eder. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Bu problemleri çözüm yollarıyla ilişkilendirir. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Mühendislik problemlerine çözüm metotları geliştirir. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Mühendislik tasarımı yapar. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Bilimsel rapor hazırlar. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Mühendislik projesi tasarlar. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Hesaplamalara ve Mühendislik Hasaplamalarına Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Matlab Hesaplama Çevrelerine Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Değişkenler, İşlemciler ve Basit Çizimler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Algoritmalar ve Mantıki İşlemciler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Akış Kontrolü, Hatalar ve Hata Kaynakları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Fonksiyonlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Diziler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Basit Denklem Çözümü | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Polinom Örnekleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Eğri Uydurma Uygulamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Ara Değer Tahmini Uygulamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Sayısal İntegral Uygulamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Sembolik Matematik | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Hazır Fonksiyonlar Yardımıyla Adi Diferansiyel Denklem Çözümü | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
William J. Palm, 2005, Introduction to Matlab 7 for Engineers, Mc Graw Hill. |
Brian H. Hahn, Daniel T. Valentine, 2017, Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Academic Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATLAB İLE PROGRAMLAMA | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Abdullah Hulusi KÖKÇAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Proglamlama ve hesaplama ilkelerinin öğretilerek açık kodlu özgün program yazma becerisiyle mühendislik problemlerini çözme yeteneğinin geliştirilmesine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel Hesaplamalara ve Mühendislik Hasaplamalarına Giriş,Matlab Hesaplama Çevrelerine Giriş,Değişkenler, İşlemciler ve Basit Çizimler,Algoritmalar ve Mantıki İşlemciler,Akış Kontrolü, Hatalar ve Hata Kaynakları,Fonksiyonlar,Diziler,Basit Denklem Çözümü,Polinom Örnekleri,Eğri Uydurma Uygulamaları,Ara Değer Tahmini Uygulamaları,Sayısal İntegral Uygulamaları,Sembolik Matematik,Hazır Fonksiyonlar Yardımıyla Adi Diferansiyel Denklem Çözümü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çağdaş mühendislik problemlerini analiz eder. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Bu problemleri çözüm yollarıyla ilişkilendirir. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Mühendislik problemlerine çözüm metotları geliştirir. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Mühendislik tasarımı yapar. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Bilimsel rapor hazırlar. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Mühendislik projesi tasarlar. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Hesaplamalara ve Mühendislik Hasaplamalarına Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Matlab Hesaplama Çevrelerine Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Değişkenler, İşlemciler ve Basit Çizimler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Algoritmalar ve Mantıki İşlemciler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Akış Kontrolü, Hatalar ve Hata Kaynakları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Fonksiyonlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Diziler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Basit Denklem Çözümü | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Polinom Örnekleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Eğri Uydurma Uygulamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Ara Değer Tahmini Uygulamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Sayısal İntegral Uygulamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Sembolik Matematik | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Hazır Fonksiyonlar Yardımıyla Adi Diferansiyel Denklem Çözümü | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
William J. Palm, 2005, Introduction to Matlab 7 for Engineers, Mc Graw Hill. |
Brian H. Hahn, Daniel T. Valentine, 2017, Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Academic Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |