Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SÜREÇLERİ ANALİZİ VE TASARIMI | IND4110791 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yasin GÖÇGÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özgür EROL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders iş süreçleriyle ilgili kavramları, iş süreci analizi ve tasarımı için yöntemleri tanımlar. Verimliliği ve etkinliği artırmak için iyi tasarlanmış iş süreçlerine sahip olmak ile endüstri mühendisliği uygulamaları arasındaki bağlantıya dair bir anlayış geliştirmeyi sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Süreç ve İş Süreçleri Kavramı,İş Süreçleri Analiz ve Tasarım çalışmalarının Endüstri Mühendisliğindeki yeri,İş Süreçleri Analiz ve Tasarımının kalite yönetimi ile ilişkisi,İş Süreçleri Analizinde yöntem ve yaklaşımlar,Örnek vaka çalışması,İş süreçlerinde paydaşların ve beklentilerinin analizi ,İş süreçlerinin modellenmesi (iş akış şemaları) ,İş Süreçleri Yönetimi kavramı ve kullanılan yazılımlar ,İş Süreçlerinde AS-IS ve TO-BE kavramının tanıtılması,İş Süreçleri için Performans Ölçütleri belirlenmesi,İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması ve tasarımı,İş Süreçleri ve Teknolojinin Önemi, E-ticaret açısından iş süreçleri,Final proje sunumları,Final proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Süreç ve iş süreçleri kavramlarını tanımlar. | 10, 14, 4, 9 | A, E, F |
2. Süreç analizi ve tasarımının tanımını ve bu kavramların kalite yönetimi ve benzer programlarla ilişkisinı açıklar. | 10, 14, 4, 9 | A, E, F |
3. Süreç analizi yöntemleri ve metotlarını değerlendirir. | 10, 14, 2, 4, 9 | A, E, F |
4. Süreçlerin yeniden tasarlanmasındaki yaklaşımlarını tanımlar. | 10, 14, 2, 4, 9 | A, E, F |
5. Süreç performans ölçümü için kriterleri belirler. | 10, 14, 2, 4, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Süreç ve İş Süreçleri Kavramı | Ders Notları |
2 | İş Süreçleri Analiz ve Tasarım çalışmalarının Endüstri Mühendisliğindeki yeri | Ders Notları |
3 | İş Süreçleri Analiz ve Tasarımının kalite yönetimi ile ilişkisi | Ders Notları |
4 | İş Süreçleri Analizinde yöntem ve yaklaşımlar | Ders Notları |
5 | Örnek vaka çalışması | Ders Notları |
6 | İş süreçlerinde paydaşların ve beklentilerinin analizi | Ders Notları |
7 | İş süreçlerinin modellenmesi (iş akış şemaları) | Ders Notları |
8 | İş Süreçleri Yönetimi kavramı ve kullanılan yazılımlar | Ders Notları |
9 | İş Süreçlerinde AS-IS ve TO-BE kavramının tanıtılması | Ders Notları |
10 | İş Süreçleri için Performans Ölçütleri belirlenmesi | Ders Notları |
11 | İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması ve tasarımı | Ders Notları |
12 | İş Süreçleri ve Teknolojinin Önemi, E-ticaret açısından iş süreçleri | Ders Notları |
13 | Final proje sunumları | Proje Sunumları |
14 | Final proje sunumları | Proje sunumları |
Kaynak |
Laguna, Manuel; Marklund, Johan. Business Process Modeling, Simulation and Design; Prentice Hall, 2005.; Seppanen, Marvin; Kumar, Sameer; Chandra, Charu; Process Analysis and Improvement; McGraw Hill, 2005.; Harvard Business Review Case Studies; ders notları power point slaytar; güncel makale, gazete haberleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 1 | 1 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 4 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 8 | 6 | 48 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 8 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SÜREÇLERİ ANALİZİ VE TASARIMI | IND4110791 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yasin GÖÇGÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özgür EROL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders iş süreçleriyle ilgili kavramları, iş süreci analizi ve tasarımı için yöntemleri tanımlar. Verimliliği ve etkinliği artırmak için iyi tasarlanmış iş süreçlerine sahip olmak ile endüstri mühendisliği uygulamaları arasındaki bağlantıya dair bir anlayış geliştirmeyi sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Süreç ve İş Süreçleri Kavramı,İş Süreçleri Analiz ve Tasarım çalışmalarının Endüstri Mühendisliğindeki yeri,İş Süreçleri Analiz ve Tasarımının kalite yönetimi ile ilişkisi,İş Süreçleri Analizinde yöntem ve yaklaşımlar,Örnek vaka çalışması,İş süreçlerinde paydaşların ve beklentilerinin analizi ,İş süreçlerinin modellenmesi (iş akış şemaları) ,İş Süreçleri Yönetimi kavramı ve kullanılan yazılımlar ,İş Süreçlerinde AS-IS ve TO-BE kavramının tanıtılması,İş Süreçleri için Performans Ölçütleri belirlenmesi,İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması ve tasarımı,İş Süreçleri ve Teknolojinin Önemi, E-ticaret açısından iş süreçleri,Final proje sunumları,Final proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Süreç ve iş süreçleri kavramlarını tanımlar. | 10, 14, 4, 9 | A, E, F |
2. Süreç analizi ve tasarımının tanımını ve bu kavramların kalite yönetimi ve benzer programlarla ilişkisinı açıklar. | 10, 14, 4, 9 | A, E, F |
3. Süreç analizi yöntemleri ve metotlarını değerlendirir. | 10, 14, 2, 4, 9 | A, E, F |
4. Süreçlerin yeniden tasarlanmasındaki yaklaşımlarını tanımlar. | 10, 14, 2, 4, 9 | A, E, F |
5. Süreç performans ölçümü için kriterleri belirler. | 10, 14, 2, 4, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Süreç ve İş Süreçleri Kavramı | Ders Notları |
2 | İş Süreçleri Analiz ve Tasarım çalışmalarının Endüstri Mühendisliğindeki yeri | Ders Notları |
3 | İş Süreçleri Analiz ve Tasarımının kalite yönetimi ile ilişkisi | Ders Notları |
4 | İş Süreçleri Analizinde yöntem ve yaklaşımlar | Ders Notları |
5 | Örnek vaka çalışması | Ders Notları |
6 | İş süreçlerinde paydaşların ve beklentilerinin analizi | Ders Notları |
7 | İş süreçlerinin modellenmesi (iş akış şemaları) | Ders Notları |
8 | İş Süreçleri Yönetimi kavramı ve kullanılan yazılımlar | Ders Notları |
9 | İş Süreçlerinde AS-IS ve TO-BE kavramının tanıtılması | Ders Notları |
10 | İş Süreçleri için Performans Ölçütleri belirlenmesi | Ders Notları |
11 | İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması ve tasarımı | Ders Notları |
12 | İş Süreçleri ve Teknolojinin Önemi, E-ticaret açısından iş süreçleri | Ders Notları |
13 | Final proje sunumları | Proje Sunumları |
14 | Final proje sunumları | Proje sunumları |
Kaynak |
Laguna, Manuel; Marklund, Johan. Business Process Modeling, Simulation and Design; Prentice Hall, 2005.; Seppanen, Marvin; Kumar, Sameer; Chandra, Charu; Process Analysis and Improvement; McGraw Hill, 2005.; Harvard Business Review Case Studies; ders notları power point slaytar; güncel makale, gazete haberleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |